-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: a takie tam ...
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <4...@g...com>
<2...@g...com>
<4...@g...com>
<5d060748$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<5d07acca$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Mon, 17 Jun 2019 18:55:36 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.7.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5d07acca$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 50
Message-ID: <5d07c608$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.185.174.253
X-Trace: 1560790536 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17347 79.185.174.253:49215
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42772
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-06-17 o 17:05, J.F. pisze:
>
> Ale za to wiedzieli co chca zaprojektowac i jak.
>
Zupełnie inaczej projektowali starzy fachowcy,
inaczej się projektuje obecnie.
Po pierwsze wzrosły wymagania i obowiązujące techniczne parametry.
Zmieniły się rynki zbytu, gdzie trzeba konkurować z nowymi państwami
również niską ceną.
Technologia też jest inna, a układy sterowania są na programowanych
mikroprocesorach w standardzie.
> Tylko widzisz - taka np produkcja ukladow scalonych.
> Zaczelo sie od sciezek ... chyba z 50um, potem 10um, 2um, 1um,
> ... teraz mamy 20nm, 16nm, 10nm ... czego uzytecznego chcesz sie nauczyc
> w przemysle,
> ktory sam szuka rozwiazania na znacznie mniejszy rozmiar niz teraz uzywa ?
>
> A czego sie dowiesz na uczelni, jesli tam wykladowca ostatnio robil 50um ?
>
> Niestety - to jest miejsce pomiedzy - tzn trzeba sie zatrudnic w
> przemysle robiacym maszyny do robienia ukladow scalonych, dokladniej w
> dziale R&D.
Do pierwszej linii postępu technologicznego nam daleko.
Układów scalonych nie robimy od dawna, więc zacznijmy od podstaw a nie
od mitycznej górnej półki.
Pracowałem na uczelni, skąd potem trafiłem do przemysłu, więc znam
problem z obydwu punktów widzenia.
Kadra inżynierska nie wie jak korzystać z teorii w praktyce, bo nikt nie
wie na uczelni, lub nie jest zainteresowany w tym, jak ich można tego
nauczyć, niestety.
>
> A za tym idzie jeszcze cala masa innych czynnikow - kiedys ten uklad
> mial 50 tranzystorow, potem 5 tys, potem 50 mln, potem 500 mld ... i
> metody projektowania tez musza byc inne.
> I znow gdzies na pograniczu uczelni i przemyslu ...
>
Zapewniam Cię, że nie to będzie ich głównym problemem, jakie ścieżki ma
układ scalony.
W pracy będą ciągle spotykali nowinki techniczne takie, o których
uczelnia nigdy nie słyszała i musi umieć sobie z tym poradzić.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.19 19:09 WM
- 17.06.19 19:33 Sir_Robak
- 17.06.19 19:52 WM
- 17.06.19 20:03 J.F.
- 17.06.19 22:00 J.F.
- 17.06.19 22:12 J.F.
- 17.06.19 22:21 J.F.
- 17.06.19 22:36 WM
- 17.06.19 22:55 cef
- 17.06.19 22:57 J.F.
- 17.06.19 23:37 J.F.
- 17.06.19 23:49 WM
- 18.06.19 00:03 J.F.
- 18.06.19 11:25 Marcin Debowski
- 18.06.19 12:45 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=