-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: a moze elektryczny
Date: Tue, 16 Apr 2013 15:03:28 +0200
Organization: private
Lines: 56
Sender: r...@n...agh.edu.pl
Message-ID: <8...@p...pl.invalid>
References: <1jtttxuq52dlu$.zr8ultm5pqyg$.dlg@40tude.net>
<kke6nk$kml$1@news.dialog.net.pl>
<5...@g...com>
<516ae1a6$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@a...wkurw.org>
<62dbfqd56kl9.6ah0w92164t4$.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
<1foi05fyz3ujc$.1mlcgc817mybb.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<516be0a0$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@p...pl.invalid>
<516bef91$0$1250$65785112@news.neostrada.pl> <kkgt98$2qo$2@dont-email.me>
<516bfa8f$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@p...pl.invalid>
<516bff06$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
<516d1a55$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
<kkj863$n75$1@mx1.internetia.pl>
<4...@p...pl.invalid>
<kkjdig$8s3$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-37-109-88-179.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1366117409 16168 37.109.88.179 (16 Apr 2013 13:03:29 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Apr 2013 13:03:29 +0000 (UTC)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <kkjdig$8s3$1@mx1.internetia.pl>
X-Comment-To: Michoo
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489449
[ ukryj nagłówki ]Hello Michoo,
Tuesday, April 16, 2013, 1:35:24 PM, you wrote:
>> Superkondensatory nadal mają zbyt małą pojemność :(
> Tonowy samochód jadący 50km/h to niecałe 100kJ.
To bardzo dużo. Tym bardziej, że samochód z 600 sstukami takich
kondensatorów będzie ważył sporo więcej...
> Patrząc po tym maleństwie(przykład, do samochodu musiały by być o
> większym prądzie):
> http://www.dfrobot.com/index.php?route=product/produ
ct&product_id=483#.UW01MVFb-00
> 700J - potrzebujesz ledwie 150 sztuk,
364J zakładając prace w pełnym zakresie napięcia. W rzeczywistości
wykorzystasz może 70% a do tego dojdzie sprawność przetwarzania tego
samego rzędu oraz sprawność mechaniczna w obie strony również tego
rzędu i zostanie 120J
> żeby zatrzymać całą energię przy hamowaniu (a jeszcze przecież
> straty odejdą). 600 sztuk aby zatrzymać przy 100km/h.
Razy 6. A teraz zadbaj o równomierne ładowanie/rozładowanie 3600
kondensatorów.
> Nie wydaje się takie nierealne - chodzi przecież tylko o zatrzymanie
> energii na chwilę pomiędzy hamowaniem a ruszeniem.
Jakoś jednak się
>> Dużą gęstość energii ma koło zamachowe ale efekt żyroskopowy katuje
>> łożyska :(
> Większym problemem będą chyba siły na przekładniach...
Jakie siły? Przekładnia oczywiście elektryczna. Koło zamachowe łączone
z silnikiem/prądnicą.
> Ale można by pozwolić mu się obracać swobodnie - taki duży żyroskop i
> napędzać/zwalniać elektromagnetycznie - siła na łożyskach znacznie
> mniejsza i nie próbuje stabilizować żyroskopowo pojazdu, ale wolę nie
> być w pobliżu tego w razie wypadku - taka rozpędzona gigantyczna piła -
> musiałby być jakiś mechanizm powodujący jego całkowite zniszczenie w
> razie kolizji.
Nic nie da - za duża energia. Ale nie widzę problemu w konstrukcji
takiej masy wirującej, której nie rozerwie. Zawsze można Łągiewkę
zapytać ;)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.04.13 16:59 J.F
- 16.04.13 17:54 Michoo
- 16.04.13 22:10 Robert Rędziak
- 16.04.13 22:10 Robert Rędziak
- 17.04.13 11:09 hisjusz
- 17.04.13 11:18 hisjusz
- 17.04.13 11:21 masti
- 17.04.13 12:20 hisjusz
- 18.04.13 01:16 J.F.
- 18.04.13 01:45 h.w.d.p.
- 18.04.13 11:38 k...@g...com
- 18.04.13 11:45 Sebastian Kaliszewski
- 18.04.13 12:02 Sebastian Kaliszewski
- 18.04.13 13:37 Andrzej Kubiak
- 18.04.13 15:02 hisjusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=