  • Data: 2013-04-18 13:37:42
    Temat: Re: a moze elektryczny
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 18 Apr 2013 12:02:18 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > W dodatku procesor musi być wcześniej zaprojektowany -- ot praca 600osób
    > przez 3 lata -- same koszty stanowisk pracy to ok 360 000 000 mln dolarów.

    Prawie 16,7 miliarda dolarów na jedno stanowisko. Miesięcznie. Na co idzie
    ta kasiora?

    > To są właśnie czyste fakty

    Te twoje "fakty" dla mnie nijak nie trzymają się kupy.

    Znalazłem na szybko coś takiego:
    http://www.computerworld.pl/news/363037/Rekordowa.sp
    rzedaz.procesorow.Intela.html

    3 mld dolarów zysku kwartalnie, przy obrotach 11,1 mld. Ekstrapolując
    wprost, bez uwzględnienia, że są kwartały lepsze i gorsze, wychodzi <50
    miliardów obrotu i 12 miliardów zysku rocznie. Jaki jest sens płacenia 120
    bilionów rocznie 600 projektantom, skoro cały interes jest nierentowny? Bo
    mnie wychodzi, że to jakaś gigantyczna pralnia.

    AK