  • Data: 2013-05-11 09:43:53
    Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 11 May 2013 08:36:24 +0200, Tomek napisał(a):

    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Gdy jest tempomat "zwykły".
    > Czy po zdjęciu nogi z pedału gazu na tym samym biegu samochód zwalnia
    > hamując silnikiem (a później utrzymuje zadaną prędkość) czy są włączane
    > hamulce??

    Zwykły hamuje tylko silnikiem na tyle ile może.
    Z górki bywa więc że auto przyspiesza.

    Ale myślę że auta z tempomatem aktywnym powinny się wspomagagać hamulcami.
    Tempomaty w ciężarówkach wspomagają się retarderem.

    > A skrzynia automatyczna? Jest tu ktoś, kto taką posiada.
    > Słyszałem, że takie skrzynie praktycznie nie hamują silnikiem, bo w miarę
    > wzrostu prędkosci pojazdu zjazdu ze wzniesienia automat sam włącza wyższy
    > bieg (a nie odwrotnie) jako skutek wzrostu prędkości.

    A przy puszczonym gazie jeszcze szybciej wrzuca wyższe biegi

    > Czy są obecnie ASB które umożliwiają hamowanie silnikiem??

    Tak, w praktyce chyba wszystkie, ale wymaga to ręcznego przestawienia jej w
    tryb "górski/sportowy", albo wyboru maksymalnego biegu.
    No chyba że ktoś już połączył automagiczną skrzynię z tempomatem - to nie
    wykluczone.