-
Data: 2013-05-14 14:14:28
Temat: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
news:eb14aae2-5c76-45db-a3b0-9f4ecb19ffbf@googlegrou
ps.com...
On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac.
Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz
miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie
mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy
obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach
komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze
i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych
gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to
i tak lipa.
Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu
redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy
obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych
drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.
Mój znajomy, byly rajdowy kierowca motocyklowy, zasluzony mistrz sportu byl
przed 25-30 laty na platnej drodze na Großglockner wlasnie automatem (ze
skrzynia taka, jakie byly wtedy dostepne). Podczas zjazdu stresowal sie
bardziej niz w czasie jazdy na rajdzie, wlasnie przez brak czucia i
niepewnosc, cóz to automat "wymysli" w czasie jazdy (jakie dobierze
przelozenie). Obecne skrzynie ASB sa o niebo lepsze, ale jakies ich
ulomnosci w czasie jazd górskich na pewno sa.
W skrzyni manualnej moment hamujacy jest wprost proporcjonalny do obrotów
silnika- z tych obrotów tez mozna wnioskowac (np. noca) o wielkosci spadku
drogi. A automat starej generacji "leci w dól". Zatem w kazdym automacie
powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w
ciezarówkach i autobusach. A wybór biegu w klasycznym automacie jest
naprawde umowny na drogach wojewódzkich (np. 794), gdzie sa zakrety o malym
promieniu, a za zakretami sa spore wzniesienia czy spore spadki Np. kolo
miasta Pilica).
Byc moze kiedys tempomaty aktywne beda wspólpracowac z odbiornikiem GPS
odnosnie luków, wzniesien i spadków, i to pozwoli bezproblemowo automatem
sie poruszac po kretych, górskich drogach.
T.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=