-
Data: 2013-05-14 14:14:28
Temat: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
news:eb14aae2-5c76-45db-a3b0-9f4ecb19ffbf@googlegrou
ps.com...
On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac.
Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz
miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie
mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy
obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach
komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze
i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych
gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to
i tak lipa.
Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu
redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy
obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych
drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.
Mój znajomy, byly rajdowy kierowca motocyklowy, zasluzony mistrz sportu byl
przed 25-30 laty na platnej drodze na Großglockner wlasnie automatem (ze
skrzynia taka, jakie byly wtedy dostepne). Podczas zjazdu stresowal sie
bardziej niz w czasie jazdy na rajdzie, wlasnie przez brak czucia i
niepewnosc, cóz to automat "wymysli" w czasie jazdy (jakie dobierze
przelozenie). Obecne skrzynie ASB sa o niebo lepsze, ale jakies ich
ulomnosci w czasie jazd górskich na pewno sa.
W skrzyni manualnej moment hamujacy jest wprost proporcjonalny do obrotów
silnika- z tych obrotów tez mozna wnioskowac (np. noca) o wielkosci spadku
drogi. A automat starej generacji "leci w dól". Zatem w kazdym automacie
powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w
ciezarówkach i autobusach. A wybór biegu w klasycznym automacie jest
naprawde umowny na drogach wojewódzkich (np. 794), gdzie sa zakrety o malym
promieniu, a za zakretami sa spore wzniesienia czy spore spadki Np. kolo
miasta Pilica).
Byc moze kiedys tempomaty aktywne beda wspólpracowac z odbiornikiem GPS
odnosnie luków, wzniesien i spadków, i to pozwoli bezproblemowo automatem
sie poruszac po kretych, górskich drogach.
T.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=