-
Data: 2013-05-14 14:14:28
Temat: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
news:eb14aae2-5c76-45db-a3b0-9f4ecb19ffbf@googlegrou
ps.com...
On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac.
Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz
miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie
mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy
obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach
komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze
i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych
gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to
i tak lipa.
Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu
redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy
obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych
drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.
Mój znajomy, byly rajdowy kierowca motocyklowy, zasluzony mistrz sportu byl
przed 25-30 laty na platnej drodze na Großglockner wlasnie automatem (ze
skrzynia taka, jakie byly wtedy dostepne). Podczas zjazdu stresowal sie
bardziej niz w czasie jazdy na rajdzie, wlasnie przez brak czucia i
niepewnosc, cóz to automat "wymysli" w czasie jazdy (jakie dobierze
przelozenie). Obecne skrzynie ASB sa o niebo lepsze, ale jakies ich
ulomnosci w czasie jazd górskich na pewno sa.
W skrzyni manualnej moment hamujacy jest wprost proporcjonalny do obrotów
silnika- z tych obrotów tez mozna wnioskowac (np. noca) o wielkosci spadku
drogi. A automat starej generacji "leci w dól". Zatem w kazdym automacie
powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w
ciezarówkach i autobusach. A wybór biegu w klasycznym automacie jest
naprawde umowny na drogach wojewódzkich (np. 794), gdzie sa zakrety o malym
promieniu, a za zakretami sa spore wzniesienia czy spore spadki Np. kolo
miasta Pilica).
Byc moze kiedys tempomaty aktywne beda wspólpracowac z odbiornikiem GPS
odnosnie luków, wzniesien i spadków, i to pozwoli bezproblemowo automatem
sie poruszac po kretych, górskich drogach.
T.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa