eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytempomat i tempomat aktywnyRe: a jak wyglada hamowanie silnikiem
  • Data: 2013-05-14 14:14:28
    Temat: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:eb14aae2-5c76-45db-a3b0-9f4ecb19ffbf@googlegrou
    ps.com...
    On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
    Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac.


    Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz
    miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie
    mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy
    obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach
    komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze
    i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych
    gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to
    i tak lipa.

    Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu
    redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy
    obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych
    drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.


    Mój znajomy, byly rajdowy kierowca motocyklowy, zasluzony mistrz sportu byl
    przed 25-30 laty na platnej drodze na Großglockner wlasnie automatem (ze
    skrzynia taka, jakie byly wtedy dostepne). Podczas zjazdu stresowal sie
    bardziej niz w czasie jazdy na rajdzie, wlasnie przez brak czucia i
    niepewnosc, cóz to automat "wymysli" w czasie jazdy (jakie dobierze
    przelozenie). Obecne skrzynie ASB sa o niebo lepsze, ale jakies ich
    ulomnosci w czasie jazd górskich na pewno sa.
    W skrzyni manualnej moment hamujacy jest wprost proporcjonalny do obrotów
    silnika- z tych obrotów tez mozna wnioskowac (np. noca) o wielkosci spadku
    drogi. A automat starej generacji "leci w dól". Zatem w kazdym automacie
    powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w
    ciezarówkach i autobusach. A wybór biegu w klasycznym automacie jest
    naprawde umowny na drogach wojewódzkich (np. 794), gdzie sa zakrety o malym
    promieniu, a za zakretami sa spore wzniesienia czy spore spadki Np. kolo
    miasta Pilica).

    Byc moze kiedys tempomaty aktywne beda wspólpracowac z odbiornikiem GPS
    odnosnie luków, wzniesien i spadków, i to pozwoli bezproblemowo automatem
    sie poruszac po kretych, górskich drogach.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: