    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Date: Tue, 24 Sep 2024 16:58:50 +0200
    <1qmyx6juulgit.12y66vylpwa2k$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <iz9k9r9x638b$.1l5tx1uh4l8bh$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <pdhj1vhjze1j$.ltqsrcxoi8ow$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v3693hunpwgb.1vqdet2v1zzo9$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1tazue3u97z88.1owpissrr24ml$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <13065erqfkh3l.1e1cwq2uak1hb$.dlg@40tude.net>

    Pan J.F napisał:

    > IMHO - sporo się zmieniło.

    Tak nam mówiono, a je też przez jakiś czas wierzyłem.

    > Ale na zachodzie jeszcze szybciej :-)

    "Sporo" jest rzeczą względną, trzeba z czymś porównać. Wtedy się
    okazywało, że sukcesy socyalizma nie są "bez anałoga w mirie",
    a inni mają ich nawet jakby trochę więcej.

    > Kolega mówił, ze kiedys TV Helios testował. Bydle bodajże przy 70V
    > działało jeszcze dobrze, poniżej zaczynały się delikatne zmiany barwy,
    > a przy 55V ... przepalił się bezpieznik :-)
    >
    > No ale to już była nowoczesna konstrukcja.

    Półprzewodnikowa. Żarzenie lamp zachowuje się podobnie do żarówek.
    Nie wydoli przy małym napięciu. Z anodowym też robi się słabo.
    Pamiętam obraz telewizyjny przy tych spadkach. Był ciemny, mocno
    rozszerzony, na całym ekranie widać było tylko centrum sceny.
    Migał albo nie migał, z tym było różnie.

    --
    Jarek