  • Data: 2010-11-19 01:13:40
    Temat: Re: Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-18 23:31, Bydlę pisze:

    > I dalej ubezpieczenie (bo do tego piję) nie ma nic wspólnego z tym, jak
    > jeździ dany kierowca.

    Ma i to sporo.
    Ja np. płacę jakieś 3x mniejszą składkę niż ktoś kto jeździ gorzej, a
    resztę parametrów ma identyczną. Za to właśnie jak jeżdżę.

    A podział klientów na grupy jest wynikiem zapewne automatycznego
    szukania najbardziej zróżnicowanych pod względem szkodowości grup klientów.

    > Ja widuję setki, jeśli nie tysiące, takich aut codziennie.
    > Z rejestracjami skąd się da.
    > A jednak kilkaset kilometrów od domu.

    Ależ oczywiście że takich samochód jest ileś tam.
    Natomiast w danym miejscu przeważa rejestracja lokalna nad jakąkolwiek
    inną nielokalną.

    > Napisałem przecie: bo system przypisuje *adresowi właściciela* zdolność
    > generowania wypadków.

    Statystyka wykazuje korelacje między tym adresem a szkodowością.
    I to duże korelacje.

    > Nie, *adres właściciela* nie ma wpływu na wypadki.

    To wyjaśnij dlaczego samochody których właściciele zameldowani są w
    jednych miastach, generują mniejszą szkodowość niż takie same samochody
    których właściciele zameldowani są gdzieś indziej.

    Bo póki co dyskutujesz z rzeczywistym zjawiskiem.
    I nie jest tu ważne jak logicznych i mądrych argumentów użyjesz -
    rzeczywistość jest taka, że miejsce zameldowania właściciela pojazdu
    jest silnie skorelowane z tym ile narobi szkód w przyszłym roku.

    Ubezpieczyciel ma swoje tabelki z których wynika że mieszkańcy danego
    miasta powodują wypadków mniej, a mieszkańcy innego więcej. I co im
    zrobisz że oni właśnie tak jeżdżą?