  • Data: 2010-11-18 16:55:47
    Temat: Re: Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-11-18 11:40:22 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> said:

    > Ale nie jest ważne dlaczego tak się dzieje i czy koniecznie to jest
    > sprawiedliwe.

    Jest ważne, bo w dyslusji stwierdziłeś, że mieszkańcy Sopotu czy
    Gdańska powodują wypadki.
    Otóż - nie, to nie mieszkańcy.
    To wypadki zdarzają się na terenie danego miasta, co w żaden sposób nie
    oznacza mieszkańca.
    :-)

    > Jednym kryterium jest miejsce zamieszkania i jak widać to wystarczy do
    > stwierdzenia istotnych różnic w szkodowości.

    I ponieważ taki debilny system powstał, to auto rejestruje się albo
    tam, gdzie zaproponuje leasigodawca, abo u rodziny.
    Czyli wypacza się ten rzekomo (słowa ubezpieczycieli) genialy patent
    bzdurnego ubezpieczania od odpowiedzialności *cywilnej* urządzenia i
    przypisywania adresowi właściciela zdolności do generowania wypadków.
    :-)

    > Mówić o błędzie ubezpieczyciela będzie można dopiero jak jego kryteria
    > przestaną wykazywać różnice w szkodowości.

    To nie błąd, a celowe działanie - wprawdzie bzdurne, ale tanie i
    pozwalające nie myśleć przy wycenie.

    > Bo to dla ubezpieczyciela jest bez znaczenia czy jakiś jeden gość o
    > którym wspomniałeś jest z Sosnowca i pracuje w Radzionkowie czy
    > odwrotnie - ubezpieczyciel ma bardzo dużą bazę szkód i może sobie ma
    > jej podstawie wyszukiwać korelacji między dowolnymi parametrami, które
    > pozwalają a priori szacować szkodowość klientów.

    No. Grzebałem po wszelkich online ubezpieczalniach. Wszystkie
    wypytywały o bazyliony szczegółów i wszystkie wyliczały mi stawkę
    oderwaną od rzeczywistości, bo najważnieszym wręcz kryterium był adres
    właściciela...

    ...nie mający nic wspólnego z miejscami korzystania z pojazdu.
    :-)

    --
    Bydlę