  • Data: 2024-03-06 17:29:58
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/03/2024 19:45, Piotr Gałka wrote:

    > Coś rozwiniesz?
    > Co konkretnie robisz i co Cię w tym rajcuje?
    > P.G.

    Ja jestem prawie na końcu twojego łańcuszka - to, co Ty zaprojektujesz,
    ja instaluję :)
    Tyle że u mnie to nawet nie tyle co robię, a jak.

    Bawi mnie sama praca, jeśli się przy tym rozwijam, dlatego dużo fajniej
    było na początku i dużo ciekawsze są 'miny' których inni nie chcą robić.

    Dlatego też spalenie mostów w Polsce (gdzie wszyscy się dziwili dlaczego
    zostawiam działającą firmę i chcę zacząć wszystko od zera) i przejście
    na etat w UK (gdzie na początku wyzwaniem było zrozumieć co do mnie
    mówią, nie mówiąc już o tym, że w dużej części używają lokalnego
    sprzętu, którego wcześniej na oczy nie widziałem, a zatrudniłem się jako
    serwisant) dawało mi wystarczający zastrzyk adrenaliny. Później nagłe
    przejście na swoje (mimo że to był mój cel już po kilku miesiącach na
    etacie, to wmawiałem sobie, że mój język jest jeszcze za słaby, żeby być
    na swoim i planowałem to później - i tak ponad 4 lata tam
    przesiedziałem) dało większe możliwości i zderzenie się z różnicami w
    prowadzeniu firmy w tych dwóch krajach.

    Teraz od roku uczę się programowania - pół życia myślałem, że
    programiści to już umieli programować w średniej szkole i w wieku >25
    lat już jest za późno, żeby się uczyć tego prawie od zera (8051 czy
    Delphi miałem w szkole i to lubiłem, ale jakoś w tamtym czasie się w tym
    kierunku nie rozwinąłem). Dopiero rok temu jakieś 10 lat starszy ode
    mnie znajomy powiedział "u nas w sumie w domu już prawie pustki -
    jeden syn w Stanach, drugi w Niemczech, został najmłodszy, ale on też
    niedłogo wyleci - dlatego ja się teraz uczę programowania i za parę lat
    przenoszę się do USA". Dopiero wtedy mnie olśniło- skoro 50lat to nie za
    dużo na naukę tak obszernego tematu, to ja też dam radę :)

    Niedawno wymyśliłem pierwszą aplikację, którą chcę wypuścić na rynek
    (uważam, że jest na nią zapotrzebowanie, a konkurencji praktycznie nie
    ma) i mam nadzieję ją skończyć w tym roku (może w przyszłym, bo to
    wszystko po godzinach) - mimo wszystko postępy, jak na ilość wolnego
    czasu jakim dysponuję, mam znaczne ;) Podstawowa wersja już działa, a
    najwięcej czasu zajmie dostosowanie jej do wypuszczenia na rynek - bo
    tak naprawdę cała otoczka przy małej aplikacji jest taka sama jak przy
    dużym kombajnie - budowa zautomatyzowanej pomocy technicznej (żeby
    później jak najmniej czasu spędzić przy sprzedaży), przyjmowania
    zgłoszeń serwisowych (bo to soft działający na mikrokontrolerze, więc
    jest element serwisowania), napisanie manuala czy niby banalne
    informowanie użytkownika o adresie IP jeśli połączy się po DHCP (bo w
    domu to ja sobie sprawdzę jakie IP ma urządzenie, a klient już nie, a np
    Android nie radzi sobie z połączeniem po nazwie hosta...)

    To mnie mega kręci, a czasu mam ponadprzeciętną ilość (w porównaniu do
    innych przedsiębiorców) po pierwsze dlatego, że już w Polsce większy
    sens dla mnie miało działanie jako podwykonawca dla większych firm -
    więc odpada mi sporo papierkowej roboty i mogę się skupić na
    optymalizowaniu samej pracy, a po drugie - jestem jednym z nielicznych
    szczęściarzy, którzy pracują z żoną (realnie, nie tylko na papierze).
    Moja żona zawsze lubiła remonty, a malowanie czy robienie gładzi nie
    różni się znacznie od montowania osprzętu czy puszczania kabli ;)

    Lukasz