  • Data: 2024-03-06 15:06:46
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Mar 2024 20:33:05 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Burzysz mi wspomnienia z dzieciństwa :(. Byłem pewien, że moja szkoła
    > była jak każda inna. Nie wiedziałem, że gdzie indziej może być inaczej.
    > Może jakby wtedy był internet to byłaby taka wymiana wiedzy między uczniami.
    > Nawet mi do głowy nie przyszło, aby pytać nauczyciela o pomoc w
    > przygotowaniu do olimpiady - przecież to konkurs mojej wiedzy a nie
    > nauczyciela. Nikt mi nie pomagał w podstawówce to dlaczego tu miałby
    > pomagać.

    Pomoc w przygotowaniu to nie pomoc w zrobieniu zadan pierwszego etapu.

    Bywaly jakies kółka fizyczne/inne (nie u mnie), zajecia dodatkowe,
    itp.
    Nie wiem czy nadal są - teraz korepetycje drogie, a pensje nauczycieli
    ... za małe?

    Jesli chodzi o OF, to jak pisałem - były bardzo fajne książki jej
    poświęcone, wystarczyło przeczytac, zrozumieć, nauczyc się pewnej
    specyfiki.

    > W olimpiadzie z fizyki startowałem (do wojewódzkiej) bo zadania były dla
    > mnie zrozumiałe.
    > Ale jak przeczytałem kiedyś zadania do zrobienia w domu do olimpiady
    > matematycznej to stwierdziłem, że to jest jakby pisane obcym, nie znanym
    > mi językiem i sobie odpuściłem.

    U mnie był porządny program nauczania matematyki, to język był
    zrozumiały :-)

    Co innego z rozwiązaniem problemu :-)
    I znow dość specyficzny kierunek działań, wykraczający poza program
    szkolny. To trzeba potrenować.

    > Dopiero teraz zaczynam rozumieć dlaczego moja szkoła miała opinię
    > najgorszej w 3-mieście.

    Były i wtedy jakies rankingi, chocby te konkursy i olimpiady,
    zdawalność na studia, matury - ale czy stąd opinia, i czy uzasadniona,
    to ja nie wiem.

    J.