  • Data: 2012-05-04 13:20:44
    Temat: Re: Zrodla niskoenergetyczne
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:9fovdsdesd7s.hwdnmpf29zyp$.dlg@40tude.net...

    > Duzo masz tych paneli ?
    > Bo jesli jeden stojak jak na zdjeciu, to mocy ze sloneczka ze 2kW,
    > sprawnosci moze wyjdzie 5% - czyli nie starczy nawet na pokonanie tarcia w
    > pompach.
    >
    > J.

    Prosiłem, żeby nie zajmować się solarem. To tylko
    jedno z urządzeń, których cały las może mi grzać wodę.
    Czysto dla jasności ten solar ma moc grzejną 5,5kW
    i jest to empirycznie wyznaczone. Ale nie solar ma
    uruchamiać produkcję prądu tylko tysiąclitrowe zbiorniki
    pełne gorącej wody. Po ciula ja w ogóle powiedziałem
    o tym solarze... Ze zbiornika można pobierać chwilowo
    ile się chce a w dobie musi się to zamknąć (obecnie
    na 44kW). W nocy przecież prądu nie będę wytwarzał,
    od tego są UPSy, ale jak ktoś włączy toster to układ
    zarząda doładowania...

    --
    Yozwig