  • Data: 2012-05-04 20:41:30
    Temat: Re: Zrodla niskoenergetyczne
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:03581798-a2ee-4e96-9f06-c3e4583bfbdf@y11g2000vb
    n.googlegroups.com...
    On 3 Maj, 17:08, "Yozwig" <j...@g...pl> wrote:
    > Kombinowałem już sporo, ale jak na razie pozostaje tylko
    > monstrualnie wielki silnik Stirlinga z prądnicą... Może Wy znacie
    > jakiś inny (nawet jedynie teoretycznie) pomysł?

    http://www.automatykaonline.pl/news/news_.php?id=520

    Nie mam bladego pojęcia czy to ma sens, może by pomacać temat :P

    Po głębokim namyśle stwierdziłem, że zbuduję taki silnik :)
    ale z poważnymi modyfikacjami. Wiem sztuką jest wymyślić,
    udoskonalać już wielu potrafi...

    1. Trzeba przeciąć na pół w osi wdłużnej wyporniki
    i od razu umieścić połówki w granicznych położeniach
    z tym, że jedną z nich obrócić wokół jej byłej osi o 180`.
    2. Zamiast układów korbowych trzeba zastosować
    połączenie łańcuchem napędowym obu osi półnurników,
    tak, żeby podczas obrotu raz jedna a raz druga połówka
    zakrywała (izolowała) swoją ścianę.
    3. Nie zastosuję spłaszczonej rury ze względu na zwarcie
    termiczne części gorącej z zimną tymi płaskimi ścianami.
    Zastosuję przeciętą na pół po długości rurę (np fi 200)
    a połówki rozsunę "wspawując" proste ściany z materiału
    izolacyjnego.

    Resztę wykonam wg zamysłu autora :). Co Koledzy na to?

    --
    Yozwig
    P.S. A nad turbinką z CD popracuję w mniejszej skali narazie