eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŻodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginieRe: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
  • X-Received: by 2002:a81:310f:: with SMTP id x15mr2907565ywx.257.1570027820786; Wed,
    02 Oct 2019 07:50:20 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a81:310f:: with SMTP id x15mr2907565ywx.257.1570027820786; Wed,
    02 Oct 2019 07:50:20 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!o24no10284097qtl.0!news-out.google.com!x7ni553qtf.0!nntp.go
    ogle.com!o24no10284095qtl.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.
    com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 2 Oct 2019 07:50:20 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <vfw28hnrxsnr$.1u5tu04ngsze3$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net> <qmlook$ba6$1@news.icm.edu.pl>
    <d...@g...com>
    <qmlsve$b2m$1@news.icm.edu.pl> <qn159v$3gf$1@news.mixmin.net>
    <a...@g...com>
    <l...@4...net>
    <5d945c44$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <vfw28hnrxsnr$.1u5tu04ngsze3$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Wed, 02 Oct 2019 14:50:20 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663228
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 2 października 2019 03:36:05 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
    > Dnia Wed, 2 Oct 2019 10:11:11 +0200, J.F. napisał(a):
    >
    > > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    > > dyskusyjnych:l...@4...n
    et...
    > > Dnia Tue, 1 Oct 2019 21:53:40 -0700 (PDT), CTP napisał(a):
    > >> W dniu środa, 2 października 2019 05:24:48 UTC+2 użytkownik Ejkolt
    > >> napisał:
    > >>> Ja dodam od siebie, że takie zachowanie powoduje mnóstwo
    > >>> niebezpiecznych sytuacji, bo inni kierowcy w dużej części po prostu
    > >>> się tego nie spodziewają. No i mamy dużo wypadków najechania na tył
    > >>> takiego pojazdu, czy też wyprzedzania a cierpią na tym głównie
    > >>> piesi.
    > >>> Ja osobiście uważam, że w PORD powinien być literalnie dodany
    > >>> przepis zakazujący zatrzymywania się przed przejściem, gdy pieszy
    > >>> stoi na chodniku, skoro powoduje to tyle niebezpiecznych sytuacji.
    > >>> Kompletnie, ale to kompletnie nie pojmuję, dlaczego tych wszystkich
    > >>> ekspertów od ruchu na drogach ogarnęła jakaś patologiczna
    > >>> poprawność polityczna. Nie wiem, może uważają, że mamy za dużo
    > >>> ludzi w Polsce i trzeba część w ten sposób eksterminować?
    > >>> CTP
    > >
    > >>Więc proponujesz żeby obecny model zastąpić zatrzymywaniem się przed
    > >>przejściem dla pieszych dopiero gdy pieszy postawi na nim nogę?
    > >
    > > Eee - obecny model wlasnie taki jest.
    > >
    > >>Albo może dwie? Wytłumacz mi, proszę, czym z punktu widzenia kierowcy
    > >>te
    > >>modele się różnią?
    > >
    > > Istotne jest, zeby pieszy poczekal na chodniku i samochod/y
    > > przepuscil.
    > > I obecne zapisy w zasadzie cos takiego mowia.
    > >
    > To jak, ma postawić nogę na jezdni, potem z powrotem na chodniku i tak
    > czekać aż kierowca stanie i dopiero przechodzić? Czy ma postawić nogę na
    > jezdni i w tej pozycji czekać aż kierowca stanie?
    >

    Mam wrazenie ze ominely cie zajecia z przechodzenia przez jezdnie w przedszkolu.
    I potem na kursie prawa jazdy to samo zignorowales.

    Zacznijmy od prostszego przypadku.

    Jak stoisz na ulicy podporzadkowanej to nie masz pierwszenstwa.
    Jak juz sie wlaczysz do ruchu to masz to pierwszenstwo i wzgledem tych z
    podporzadkowanych jak i tych jadacych z tylu. Co prawda tego tak nie nazywamy ale ci
    z tylu nie moga cie ani poganiac ani wymuszac jakich manewrow.
    Logiczne.

    Kluczowe jest przejscie z stanu "bez pierwszenstwa" do stanu "z pierwszenstwem".

    I tu zaskakujaco prawie wszyscy powiedza: "trza czekac az sie zrobi odpowiednia
    przerwa w potoku samochodow na drodze z pierwszenstwem, tak aby mozna bylo na droge
    wjechac i sie rozpedzic tak aby nie wymusic zmiany predkosci czy trajektorii jazdy na
    tych z pierwszenstwem"

    Kluczowe pojecie: Przerwa w strumieniu samochodow.

    Z przechodzeniem na pasach jest dokladnie tak samo.
    Czekasz na przerwe, taka aby albo zmiescic sie miedzy samochodami bez ich zmiany
    predkosci albo (i tu odrobine wieksza roznica) taka przerwe zeby ten co jedzie mial
    czas cie zobaczyc na przejsciu i zareagowac tak aby cie nie potracic.

    Tak mnie uczyli w przedszkolu i tak to dzialalo latami.

    Tam gdzie sie tak nie dalo bo strumien aut byl nieprzerwany zakladalo sie i nadal
    zaklada przejscia ze swiatlami.

    Tam gdzie tego brakuje dzis, alternatywy sa przynajmniej dwie: czekac na milego
    kierowce ktory sie zatrzyma albo stanac na przejsciu ale zaraz przy chodniku i czekac
    az mniej kulturalni sie zatrzymaja.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: