  • Data: 2019-10-02 17:08:01
    Temat: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
    Od: j...@j...org szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, October 2, 2019 at 4:50:22 PM UTC+2, s...@g...com wrote:
> [...]
    et...

    > Mam wrazenie ze ominely cie zajecia z przechodzenia przez jezdnie w przedszkolu.
    > I potem na kursie prawa jazdy to samo zignorowales.
    >
    > Zacznijmy od prostszego przypadku.
    >
    > Jak stoisz na ulicy podporzadkowanej to nie masz pierwszenstwa.
    > Jak juz sie wlaczysz do ruchu to masz to pierwszenstwo i wzgledem tych z
    podporzadkowanych jak i tych jadacych z tylu. Co prawda tego tak nie nazywamy ale ci
    z tylu nie moga cie ani poganiac ani wymuszac jakich manewrow.
    > Logiczne.
    >
    > Kluczowe jest przejscie z stanu "bez pierwszenstwa" do stanu "z pierwszenstwem".
    >
    > I tu zaskakujaco prawie wszyscy powiedza: "trza czekac az sie zrobi odpowiednia
    przerwa w potoku samochodow na drodze z pierwszenstwem, tak aby mozna bylo na droge
    wjechac i sie rozpedzic tak aby nie wymusic zmiany predkosci czy trajektorii jazdy na
    tych z pierwszenstwem"

    > Kluczowe pojecie: Przerwa w strumieniu samochodow.
    >
    > Z przechodzeniem na pasach jest dokladnie tak samo.
    > Czekasz na przerwe, taka aby albo zmiescic sie miedzy samochodami bez ich zmiany
    predkosci albo (i tu odrobine wieksza roznica) taka przerwe zeby ten co jedzie mial
    czas cie zobaczyc na przejsciu i zareagowac tak aby cie nie potracic.

    > Tak mnie uczyli w przedszkolu i tak to dzialalo latami.
    >
    > Tam gdzie sie tak nie dalo bo strumien aut byl nieprzerwany zakladalo sie i nadal
    zaklada przejscia ze swiatlami.

    > Tam gdzie tego brakuje dzis, alternatywy sa przynajmniej dwie: czekac na milego
    kierowce ktory sie zatrzyma albo stanac na przejsciu ale zaraz przy chodniku i czekac
    az mniej kulturalni sie zatrzymaja.

    Widzę, że potrafi się Pan podzielić zasadami przechodzenia na drugą stronę ulicy z
    bardziej cywilizowanych krajów.

    A dla niekumatych, bardziej obrazowo:

    https://www.youtube.com/watch?v=3CU1PR4d1wM