    Date: Thu, 24 Oct 2013 15:15:38 +0200
    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znowu ronda :)

    W dniu 2013-10-24 13:49, Myjk pisze:

    > Gdyby nie było strzałek poziomych to niewiele by to zmieniło --
    > przynajmniej w kwestii skrętu w lewo i zawracania. Nadal ten manewr byłby
    > dozwolony tylko z jednego, skrajnie lewego pasa ruchu. Strzałka w lewo jest
    > tylko i wyłącznie po to, aby nie próbować z tego pasa (ten pas jest bardzo
    > długi) pojechać prosto bo się wpadnie na krawężnik.

    OK, nie ma do czego się przyczepić jeśli chodzi o oznakowanie poziome
    przy wjeździe na skrzyżowanie, niemniej to znaki poziome na skrzyżowaniu
    są tutaj niezwykle istotne.

    > Przesadzasz. To skrzyżowanie ma swoją charakterystykę, tak samo jak swoją
    > charakterystykę, ze względu na konstrukcję z podstawowego założenia,
    > posiada rondo.
    > Ale znaki są, rozwiązanie tego skrzyżowania nie jest sprzeczne z
    > przepisami, jazda jest jasna -- więc proponuję skupić się na tym porównaniu
    > a nie na takim które jest akurat wygodniejsze i lepiej pasujące do
    > konkretnej teorii. To do niczego nie prowadzi.

    Ale zauważ, to skrzyżowanie miało być Twoim argumentem, że rondo jest
    zwykłym skrzyżowaniem (tak ja to zrozumiałem), niemniej Twój przykład
    nie jest zwykłym skrzyżowaniem i porównanie go do ronda sprawia, że
    właściwie potwierdzasz, że i rondo jako zwykłe i typowe skrzyżowanie się
    nie sprawdza.

    Prawdę mówiąc coraz bardziej przekonuję się, że jednak traktować to
    trzeba jako zespół skrzyżowań a nie jedno skrzyżowanie :/

    W ogóle ten przykład bardziej moim zdaniem bardziej zaciemnia podstawową
    kwestie tego wątku (czy można jeździć po całym rondzie prawym pasem) niż
    go klaruje.

    Wróćmy więc do początku.

    Według mnie, przy wjeździe na rondo (PRZY BRAKU ZNAKÓW POZIOMYCH I
    PIONOWYCH! [prócz c12 i a7 oczywiście]) nie ma mocy art. 22 ust. 2 PoRD
    gdyż niweluje go art. 22 ust. 3 PoRD. Na samym rondzie sprawa jest już
    jasna - jeździmy tak jak pozwalają nam znaki poziome lub jeśli ich brak
    - wg zasady prawej ręki. Co Ty na to?