  • Data: 2013-10-25 13:47:25
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 25 Oct 2013 13:23:47 +0200, PlaMa

    > myśląc w ten sposób to bym mógł na środku ronda sobie zawrócić.

    Ale nie musisz wymyślać bzdur żeby udowodnić swoją rację. Na "zwykłym"
    skrzyżowaniu też można się kręcić w kółko, a jednak tylko skończone debile
    tak robią przy jednoczesnym paleniu gumy.

    > Nie. Im bardziej się nad tym zastanawiam tym bardziej dochodzę do
    > wniosku, że nie można rozpatrywać ronda jako pojedyncze skrzyżowanie a
    > trzeba jednak jako zespół skrzyżowań.

    Przepis(y) podaj!

    > Na Twój argument, że nie ma przepisów nakazujących traktować to jako
    > kilka skrzyżowań, odbiję i zapytam się jeżeli masz skrzyżowanie, a 50m
    > kolejne to jakie przepisy nakazują Ci traktować je jako różne skrzyżowania?

    Przed każdym skrzyżowaniem stoją (muszą stać!) odpowiednie znaki. To teraz
    odbiję Twój "argument" i zapytam, gdzie przed tymi rzekomymi "zespołami
    skrzyżowań" są znaki informujące o pierwszeństwie (lub jego braku),
    informujące że pojazd znajduje się na drodze jednokierunkowej itp.

    > Wiesz co podważa argument jednego skrzyżowania? Logika. Na normalnym
    > skrzyżowaniu zawracałbyś jadąc najkrótszą drogą skręcając od razu w
    > lewo. Rondo Ci tego zabrania, c12 wymusza na tobie jazdę prosto aż do
    > wysepki.

    Jest też odmienna logika od logiki najkrótszej trasy. Ta logika mówi o
    płynności, szybkości i bezpieczeństwie takiego manewru na rondzie. Jeśli
    twierdzisz, że przy sporym natężeniu ruchu szybciej zawrócisz (czy nawet
    skręcisz w lewo) na zwykłym skrzyżowaniu, nie zaburzysz płynności ruchu
    innych uczestników i będzie to bezpieczniejszy manewr, to masz zdrowo
    przegrzany procesor odpowiadający za równania logiczne.

    > Zresztą sam spójrz - to bez sensu co mówisz:
    > http://www.tinypic.pl/t6qzgbi42468

    Nie wiem co mają udowadniać te bazgrołki.

    PS znowu olałeś pytanie.

    --
    Pozdor Myjk