  • 141. Data: 2010-09-01 11:15:49
    Temat: Re: Znalazłem takie ogłoszenie - ciekawy opis :)
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Podglądam sobie opis tego Onyxa - i kolejne pytanie - czy on jest na
    > tyle szczwany, że jak jest trzymany pionowo to wyświetla jedną stronę,
    > a gdy poziomo to dwie koło siebie

    Nie. A w ogóle to trzeba ręcznie przełączać - nie ma czujnika i chyba
    lepiej, że nie ma.

    > (choć to 6 cali ledwo, A4 to około
    > 14, A5 to 10 {rozmiar większego Kindla} a wtedy można oglądać kartki
    > A4 w pionie w całości w skali 1:1, a mniejsze książki oglądać z dwiema
    > stronami obok siebie).

    Na 6", 800*600 pikseli? Zapomnij.

    Aha - ja mam wersją zubożoną, bez ekranu dotykowego i niektóre funkcje
    nie działają. Będę się jakoś użerał, może zrobią upgrade softu.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 142. Data: 2010-09-01 11:27:31
    Od: WWojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2010-09-01 09:22, Janko Muzykant pisze:

    > Zresztą to jest urbańska legenda.
    To nie jest legenda. Zapytaj okuliste. Ale oczywiscie wszyscy zyjemy
    niezdrowo i co mozna na to poczac.

  • 143. Data: 2010-09-01 14:16:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    WWojtek pisze:

    > To nie jest legenda. Zapytaj okuliste. Ale oczywiscie wszyscy zyjemy
    > niezdrowo i co mozna na to poczac.

    Nawet jeśli... wolę żyć krócej i weselej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 144. Data: 2010-09-01 14:30:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Mam rozumieć, że całe formatowanie/typografia książki idzie się paść -
    > na takim małym ekraniku zostaje coś a'la tryb tekstowy z regulowaną
    > wielkością czcionki? Tak samo jest na ,,dużych'' czytnikach Amazona
    > czy tym naszym e-clikto, czy już wtedy wyświetlane jest coś w stylu
    > PDFa? I co z kolorem.

    Zależy od czytnika, ale zwykle przechodzi kolor, zróżnicowanie wielkości
    krojów, same kroje (w ograniczonym zakresie), pogrubienie, kursywa,
    akapity, tabulacje. Można zażyczyć sobie autodzielenia, co jest
    koszmarne, można justować, co imo też jest przy tej szerokości i bez
    dzielenia.

    Sam natomiast zostawiam tylko kursywę, resztę sobie re-formatuję ku
    uciesze oka i szybkości czytania. Tak, wiem - morduję typografię... ale
    gdy bardziej będzie mnie interesowała forma niż treść, sięgnę po
    papierową książkę.

    Szybkość czytania bez pośpiechu to trzystustronicowa klasyczna książka w
    cztery godziny. Sprawdzone wczoraj na Nokii 5530, ZX Reader.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /na ścianach powiesiłem mazy, zdjęcia to ja mam za oknem.../

  • 145. Data: 2010-09-01 15:56:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Szybkość czytania bez pośpiechu to trzystustronicowa klasyczna książka w
    > cztery godziny. Sprawdzone wczoraj na Nokii 5530, ZX Reader.

    Pozazdroscic.

    Sprawdzilem wlasnie ebooki, ktore mam akurat pod reka i na strone wchodzi ok
    300-350 slow.

    Przecietna osoba czytajac szybko pochlonie ok. 200-250 slow/minute na
    poziomie rozumienia tekstu w okolicy 70%. Zalozmy, ze czytasz duzo wiec
    spokojnie te 350 slow dasz rade ogarnac. Ksiazke 300 stron bedziesz czytac
    dobrych 5 godzin, a tu prosze - wynik o 20% lepszy i to do tego na malutkim
    ekraniku.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 146. Data: 2010-09-01 16:48:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2010 16:56:35 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    > dobrych 5 godzin, a tu prosze - wynik o 20% lepszy i to do tego na malutkim

    Uroki statystyki. Policzyłem sobie czas czytania ostatniej książki (nic
    specjalnie trudnego, military SF), wyszło mi ok. 5h na tekst złożony (wg
    Worda) ze 110147 wyrazów. Co daje około 367 wyrazów na minutę.

    Dla ścisłości, w postaci papierowej książka ma około 500 stron.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 147. Data: 2010-09-01 18:16:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kamil pisze:
> [...]
    > spokojnie te 350 slow dasz rade ogarnac. Ksiazke 300 stron bedziesz
    > czytac dobrych 5 godzin, a tu prosze - wynik o 20% lepszy i to do tego

    Właśnie lepszość wynika z łapania wiersza parami (wahadłowy skok oczyma
    w lewo-prawo). To, co symetryczne robi się szybciej. Na papierze (przy
    szerokości ''książkowej'') tak nie potrafię więc wskutek błądzenia
    szybkość wyraźnie spada.
    Gęstość tekstu na ekranie 2,8'' to mniej więcej 1/5 tego, co standardowo
    w książce A5 (12 wierszy po czterdzieści kilka znaków). Przy 640x360
    mamy 260 dpi plus interpolację... lepiej niż niejeden druk :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 148. Data: 2010-09-02 06:24:16
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-09-01 09:18, Jan Rudziński pisze:
    > Cześć wszystkim
    >
    > Marx napisał(a):
    > [....]
    >
    > Pogadamy z Twoim okulistą za 10 lat...
    > Mój czytnik ebuków ma 6" i jest to absolutne minimum, jeśli ma zastąpić
    > papier.

    wielkość czcionki jest taka sama jak w książce papierowej, więc nie wiem
    czemu okulistę miałbym wizytować jakoś częściej.
    Możesz sobie nawet ustawić większą, ale wtedy trzeba często machać
    palcem aby zmienić stronę.
    Osobiście czytam w pozycji poziomej co daje mi zbliżoną szerokość
    szpalty tekstu do jednej strony zwykłej książki.
    Tak więc parametry mam praktycznie takie same jak w książce - jedyna
    różnica że strona jest znacznie krótsza, ale jeden ruch palcem i już mam
    następną.
    Oczywiście czasami są problemy, np przypisy niestety wpadają w środek
    tekstu, obrazków brak, linie mają sztuczne entery albo puste linie
    pomiędzy, polskie czcionki krzaczą - ale jest to wina tego iż nie ma
    standardu formatu ebook, a zwykły tekst nie przenosi wcale formatowania
    (rtf-y są niezłe pod tym względem, czasem HTMLe). Na szczęście są to
    problemy występujące bardzo rzadko
    Marx

  • 149. Data: 2010-09-02 08:00:03
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 18 Aug 2010 16:34:59 +0100,
    kamil <k...@s...com> screamed:

    > Nie zapomniaj, ze cyfrowy kabel optyczny za 400zl ma dobra gore, ale wokalom
    > brakuje przestrzeni, ktora daje cyfrowy kabel optyczny za 600zl. Najlepiej w
    > polaczeniu z ceramicznymi podstawkami pod wzmacniacz.

    O wiele lepszy jest (widziany przeze mnie na Allegro) optyczny kabel
    z... pozłacanymi wtykami.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 09:59:19 user up 12548 days, 21:54, 1 user, load average: 0.30, 0.89, 0.99 ]

    In outer space, nobody can hear you fart.

  • 150. Data: 2010-09-02 08:31:47

    On 02.09.2010 10:00, Artur M. Piwko wrote:
    > In the darkest hour on Wed, 18 Aug 2010 16:34:59 +0100,
    > kamil <k...@s...com> screamed:

    > O wiele lepszy jest (widziany przeze mnie na Allegro) optyczny kabel
    > z... pozłacanymi wtykami.

    Ale całkowicie pozłacanymi? ;)

    --
    http://szumofob.eu