    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Znalazłem takie ogłoszenie - ciekawy opis :)
    Date: Wed, 01 Sep 2010 16:30:13 +0200
    <i50kah$r76$1@inews.gazeta.pl> <j...@w...kopernik.gliwice.pl>
    <7...@4...com>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <6...@4...com>
    <7...@4...com>
    <s...@d...media-lab.com.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Mam rozumieć, że całe formatowanie/typografia książki idzie się paść -
    > na takim małym ekraniku zostaje coś a'la tryb tekstowy z regulowaną
    > wielkością czcionki? Tak samo jest na ,,dużych'' czytnikach Amazona
    > czy tym naszym e-clikto, czy już wtedy wyświetlane jest coś w stylu
    > PDFa? I co z kolorem.

    Zależy od czytnika, ale zwykle przechodzi kolor, zróżnicowanie wielkości
    krojów, same kroje (w ograniczonym zakresie), pogrubienie, kursywa,
    akapity, tabulacje. Można zażyczyć sobie autodzielenia, co jest
    koszmarne, można justować, co imo też jest przy tej szerokości i bez
    dzielenia.

    Sam natomiast zostawiam tylko kursywę, resztę sobie re-formatuję ku
    uciesze oka i szybkości czytania. Tak, wiem - morduję typografię... ale
    gdy bardziej będzie mnie interesowała forma niż treść, sięgnę po
    papierową książkę.

    Szybkość czytania bez pośpiechu to trzystustronicowa klasyczna książka w
    cztery godziny. Sprawdzone wczoraj na Nokii 5530, ZX Reader.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl