    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Znalazłem takie ogłoszenie - ciekawy opis :)
    Date: Wed, 1 Sep 2010 18:48:35 +0200
    <i50kah$r76$1@inews.gazeta.pl> <j...@w...kopernik.gliwice.pl>
    <7...@4...com>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <6...@4...com>
    <7...@4...com>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <i5lt3j$t4v$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2010 16:56:35 +0100, kamil napisał(a):

    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Pozazdroscic.
    >
    > Sprawdzilem wlasnie ebooki, ktore mam akurat pod reka i na strone wchodzi ok
    > 300-350 slow.
    >
    > Przecietna osoba czytajac szybko pochlonie ok. 200-250 slow/minute na
    > poziomie rozumienia tekstu w okolicy 70%. Zalozmy, ze czytasz duzo wiec
    > spokojnie te 350 slow dasz rade ogarnac. Ksiazke 300 stron bedziesz czytac
    > dobrych 5 godzin, a tu prosze - wynik o 20% lepszy i to do tego na malutkim
    > ekraniku.

    Uroki statystyki. Policzyłem sobie czas czytania ostatniej książki (nic
    specjalnie trudnego, military SF), wyszło mi ok. 5h na tekst złożony (wg
    Worda) ze 110147 wyrazów. Co daje około 367 wyrazów na minutę.

    Dla ścisłości, w postaci papierowej książka ma około 500 stron.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."