  • Data: 2014-07-09 19:22:32
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-09 12:38, Piotr Karocki pisze:
    > a) masz jakies podstawy by twierdzic ze dalekopisy sprzed IWS mialy
    > polskie znaki?
    > b) faktem niestety jest, i to smutnym faktem, iz wprowadzenie komputerow
    > zniszczylo typografie (nie tylko polskš). Ksiazki wydawane jeszcze w latach
    > '70 byly drukowane z wszystkimi 'ptaszkami' roznych jezykow w nazwiskach
    > zagranicznych, i dalo sie to zrobic na linotypie. Weszla komputeryzacja, i
    > nagle sie okazalo ze sie nie da - i mamy uproszczona pisownie. W sieci to
    > nawet dobrze wyglada (i daje gwarancje poprawnego pokazania po drugiej
> [...]

    Odwrotnie, nigdzie sie nie spotkałem z informacją że Wojsko Polskie, czy
    inne jakieś polskie instytucje, organizacje, czy osoby prywatne, nie
    miały możliwości posługiwanie się Polską Mową w piśmie.

    A powiadają że komputeryzacja to postęp. Do czego - pytam? Czy do czegoś
    więcej niż do szerzenia debilizmu?