-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacy35.neoplus
.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
Date: Thu, 26 Oct 2023 18:33:54 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <a8arjzgqdu3k$.19vec4v18wsbc$.dlg@40tude.net>
References: <uh8k6o$22p$1$Janusz@news.chmurka.net> <uhb3av$oqvm$3@dont-email.me>
<uhcs6h$hom$1$Cav@news.chmurka.net> <uhdjrl$a7r$1$nadir@news.chmurka.net>
<14tbq51ofa1va.17oy37b0l2xwo$.dlg@40tude.net>
<uhe0le$sbi$2$nadir@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: aacy35.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aacy35.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.76.35";
logging-data="24666";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:5VPXegQ8q+qKzh8Fw7T7WhiEHd8=
sha256:vWcK0YKo58LoTglaZkuZp/b970DzJbXNtPyIxy/xmtM=
sha1:T7Fp6FgY/CXv8Ilu4CdJjlFE62Q=
sha256:ImXXbJPfqiqk7pb8iV2vejjbySPZTe0v1pLMB9817fA=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717760
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 26 Oct 2023 17:35:19 +0200, nadir wrote:
> W dniu 26.10.2023 o 14:51, J.F pisze:
>> Jak chcesz miec przyzwoite osiągi, to technologia jest ... no i sam
>> nie wiem - okreslic jako "kosmiczną", bo wszak uzyteczny EV powstał
>> 30 lat po dotarciu do Księżyca, co o czyms swiadczy,
>> czy jednak jest to mniej niż dzisiejsza kosmiczna?
>> A moze więcej, jak sie popatrzy co jeździ po innych planetach?
>> tzn w po jednej innej planecie.
>> P.S. Elektryczny pojazd jeździł i po Księżycu, a nawet kilka.
>
> Nie, pojazdy elektryczne były na długo przed lotami na księżyc, nie
> przyjęły się właśnie z powodu problemów z masą i pojemnością
> akumulatorów co skutecznie niwelowały silniki spalinowe.
Tzn były w początkach motoryzacji 100+ lat temu,
byly "wozki akumulatorowe" - i chyba powoli znikły,
i były, i są melexy/wózki golfowe, w których jakos benzyna sie nie
sprawdziła..
> A przyzwoite osiągi i loty w kosmos to inna sprawa, większość kierowców
> nie potrzebuje przyzwoitych osiągów i specyfiki kosmicznych warunków.
Ale to też nie jest tak, ze byle kto moze samochód elektryczny zrobić,
bo widzisz jak sie skonczyło to 100 lat temu.
Trzeba było najpierw technologię rozwinąc. I czy ta obecna jest
"kosmiczna" czy nie?
Jakbys 40 lat temu pokazał komus ten dzisiejszy silnik z elektryka,
to chyba by krzyknąl, ze to jednak kosmiczna technologia, bo 100kW
silnik wtedy był wielki i cięzki.
Nawiasem mówiąc - cos mi sie widzi, ze w technologiach silników
elektrycznych az takiego skoku technologicznego nie było,
więc skąd ten kosmos?
Magnesy dobre? Pierwsze tesle jeździły na indukcyjnych motorach.
>> W zasadzie nigdy nie było, to tylko kwestia zasięgu i sensownosci.
> Nie, to była głównie kwestia masy akumulatorów, ich trwałości oraz
> szybkości łasowania,
Ale to nadal jest kwestia tego, jaki zasięg bedzie wystarczający,
i ile czasu może sie ładować.
Po wrocławiu od lat jezdzą "melexy turystyczne" - i co, dają radę :-)
> od dekady czy dwóch nie ma z tym problemów,
> problemy są głównie z dostępnością do szybkich ładowarek oraz kosztami
> energii.
Eee tam nie ma, wlasnie czytam, ze bateria musi starczyc na 4.5h jazdy
i naładować sie w 45 minut ... bo takie przepisy/zwyczaje dla
cięzarówek.
A to nie byle jaka bateria, jesli ma 40 ton poruszać.
I pomyśl, jakie tu ładowarki potrzebne :-)
W sumie ... jak trzeba dociągnąc linie do MOP, to juz chyba bez
wiekszego znaczenia, jakiej ona będzie mocy.
I zobaczymy tam setkę ładowarek po 500kW?
czy 10 po 500kW i setkę po 100kW .. bo na drugie ładowanie jest 10h
...
>> Jednemu wystarczy 10km, innemu 1000 będzie za mało ...
> Ale to dotyczy też samochodów spalinowych.
To dotyczy samochodów. A z tego moze wynikac jaki to będzie samochód.
Np kurierowi powinno 100km wystarczyc.
>> Ale ile będzie kosztowała polisa ? :-)
> Polisa na co? Miliony ludzi nosi przy dupie ogniwa litowe i się z tego
> powodu nie ubezpiecza.
Moze źle robi.
Ale tani chinski domowy magazyn energii ... myślisz, ze można sobie
pozwolic na ryzyko ? :-)
>> ten tego, chinskie tanie akumulatory ... temat rzeka :-)
> Grubo ponad połowa ogniw w samochodach to wyrób chińskich fabryk, więc
> to nie jest już problem.
Ale cena juz jest problemem.
Nie wiesz ile kosztuja te dobre :-)
>> I falownik.
> Doliczyłem go jako elektronikę i sterowanie.
Kosmiczna technologia, jesli ma byc niezawodny :-)
>> W zasadzie tak, tylko nie będę zgadywał, ile to konkretnie kosztuje.
>> Metal jest tani, obrabiarki drogie, ale jak sie kupiło, to i obrobiony
>> metal jest niedrogi :-)
>
> Nie musi być konkretnie, wystarczają dane szacunkowe, żeby wiedzieć co
> ile jest warte. Jeden producent ma takie a inny inne koszty na
> poszczególnych podzespołach, jak się czegoś nie opłaca produkować, to
> się bierze nawet od "konkurencji".
>
>> Wielkosc samochodu generuje raczej niewielkie koszta, ale w cenach
>> salonowych tego nie widać, lub nie zawsze widac.
>
> Na pewno więcej materiałów i surowca idzie na większy samochód,
Niewiele. Np opel Corsa E ważyl "od 1045kg", Corsa D nawet "od 1100kg"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Corsa
Insignia "od 1470kg". Przy czym czesc w silniku, bo do Insigni nikt
nie wsadzał 1.0.
P.S. z tego 1.0 turbo oni 180km/h osiągali? no, przy 90KM .. czemu
nie. To moze lepszego nie trzeba ...
> dodatkowo w większej budzie można upakować więcej gadżetów, to są główne
> koszta samochodu.
Owszem, ale czy klient ich nie chce?
> A że koszty wyprodukowania samochodu są sporo mniejsze niż widzimy w
> salonach, to żadna nowość.
Dochodzą jeszcze koszta zaprojektowania i przygotowania produkcji.
No i kwestia nagród i kreatywnej księgowości - Opel na stratach
jechal, PSA ma jakies 6% zysku, VAG podobnie (sprawdzic straty na
Dieselgate) - nie da sie taniej sprzedawać?
> Tylko to nie uzasadnia sporo większej różnicy
> w cenie między podobnej wielkości/jakości między samochodem elektrycznym
> a spalinowym.
>
>> Tu mamy kwestię baterii, ktora tania nie jest.
>
> Już napisałem ile mniej więcej kosztują baterie, a silnik spalinowy z
> pierdoletami do spełniania wyśrubowanych norm i skrzynia biegów, tym
> bardziej automatyczna, też tanie nie są.
Jak chcesz kupic, to tanie nie są, jak chcesz wyprodukowac ...
ile czasu maszyn silnik wymaga?
>> Spalinowe tez jezdzily sporo tansze. Ale ponoc sporo gorsze.
> Ponoć, bo tak na prawdę nie było ich u nas i nadal nie ma. Ale jakoś nie
> słychać żeby samochody w Chinach rozpierdalały się na potęgę.
Owszem, ale moze wlasciciele biorą poprawke na markę :-)
A markowe koncerny produkują i sprzedają tam sporo - widać Chinczycy
jakos nie są przekonani, ze krajowe marki sa niewiele gorsze a
znacznie tansze ...
>> Ostatnie informacje z Chin są jednak takie, ze mieli kilkaset
>> fabryczek EV i wiekszość juz zbankrutowała.
>> Na swiecie tez widać, ze ilosc koncernów samochodowych spada - małe
>> fabryczki nie mają racji bytu.
>> Elektryków to pewnie też dotyczy ... ale kto wie ...
>
> Bankructwa to jedna sprawa, ale skoro małe chińskie fabryczki są w
> stanie wyprodukować tanie i w miarę sprawne samochody elektryczne, to co
> powstrzymuje wielkie europejskie koncerny?
No ale widzisz - nie są w stanie, bo bankrutują.
Choc tu by trzeba sprawdzic, czy nie z powodu covid.
>> Cos w tym jest, ale wątpie :-)
> Wątpisz w to, że przez te wszystkie eurobzudy mamy koszty życia większe
> niż kraje bez tej całej rozbuchanej administracji? Zobacz ile z Twoich
> pieniędzy zabiera Ci państwo w postaci różnych danin i podatków.
Watpie tylko, zeby urzedasy robiły przepisy, żeby koncerny ich mogły
przekupywać.
Zobacz chocby na dieselgate. W USA i w Europie ...
>> Urzedasy sobie robotę znajdą. Chocby cały system recyklingu - wiesz
>> ile to papierów może wymagać ? :-)
> Tylko, że to my się składamy na tych wszystkich urzędasów.
Nie mówie nie. I tak urzędniczy biznes sie kreci ... ale ilu z "nas"
to urzędasy :-)
Ale tez widać, co by było, gdyby nie przepisy i kontrole.
Wjezdzały by tiry smieci do lasu czy do rzeki ... przejmować się, czy
nie ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.23 20:53 RadosławF
- 26.10.23 21:10 _Master_
- 27.10.23 07:22 Cavallino
- 27.10.23 07:28 Cavallino
- 27.10.23 12:19 nadir
- 27.10.23 15:52 Trybun
- 27.10.23 15:53 Trybun
- 27.10.23 17:38 io
- 27.10.23 17:59 _Master_
- 27.10.23 18:03 _Master_
- 27.10.23 23:43 nadir
- 28.10.23 00:16 io
- 28.10.23 08:49 Cavallino
- 30.10.23 10:36 Janusz
- 30.10.23 11:49 nadir
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=