  • Data: 2011-08-29 15:28:01
    Temat: Re: Zmienić na półsyntetyk czy nie?
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze:
    > Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekręcasz to o czym
    > dyskutujemy (dyskutowaliśmy o silniku bez wycieków, które mogą się
    > pojawić po zastosowaniu syntetyka).

    Widziałeś kiedyś rozszczelniony silnik po wlaniu syntetyka czy sobie
    teoretyzujesz? Bo ja w dwóch swoich starych już autach zmieniłem z
    minerała na syntetyk i jakoś nie zauważyłem by mi cokolwiek wyciekało.
    Napisałem Ci że Twoje "wierzenia" biorą się z legend PRL'u, które mają
    się nijak w dzisiejszych czasach. Nagarem nie uszczelnia się silnika
    tylko uszczelkami, tak ciężko to zrozumieć? Jak masz zdezelowany motor i
    boisz się, że Ci się nagle "rozszczelni" to znaczy , że to parch do
    kwadratu, a nie silnik.

    > Tak czy tak - dalsza dyskusja z Tobą w takim stylu całkowicie mija się z
    > celem.

    Zabrakło argumentów? To podam Ci jeszcze jedną ciekawostkę - w mojej
    nieszczęsnej A6 V-ce, gdzie lał poprzedni właściciel minerał, zrobiłem
    wymianę oleju z wyczyszczeniem miski - to co zobaczyłem po zdjęciu miski
    to jeden wielki czarny glut - jak tak wygląda minerał po 15 tyś. to ja
    dziękuję. Walił mi jeden popychacz, po wymianie na syntetyk - cisza.
    Ciężko mi odpalał w zimie (w sensie kręcenia rozrusznikiem) - po
    wymianie na syntetyk - wyraźnie jest mu lżej. A i najważniejsze - miałem
    zapieczone 2 pierścienie od tego cudownego "nagaru". Musiałem na
    syntetyku zrobić 2 tyś. na trasie by się odpiekły. Podobno to generalnie
    graniczy z cudem, bo nagar to syf, którego ciężko się pozbyć nawet
    drucianą szczotką.

    Pozdro EOT.