eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana oleju z 5W50 na 5W40Re: Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
    Date: Thu, 27 Sep 2012 21:05:59 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <k428br$noa$1@mx1.internetia.pl>
    References: <k41g2f$4kf$1@mx1.internetia.pl> <k41g1l$hmn$1@node1.news.atman.pl>
    <k41h5p$j46$1@node1.news.atman.pl> <k41lrp$hq5$1@node2.news.atman.pl>
    <k41oe1$b3k$1@usenet.news.interia.pl> <k41otp$kjn$1@node2.news.atman.pl>
    <t...@4...com>
    <k41q9b$lml$1@node2.news.atman.pl>
    <h...@4...com>
    <k41qf2$lml$3@node2.news.atman.pl> <k421pm$mpi$1@mx1.internetia.pl>
    <k422ef$u1v$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-95-187.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1348773052 24330 77.253.95.187 (27 Sep 2012 19:10:52 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Sep 2012 19:10:52 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <k422ef$u1v$1@node2.news.atman.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120907
    Thunderbird/15.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466897
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-09-27 19:29, Lewis pisze:
    > W dniu 2012-09-27 19:13, Artur Maśląg pisze:
    >
    >> Te karty produktu to lep marketingowy - przy typowej eksploatacji każdy
    >> olej spełniający wymogi producenta będzie dobrze spełniał swe zadanie.
    >> Zresztą mowa była o volkswagenowskim BCB, który niczego specjalnego nie
    >> potrzebuje.
    >>
    >>
    >
    > Nie mówię o tym jakie bezsensowne normy spełnia tylko, jaką ma bazę,
    > jakie dodatki, i jakie parametry dla poszczególnych temperatur czy
    > obciążeń, ale tu przyznaję rację, dla zwykłego silnika, który
    > sporadycznie przekracza 4kRPM i zmienia olej co max 15kkm to niewiele
    > zmienia.

    Tak naprawdę to rzadko kiedy trafi się silnik o wydumanych potrzebach
    i jazda z 8,000 rpm przez 10 godzin.

    > Jest prosty sposob na sprawdzenie jakości oleju, jeździć na jednym przez
    > jakieś 100kkm zdjąć misę i zobaczyć ile jest w niej syfu, tandetne
    > półsyntetyki czy nawet pseudosyntetyki oparte o HC będą skutkować
    > nagromadzeniem różnego rodzaju pozostałości...

    Równie dobrze można to zrobić po 200-300kkm. Efekt ten sam. Zresztą
    kto ściąga miskę po 100kkm? Inna sprawa, że o jakości oleju to wcale
    nie świadczy.

    > Oleje w pełni syntetyczne
    > na bazie estrów i PAO oraz faktycznie zawierające dodatki
    > uszlachetniające a nie tylko na kartce pozostawią silnik czyściutki.

    Silnik to nie salon piękności. Ta czystość o niczym nie świadczy.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: