  • 1. Data: 2012-09-27 14:11:27
    Temat: Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
    Od: "Marcin Bg" <m...@s...pl>

    Witam

    Kupiłem Seata Leona 1.6 16 V (2002 r) z silnikiem BCB. Z książki serwisowej
    wynika, że zawsze stosowany w nim był olej Mobil 5W50. Chcę wymienić olej na
    5W40. Czy taka zamiana może negatywnie wpłynąć na pracę silnika?

    pozdr

    Marcin

  • 2. Data: 2012-09-27 14:15:48
    Temat: Re: Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 14:11, Marcin Bg pisze:
> [...]
    > serwisowej wynika, że zawsze stosowany w nim był olej Mobil 5W50. Chcę
    > wymienić olej na 5W40. Czy taka zamiana może negatywnie wpłynąć na pracę

    Nie powinna. Tylko nie wlewaj jakiegoś orlena, lotosa czy castrola. Kup
    np Valvoline, LM, Millers, Motul.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2012-09-27 14:34:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 27-09-2012 o 14:15:48 Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Nie powinna. Tylko nie wlewaj jakiegoś orlena, lotosa czy castrola

    Gdyż, ponieważ?

    TG

  • 4. Data: 2012-09-27 14:35:05
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Lewis" <"lewisa[tnij] nabazgrał(a):

    > Nie powinna. Tylko nie wlewaj jakiegoś orlena, lotosa czy castrola.

    Bo ?? od xx lat jadę na castrolu i nigdy mi się nic nie stało ... to takie
    +10 do lansu jak wlejesz motul do zwykłego auta ??

  • 5. Data: 2012-09-27 15:43:52
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie powinna. Tylko nie wlewaj jakiegoś orlena, lotosa czy castrola. Kup np
    > Valvoline, LM, Millers, Motul.

    Co wleje to będzie i tak bez różnicy, ja np leję produkty Statoil.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 6. Data: 2012-09-27 15:55:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 14:35, Chris pisze:
    > Lewis" <"lewisa[tnij] nabazgrał(a):

    >>> pozdr
    >
    > Bo ?? od xx lat jadę na castrolu i nigdy mi się nic nie stało ... to
    > takie +10 do lansu jak wlejesz motul do zwykłego auta ??

    Ja akurat motula nie leję. Nikt mu nie mówi od razu lać 300V, są
    bardziej "cywilne" oleje tego producenta, bardzo dobre.

    Z prostej przyczyny nie warto lać badziewia typu orlen czy lotos, baza
    to w zdecydowanej mierze hydrocraking i praktycznie brak jakichkolwiek
    dodatków uszlachetniających.

    Castrol jak oryginalny to super, jak gówno rozlewane z beczki w bliżej
    nieokreślonym miejscu to lepiej nie ryzykować. A tak się składa że
    często sklepy, które nawet szczycą się autoryzacją castrola mają syf.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2012-09-27 15:55:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 14:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Gdyż, ponieważ?
    >
    > TG

    Jak niżej/wyżej napisałem.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2012-09-27 15:57:22
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

> [...]
    > Z prostej przyczyny nie warto lać badziewia typu orlen czy lotos, baza to
    > w zdecydowanej mierze hydrocraking i praktycznie brak jakichkolwiek

    W KIA mamy olej Lotosa i jakoś jeździ bez problemu już parę lat ...

    > Castrol jak oryginalny to super, jak gówno rozlewane z beczki w bliżej
    > nieokreślonym miejscu to lepiej nie ryzykować. A tak się składa że często
    > sklepy, które nawet szczycą się autoryzacją castrola mają syf.

    Nigdy nie kupowałem lanego z beczki bo prawdę mówiąc HGW co tam jest ...

  • 9. Data: 2012-09-27 16:38:58
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-09-27 15:55, Lewis pisze:> W dniu
    2012-09-27 14:35, Chris pisze:

> [...]
    > tego producenta, bardzo dobre.
    >
    > Z prostej przyczyny nie warto lać badziewia
    > typu orlen czy lotos, baza to w zdecydowanej

    I co ten hydrocracking robi? Siedzi sobie i
    sypie piasek w panewki?

    > i praktycznie brak
    > jakichkolwiek dodatków uszlachetniających.

    Czy mam rozumieć, że robiłeś jakieś analizy,
    czy też pan Heniek zdradził ci tę tajemnicę
    przy piwie?

    JK

  • 10. Data: 2012-09-27 16:47:20
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 16:38, JK pisze:

    > Czy mam rozumieć, że robiłeś jakieś analizy, czy też pan Heniek zdradził
    > ci tę tajemnicę przy piwie?

    Internet zamknęli?
    Owszem masa informacji na ten temat to słodkie pierdzenie o niczym ale
    po spędzeniu kilku dni na poszukiwaniach i odfiltrowaniu badziewia można
    znaleźć bardzo ciekawe informacje.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis