    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Sat, 29 Dec 2018 21:08:01 +0100
    <pv188u$mfs$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pvlvbu$k3k$1@node2.news.atman.pl> <q068im$hv4$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2018-12-28 o 23:37, Michał Baszyński pisze:

    > nie jest wieczny, w s124 E250D musiałem wymienić gdy miał 20 lat ;-)

    Ho ho! To gratuluję ;-)
    Też miałem 124 300E. Co prawda opyliłem go jak miał chyba 10 lat. Więc
    pewnie długo bym jeszcze na tym wydechu pojeździł :-D

    > może obecnie 40%, kiedyś dużo więcej..

    Tak, obecnie. Kiedyś miały dużo więcej bo nie miały turbin. Turbiniarze
    powiedzieli mi, że te 40% to i tak jest bardzo dużo bo ponoć wiele
    współczesnych, głównie turbo benzynowych pracuje na granicy
    samozniszczenia. Wielu klientów do nich przyjeżdża stosunkowo nowymi
    autami ale nic się nie da z nimi zrobić bo zagrażałoby to zniszczeniem
    silnika - odjeżdżają z kwitkiem.

    > W moim emerytowanym s124 jest silnik OM605, ma on oficjalnie 113KM
    > (83kW) przy 5000obr/min (tak, to nie pomyłka - diesel przy 5kRPM..).

    Nieźle! :-)

    > BTW - ostatnio jechałem jakąś nową E-klasą, miała 5kkm na liczniku.
    > Prowadzi się kapitalnie, miejsca w środku dużo, cichuteńki w środku -
    > trzeba było depnąć nieco mocniej aby usłyszeć pomruk diesla, przy
    > 190km/h w środku cichuteńko. Tylko ten wystrój wnętrza.. Masakra..

    No właśnie też oczekuję od kolejnego auta takiej cichości. Być może
    jakimś czubkiem jestem ale jest to dla mnie kluczowym wyznacznikiem.
    Obecnie jestem posiadaczem nie najnowszej E-klasy i oceniam to auto jako
    wzorcowe do przyszłego zakupu. Brakuje mi jedynie KM, których mam 270.
    Przy dużej masie to nie za wiele, choć 90% manewrów wyprzedzania kolumny
    pojazdów daje komfort. Wcale nie rzadko brakuje mi porządnego kopa w tym
    aucie. W przeciwnym wypadku jeździłbym nim aż do granic żywotności.

    Co do wystroju wnętrza, to jest to kwestią gustu. Osobiście nową E-klasę
    traktuję jako tragiczną w opcjach wyposażenia wnętrza. Okrągłe nawiewy,
    analogowy zegarek wciśnięty bez sensu w deskę rozdzielczą. Łupanie
    kamieni... Lata 90-te. Nawet wyższe pakiety z ambient light wyglądają
    dość smutno. Stąd moje zainteresowanie CLS'ami - choć i one prezentują
    dziwną politykę firmy. Mimo iż posiadają wymiary klasy E, to przestrzeń
    jest sporo mniejsza. Nie wiem o co chodzi ale wygląda to tak jakby
    wypełniano każdą nadmiarową przestrzeń styropianem by dać efekt
    mniejszego auta.

    Jakiś głupek grupowy (Tom N) uznał mnie za trolla gdy o to spytałem...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek