-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Date: Sat, 29 Dec 2018 21:08:01 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 55
Message-ID: <q08k77$5ca$1@node1.news.atman.pl>
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<puuht0$870$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<pv15ov$k5n$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<pv188u$mfs$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pvlvbu$k3k$1@node2.news.atman.pl> <q068im$hv4$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1546114087 5514 89.70.94.204 (29 Dec 2018 20:08:07 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 29 Dec 2018 20:08:07 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <q068im$hv4$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647030
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-28 o 23:37, Michał Baszyński pisze:
> nie jest wieczny, w s124 E250D musiałem wymienić gdy miał 20 lat ;-)
Ho ho! To gratuluję ;-)
Też miałem 124 300E. Co prawda opyliłem go jak miał chyba 10 lat. Więc
pewnie długo bym jeszcze na tym wydechu pojeździł :-D
>> przejechanych. Większe diesle tej marki mają 40% zapas wytrzymałości -
>> informacja od turbiniarzy i od tuningowców (więc niepewna ale cytuję)
>> więc można mocno je podciągać.
>
> może obecnie 40%, kiedyś dużo więcej..
Tak, obecnie. Kiedyś miały dużo więcej bo nie miały turbin. Turbiniarze
powiedzieli mi, że te 40% to i tak jest bardzo dużo bo ponoć wiele
współczesnych, głównie turbo benzynowych pracuje na granicy
samozniszczenia. Wielu klientów do nich przyjeżdża stosunkowo nowymi
autami ale nic się nie da z nimi zrobić bo zagrażałoby to zniszczeniem
silnika - odjeżdżają z kwitkiem.
> W moim emerytowanym s124 jest silnik OM605, ma on oficjalnie 113KM
> (83kW) przy 5000obr/min (tak, to nie pomyłka - diesel przy 5kRPM..).
Nieźle! :-)
>
> BTW - ostatnio jechałem jakąś nową E-klasą, miała 5kkm na liczniku.
> Prowadzi się kapitalnie, miejsca w środku dużo, cichuteńki w środku -
> trzeba było depnąć nieco mocniej aby usłyszeć pomruk diesla, przy
> 190km/h w środku cichuteńko. Tylko ten wystrój wnętrza.. Masakra..
No właśnie też oczekuję od kolejnego auta takiej cichości. Być może
jakimś czubkiem jestem ale jest to dla mnie kluczowym wyznacznikiem.
Obecnie jestem posiadaczem nie najnowszej E-klasy i oceniam to auto jako
wzorcowe do przyszłego zakupu. Brakuje mi jedynie KM, których mam 270.
Przy dużej masie to nie za wiele, choć 90% manewrów wyprzedzania kolumny
pojazdów daje komfort. Wcale nie rzadko brakuje mi porządnego kopa w tym
aucie. W przeciwnym wypadku jeździłbym nim aż do granic żywotności.
Co do wystroju wnętrza, to jest to kwestią gustu. Osobiście nową E-klasę
traktuję jako tragiczną w opcjach wyposażenia wnętrza. Okrągłe nawiewy,
analogowy zegarek wciśnięty bez sensu w deskę rozdzielczą. Łupanie
kamieni... Lata 90-te. Nawet wyższe pakiety z ambient light wyglądają
dość smutno. Stąd moje zainteresowanie CLS'ami - choć i one prezentują
dziwną politykę firmy. Mimo iż posiadają wymiary klasy E, to przestrzeń
jest sporo mniejsza. Nie wiem o co chodzi ale wygląda to tak jakby
wypełniano każdą nadmiarową przestrzeń styropianem by dać efekt
mniejszego auta.
Jakiś głupek grupowy (Tom N) uznał mnie za trolla gdy o to spytałem...
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.18 23:00 Marek S
- 30.12.18 10:58 Cavallino
- 30.12.18 11:08 Cavallino
- 30.12.18 20:11 Marek S
- 30.12.18 20:14 Marek S
- 30.12.18 21:45 s...@g...com
- 30.12.18 22:21 Michał Baszyński
- 30.12.18 23:21 Marek S
- 30.12.18 23:31 Marek S
- 31.12.18 18:02 Cavallino
- 01.01.19 02:11 Marek S
- 01.01.19 11:59 Budzik
- 01.01.19 13:44 Cavallino
- 02.01.19 21:26 Marek S
- 02.01.19 22:21 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=