-
Data: 2019-01-01 13:44:37
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 01-01-2019 o 02:11, Marek S pisze:
> W dniu 2018-12-31 o 18:02, Cavallino pisze:
>
>>> - mechanicznie słabe i awaryjne przeniesienie napędu (interesuje mnie
>>> wyłącznie automat i 4x4)
>>
>> Nie bałbym się awaryjności w Kia - to jest najmniej awaryjna marka z
>> jaką miałem styczność.
>
> Nawet w silniejszych modelach?
Nie miałem styku, poza okazjonalną przejażdżką Stingerem.
Natomiast analogii można się zapewne doszukiwać, jak ktoś robi tańsze
auta dobrze, to czemu miałby psuć droższe?
>
>> Awaryjność MB od czasów beczki poleciała na łeb na szyję, w ciemno
>> zakładam że lepszy nie jest.
>
> Beczka nic nie miała więc nic się nie psuło. Nie ma sensu takie
> porównanie. Z tego, co czytałem, to nowe modele są faktycznie do bani.
> Auta wyposażone w pierdylion czujników i systemów zawsze będą się dużo
> częściej psuły. W beczce zwyczajnie nie wiedziałeś, że coś się zepsuło i
> jeździłeś dalej. DPFa nie zatkałeś bo go tam nie było. Turbiny też szlag
> nie trafiał z tego samego powodu. A nawet jeśli była, to dowiadywałeś
> się o jej awarii dopiero gdy jej urwane łopaty dostały się do silnika.
Przede wszystkim była robiona dobrze z założenia.
Tyle że potem nikt nie chciał przez wiele lat kupować nowszych modeli i
firma miała kłopoty sprzedażowe.
Więc teraz świadomie robią auta dużo mniej wytrzymałe niż mogłyby być,
żeby tego błędu nie powtórzyć.
>> Tego już nie przeskoczysz w żadnym nowym wózku.
>
> Dlaczego?
Taka głupia moda, połączona z wymaganiami zużycia paliwa.
Od tego już się powoli odchodzi. Realne korzyści są marne
> ponoć. System miał za zadanie obniżyć emisję CO2 w 13-minutowych testach
> laboratoryjnych, gdzie symulowano 2-minutowy postój w korkach. Silnik
> się wyłączał i urzędasy zaczynali się onanizować efektami.
No właśnie.
I niewiele się tu zmieniło, nadal to są tego typu testy.
>
>>> - relatywnie drastyczny spadek wartości auta wraz z wiekiem
>>> (nieopłacalna sprzedaż)
>>
>>
>> Stinger jest dużo droższy, więc tak dobrze nie będzie, ale biorąc pod
>> uwagę Sportage spadek wartości jest bardzo, bardzo mały.
>> Przez dwa lata wartość mojego spadła poniżej 10%.
>> Od stanu nowego jakieś 30% przez 4 lata.
>
> Skąd masz takie informacje?
Wiem ile kosztował mój Sportage i wczoraj dowiedziałem się za ile ktoś
sprzedał bardzo podobnego z tego samego rocznika.
>>> - ekstremalnie drogie części zamienne i długie czasy oczekiwania na
>>> ich dostarczenie do serwisu
>>
>> Obstawiam, że w porównaniu do MB będą raczej ekstremalnie tanie.
>
> Miałem w swojej historii 2 auta niestandardowe. Były to Mazda 323 GTI
> 4WD z aktywnym zawieszeniem i obecny Merc - nie dosyć, że 4matic to z
> pakietem sportowym. Pierwszą z nich sprzedałem po awarii turbiny bo
> wymiana była niewiele tańsza niż auto. Do tego ciągłe urywanie się tłoka
> od pompy regulacji zawieszenia powodowało, że regularnie odstawiałem
> auto na miesiąc (do czasu ściągnięcia drogich części).
> W obecnym aucie, pozornie popularnym, niuanse powodują, że części do
> zawieszenia są 4x droższe niż do zwykłych egzemplarzy. Właśnie 3 dni
> temu amortyzatory wymieniałem. Ściągnęli po VIN do 4matic'a i oczywiście
> nie pasowały bo pakiet sport ma inne. W zasadzie była to reklamacja bo
> jeden z nich się rozpadł po miesiącu i scenariusz niewłaściwego
> amortyzatora powtórzył się. Trzeba było ściągać specjalne. 3 dni w
> serwisie auto stało...
No właśnie o tym piszę.
MB jest koszmarnie drogi w utrzymaniu, Kia to zupełnie inna liga cenowa.
Może i jest dość droga, ale w porównaniu do VW czy Skody, a nie do MB.
>
> Nie chce mi się wierzyć, że do sportowego auta Kia, podzespoły są
> ekstremalnie tanie. Raczej spodziewam się, że MB wypadnie taniej.
A ja że będzie dokładnie odwrotnie.
>
>> Czyli na ile liczysz w przypadku 3 litrowej benzyny, o mocy prawie 40
>> koni?
>> Bo jeśli mniej niż 15 to na pewno się zawiedziesz, niezależnie od tego
>> jaką markę weźmiesz.
>> Z MB na czele.
>
> Dawno temu miałem 124-kę z silnikiem 3l V6 prawie 200-konnym. Paliła ok
> 10 litrów.
Przy 70 km/h czy przy normalnej jeździe?
Bo jeszcze chyba żaden benzyniak o pojemności większej niż 1.6, albo
mocy większej od 150 KM, nie palił mi średnio 10l i mniej.
Niezależnie czy był z lat 80-tych, 90-tych czy nówka sprzed roku na
jeździe próbnej.
>> Podejrzana sprawa, mało kto sprzedaje takie auta po roku.
>> Głównie obstawiam demówki, albo rozbitki.
>
> Tego się nie dowiem z ogłoszeń.
To nie szukaj ich na olx, bo tam większość to ściema, nie tylko zresztą
motoryzacyjnych.
Już lepiej na otomoto.
Zresztą nawet na olx nie widzę żadnego bezwypadkowego Stingera V6 z 2017
roku za 100 000+ zł, czyli za połowę jego ceny.
Najtańsze ogłoszenie jest za 185 tys i to jest przejęcie leasingu.
Gdzie Ty widziałeś coś za 50% wartości nowego?
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.19 21:26 Marek S
- 02.01.19 22:21 Marek S
- 03.01.19 08:08 p...@g...com
- 03.01.19 12:59 Budzik
- 03.01.19 17:22 Cavallino
- 03.01.19 20:37 Marek S
- 03.01.19 20:48 Marek S
- 03.01.19 22:05 Cavallino
- 03.01.19 22:11 s...@g...com
- 03.01.19 22:13 Cavallino
- 06.01.19 19:55 Marek S
- 06.01.19 20:09 Marek S
- 06.01.19 21:00 Cavallino
- 06.01.19 21:02 Cavallino
- 06.01.19 23:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=