  • Data: 2018-12-30 20:11:54
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-12-30 o 11:08, Cavallino pisze:

    > W przypadku limuzyn marek budżetowych możesz od razu założyć że nimi są.
    > A sportowe będą głośne, tego się nie łączy na tej półce.

    Tak podejrzewałem. To zamyka temat Kia :-( Choć sprawdzę jak jest w
    Stingerze jeśli się da.

    > No właśnie na tym polega różnica, że oni wiedzą jak się z tym obchodzić.

    Sorki - ale nie mogą wiedzieć jak się wielokrotnie obchodzić z single
    use latch. Podobnie jak nie wiedziałby jak regenerować strzykawki i igły
    jednorazowe wyrzucane przez ośrodki zdrowia. Nie wierz w taką magię.
    Przy zaczepach tego typu kilka uda się odczepić a kilka zniszczy
    połączenie - urwie plastik lub naruszy się (obetnie) plastikowy profil
    zatrzasku.

    > Inne opcje, to pogodzenie się z faktem że jest jaki jest, albo właśnie
    > tuning, żeby zbliżyć go do swoich oczekiwań.

    ... i zbliżenie się cenowe do klasy E. Po cholerę w to inwestować
    wymieniając zawieszenie, wytłumienie, skrzynię i cholera wie co jeszcze?

    > A czego Ci brakuje w topowej wersji Stingera?

    Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem. Dlatego chcę go sprawdzić -
    jeśli się da. Mogę jedynie podejrzewać, co mi pasować nie będzie. Na
    liście jest (porządek w/g priorytetów):

    - głośność
    - prymitywne i/lub nieestetyczne wyposażenie wnętrza + brak ambient light
    - mechanicznie słabe i awaryjne przeniesienie napędu (interesuje mnie
    wyłącznie automat i 4x4)
    - brak distronic'a i/lub asystenta unikania kolizji
    - beznadziejne audio/video/nawigacja (nawet HK w głośnym aucie nie
    stanowi jakości)
    - obecność układu start/stop
    - relatywnie drastyczny spadek wartości auta wraz z wiekiem
    (nieopłacalna sprzedaż)
    - ekstremalnie drogie części zamienne i długie czasy oczekiwania na ich
    dostarczenie do serwisu
    - niewspółmierne zużycie paliwa / KM w relacji do aut wyższych marek,
    Wyjaśnię, że zebrałem tu skromne ale przemawiające do wyobraźni
    doświadczenia. Np. 180-konny Pasat palił więcej co 500-konny Merc. 130
    konna Nubira paliła tyle co 270-konny Merc.
    - brak elektrycznego ogrzewania (w tym kierownicy) gdy silnik jest zimy
    - bardzo mała pojemność bagażnika

    > Normalnie używane, czy zajeżdżone demówki?

    Pełno ich. Widziałem nawet takie, które miało fotelik dziecięcy więc nie
    sądzę by służyło do ścigania w stylu demo. Wszystkie egzemplarze po roku
    stają się 50% tańsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek