-
X-Received: by 2002:a25:9b44:: with SMTP id u4mr130199ybo.6.1545171917106; Tue, 18
Dec 2018 14:25:17 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:9b44:: with SMTP id u4mr130199ybo.6.1545171917106; Tue, 18
Dec 2018 14:25:17 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!v55no206080qtk.0!news-out.
google.com!h3ni112qtk.1!nntp.google.com!v55no206074qtk.0!postnews.google.com!gl
egroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 18 Dec 2018 14:25:16 -0800 (PST)
In-Reply-To: <pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl> <pupfms$q6s$1@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<9...@g...com>
<puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<puuht0$870$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<pv15ov$k5n$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<pv188u$mfs$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <f...@g...com>
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
From: s...@g...com
Injection-Date: Tue, 18 Dec 2018 22:25:17 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646510
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 14:22:25 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> W dniu 2018-12-18 o 15:47, s...@g...com pisze:
>
> >> W dniu 2018-12-16 o 22:15, s...@g...com pisze:
> >>
> > Samochody sportowawe. Duza moc, inne silniki niz w masowce, nieco
> > inny osprzet (hamulce, piasty itp.) Kazda firma ma swoje linie w tym
> > zakresie. Ford ma wlasnie ST. Poszperaj po ichnim katalogu i potem
> > poszukaj w katalogach innych producentow. VW, skoda, toyota, mercedes
> > czy nawet kia maja takie modele.
>
> Pytanie zadałem mechanikom by nie szukać w czymś na czym się nie znam. W
> katalogu nie będzie napisane, że np. skrzynia biegów wytrzyma 100
> przyspieszeń a potem się rozsypie. Zwykle samochody tańsze ale
> naśladujące klasę premium tak mają: wszystko delikatne, tandetne.
> Skrojone na max 5 lat użytkowania.
>
Dlatego odradzilem pchanie sie w te regiony. Niepotrzebnie klepiesz klawisze :)
> Dlatego wolałbym coś z klasy premium i kilkuletniego - tam lepiej
> dbają/dbali o takie rzeczy. Tu właśnie oczekiwałbym opinii mechaników bo
> nie znam się na tym.
>
Nie sadze aby mechanicy mieli dobre statystycznie spojrzenie na ten zakres cenowy.
Takich aut jest po prostu malo.
> W obecnym aucie jaki i kiedyś tam w starym Mercu 300E (model 124) napęd
> był nie do zajechania. W obecnym rozrząd przeżyje silnik - nie wymienia
> się go. Nie wiem czy takie auta jeszcze się produkuje.
>
Z tym mercem to juz przestan. Natlukli go miliony (chyba) a ostalo sie ich garstka i
tez w roznym stanie. Ten merc to wiecej mitu niz praktyki.
Owszem byl dobry. Ale tez bylo go duzo. Wiec szansa na trafienie rodzynka wieksza.
No i masz podstawy twierdzic ze skrzynia/most w tych mercedesach
_z_mocnymi_silnikami_ jest rownie trwala?
Jak masz to sie pochwal zrodlami. :)
> >> Piłować absolutnie nie. Jeździć normalnie i nierzadko przyspieszać
> >> maksymalnie.
> >>
> >
> > Chcesz pilowac.
>
> Napisałem powyżej, że nic z tych rzeczy przecież.
>
Alez tak. Ujme to inaczej. To nie problem w przyspieszaniu na 100%. Problem w tym ze
trudno w takim aucie robic to delikatnie.
Drastyczne zmiany przyspieszenia beda sie odciskac i na lozyskach i samych
elementach.
Korzystanie z launchcontrol - pilowanie (delikatne ale jednak)
Start i kopanie ze sprzegla - pilowanie (drastyczne i nie poznasz ze jest problem
dopoki cos nie padnie a po wymianie moze sie okazac ze dany element pada czesciej bo
cos sie wykrzywilo i teraz pracuje trudniej).
Tobie sie wydaje ze nie pilujesz a jednak 8kpln na naprawy wydajesz.
Na same opony i hamulce plus sprzeglo tyle wydajesz?
Bez przesady. Ja tyle w ciagu 6 lat we foce na wszystkie naprawy nie wydalem...
Dlatego delikatnie daje ci do zrozumienia gdzie bedziesz mial problemy. Bo z wzrostem
mocy wzrastaja obciazenia impulsowe i tym czesciej pojawia sie uszkodzenia tego typu.
> > Moze tobie sie wydaje ze to ot tylko dynamiczne
> > przyspieszanie i konstrukcja to powinna przewidziec ale w praktyce
> > powyzej tych 150KM zaczyna sie szybsze zuzycie.
>
> W dobrych, starszych i mocnych autach przebiegi przecież sięgają setek
> tys. km. Sam widziałem starszego Merca 500SL z przebiegiem 600 tys i
> miał się dobrze. Nie sądzę by co miesiąc właściciel wymieniał skrzynię w
> nim.
>
Dlatego pisalem wyzej o statystyce. Ty widzisz rodzynki. Ja pisze o statystyce bo ty
nie kupisz rodzynki. Ty pojdziesz i kupisz statystyczne auto.
Jak chcesz to idz i kup tego 500SL. Idz. :)
Kupisz? Skoro taki dobry?
Tak jak ci napisalem wyzej. 20tysiecy turbin wymienianych w kraju to calkiem dobry
wynik. Co nadal jest masa sprzetu wymienianego.
Ty celujesz w segment gdzie wyzwania techniczne sa wieksze i nie sa liniowo zwiazane
z cena czy moca.
Ujme to inaczej:
Skoro takie auta jak wymieniles byly takimi ikonami trwalosci to czemu nie masz od
razu odpowiedzi jakie auto kupic dzis?
Podpowiem:
Bo takich nie ma. A ty chcesz sobie wybrac takie. Tylko takich nie ma :)
> > To oczywiscie nie
> > obowiazek ale korelacja statystyczna jest spora. Auto 250konne
> > wykorzystywane czasami w 100% bedzie zuzywac sie sporo szybciej niz
> > 150konne uzywane tak samo czesto na 100%.
>
> Ale auto 500 konne może mieć nieporównywalnie większą trwałość niż te
> 250 konne (kosiarki do trawy).
>
Moze, ale w praktyce dzis nie ma. No, moze jakbys celowal w bardzo specyficzne typy.
W praktyce do tych 200kpln nie znajdziesz.
> > Jedyne co moge tu zasugerowac to szukanie samochodow ktore maja
> > wersje mocne zrobione z tych samych podzespolow co wersje slabsze.
> > Innymi slowy fabrycznie zaczipowane. I kupienie tej slabszej wersji
> > :)
> >
> > Ale ty chcesz odwrotnie. Wiec wieszcze ze jak kupisz i bedziesz
> > pilowac to beda koszta...
>
> Ty znów z tym piłowaniem. Krótkie przyspieszenia są piłowaniem? Długa
> jazda 200km/h jest nim? Zdefiniuj ten termin.
>
Startowanie z kopaniem sprzegla, zmiana biegow z omijaniem sprzegla tez.
Chaotyczna zmiana biegow. Hamowanie silnikiem na zasadzie wrzucania dwojki przy
100km/h.
Ciagniecie przyspieszania az do parukrotnego odciecia.
Ruszanie dynamiczne przy zniszczonych amortyzatorach, opony podskakuja (glownie
przednionapedowki ale w innych tez mozliwe) rozpedzaja sie i opadaja na droge
wysylajac udar do skrzyni.
Ale w tych nowych samochodach sportowych to w sumie nawet zwykle przyspieszanie moze
nadwyrezac caly naped.
Kiedys skrzynia byla elementem nie naprawianym. Dzis coraz czesciej cos tam w niej
trzeba grzebac...
> > Ale nie wiem czy ma dwumase, nie chce mi sie szukac. Mozesz sie
> > poczestowac:
> > https://allegro.pl/kategoria/samochody-osobowe-4029?
order=m&moc-od=300&rodzaj-paliwa=Diesel&price_to=100
000
>
> Patrzałeś na wiek? Bo to dla mnie kryterium. Nie ma nic. Nie ten portal.
>
I o tym ciagle ci pisze. Tyle ze to akurat bylo na temat dwumasy w silnych silnikach.
Ze sa. Nie zebys takie kupowal :)
> >
> >> To racja. W życiu miałem 2 auta z salonu i nigdy więcej tego błędu
> >> nie popełnię.
> >>
> >
> > Mam podejrzenie ze kupiles zle :)
>
> Jasne, cokolwiek bym nie kupił to zawsze takie podejrzenie padnie :-)
>
> > albo chciales co innego niz kupiles
> > :)
>
> A to racja lecz zrobiłem to na co było mnie stać. Co z kolei nie
> umniejsza faktowi, że jedno z tych aut stało w serwisie przez miesiąc
> zaraz po kupieniu.
>
A to nie powinno zajsc. Ale taki urok statystyki. Ale mam wrazenie ze te ststystyki
jednak sie poprawiaja z czasem, nawet dzis, mimo tego calego upadku jakosci.
> > Ja kupilem salonowe i mam co chcialem. Nie widze nic zlego w
> > kupowaniu salonowego. Da sie na tym wyjsc sensownie.
>
> Szczerze? Nie wyobrażam sobie na jakiej zasadzie. Za sam wyjazd z salonu
> płacisz 10-20% wartości auta. Dobra leasing ... ale to się kończy w
> styczniu. Awaryjność nowego auta ... hmmm jeśli to coś bardziej
> złożonego niż kosiarka, to bywa bardzo różnie. Niektórym się upiecze a
> inni wakacje spędzą na lawetach.
>
Na zasadzie prostej: Kupuje i uzywam. Nie sprzedaje, nie trace na tej mitycznej
wartosci.
Dokladnie ten sam mechanizm dziala przy AGD a jakos nikt nie utyskuje ze droga
kuchenka jest kiepskim pomyslem bo jak sie ja za 2 lata sprzeda to sie traci kupe
kasy :)
> W jaki sposób kalkulujesz wyjście na swoje? Rozważ samochód z dobrym
> wyposażeniem, bo taki mnie interesuje.
>
Prosto. Jak cie nie stac na nowy to nie stac cie na uzywany.
Tak juz jest ze rynek reguluje i auta kosztuja swoje.
Mozesz poszukac specyficznego auta ktore nie pasuje w gusta ogolu.
Np. Manual w usa, albo golec z klasy wyzszej, albo slaby luksusowy.
Tylko to nie twoj cel. Bo ty chcesz dobry, tani, mocny, solidny.
Znasz to. Z tych czterech wybierz dwa. :)
> >>> Ja bym kupil lexusa. To imho najsensowniejszy kompromis.
> >>
> >> Szczerze? Nie rozważałem tej opcji. Ale ... to może być dobry
> >> kierunek. Za logo mniej kasują niż merc.
> >>
> >
> > Zerknij. Mysle ze cos tam napasujesz ale okazji sie nie spodziewaj.
> > Ale po przycieciu wymagan mozna cos sensownego wypatrzec.
>
> Preferuję dać więcej kasy niż przycinać wymagania. Przerabiałem temat.
>
To nie gwarantuje sukcesu.
Kiedys moze. Dzis nie. to sie nazywa polityka mercedesa.
Bogaty chce jezdzic czyms co jest nieosiagalne dla biedaka.
Bogaty nie chce spotkac na skrzyzowaniu biedaka w reprezentacyjnej furze. Leciwej ale
nadal kojarzonej z luksusem.
Dlatego mercedesy gnija. Dlatego czesci do porsche sa tak drogie. A samo porsche sie
psuje relatywnie czesto.
Dlatego audi RS samo peka od jazdy po dziurach (na jutubie samcrac ma filmik jak to
ulepa ratowal).
Bo to gwarantuje ze bogaty nie zobaczy mnie w jego poprzednim aucie. A jak zobaczy to
na krotko bo mnie nie bedzie stac na dotrzymanie kroku.
Jest tylko pare marek premium ktore utrzymuja poziom. Reszta leci po lebkach.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.12.18 18:09 Cavallino
- 19.12.18 20:14 Tomasz Gorbaczuk
- 19.12.18 23:59 Budzik
- 20.12.18 06:59 Tomasz Gorbaczuk
- 20.12.18 12:59 Budzik
- 20.12.18 13:22 p...@g...com
- 20.12.18 18:09 Cavallino
- 22.12.18 19:21 Marek S
- 22.12.18 19:29 Marek S
- 22.12.18 19:31 Marek S
- 22.12.18 20:12 kk
- 22.12.18 20:24 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.18 20:29 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.18 20:37 Tomasz Gorbaczuk
- 22.12.18 20:59 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=