  • 131. Data: 2018-09-17 18:32:40
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:d195bb7f-cd43-4c2f-911f-0a0da0c1883d@go
    oglegroups.com...

    >w Holandii przestala chyba placic :-)

    Politycy uczciwsi :-)

    >Kalifornia tez chyba przestanie
    >https://www.chip.pl/2018/09/elon-musk-publicznie-pa
    lil-marihuane/

    Pare amerykanskich stanow juz dopuscilo.

    J.

  • 132. Data: 2018-09-17 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Rozkminiałem temat DPF/FAP, wraz z mechanikami zajmującymi się
    > serwisem tylko i wyłącznie diesli,

    wow

    > do tego stopnia, że
    > współpracowałem przy tworzeniu poradnika o silnikach diesla (gdy
    > moderowałem również dział diesla na forum Mazdaspeed) w tym działu o
    > DPF. Akurat była to MAzda, ale system z niewielkimi różnicami jest
    > zbliżony we wszystkich markach.

    ojacie...

    > Także śmiem twierdizć że wiem o tym elemencie trochę więcej niż ty
    > (który korzysta z wątpliwej lektury autaświata i tym podobnych
    > pisemek),

    podałem ci to tylko jako przykład...
    Ja swoje informacje czepie przede wszystkim z praktyki.

    > i mam skrajnie więcej próby statystycznej niż ty i niż
    > tylko czy wyłącznie moje auto. I te statystyki mówią, że problemy z
    > DPF to wprosta zaniedbania użytkownika (użytkowników, bo najczęściej
    > problem mają auta z drugiej albo trzeciej ręki)

    aha, a jak przykładowo 2/2 nowe auta maja problem z dpfem przed
    osiagnieciem 100kkm a producent sie wypina to po prostu "niemozliwe" albo
    "pech"?

    > albo błędy serwisowe
    > (które często są też błędami użytkowników). Nie ma tu błędów
    > inżynierskich jak starasz się wraz z "zetką" na siłę upychać.

    Kurcze, pewnie wtryski które trzeba wyrywac z silnika 2.3 iveco to tez
    wykrecasz lewa reką bo to przeciez niezmoliwe zeby błąd inzynierski...

    Ale zebysmy sie dobrze zrozumieli: jezeli dpf jest taki delikatny ze sam
    w sobie sie nie psuje ale kazde minimalne niedomaganie innej czesci
    sprawia ze sie zapycha to to tez jest bład inzynierski.
    Moim zdaniem oczywiście.
    No chyba ze inzynierowie zakładają, że wszystko inne tez sie nie psuje...
    Ale to juz nie w dzisiejszych autach...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 133. Data: 2018-09-17 21:01:17
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 września 2018 13:00:00 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > Moim zdaniem oczywiście.
    > No chyba ze inzynierowie zakładają, że wszystko inne tez sie nie psuje...

    Mnie fascynuje jak to o dpf wszyscy pisza i narzekaja a np. o pompach hamulcowych czy
    wspomagania albo katalizatorach nikt nie narzeka.
    Uwzieli sie na ten niewinny pancerny i kuloodporny dpf jakby nie bylo innych
    problemow.
    Takie dziwne ludzie na tych grupach.

    A! I jeszcze po 500-1000-1500-2500 placa coby go wyciac. Ci polacy nie maja juz na co
    tych zaoszczedzonych na ropie pieniedzy wydawac tylko dla fanaberii wycinaja dpf-a.
    Na zlosc robia ekologom i matkom z dziecmi!

    A tak poza konkursem.
    Jak juz wszystkie dizle znikna i zostana benzynowce to co sie stanie z dizlem jako
    produktem naftowym?
    Bedziemy go konwertowac do benzyny czy co?
    Bo jesli nie to ktos go gdzies spalic musi.

  • 134. Data: 2018-09-17 21:21:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 17 Sep 2018 12:01:17 -0700, sczygiel wrote:
    > Jak juz wszystkie dizle znikna i zostana benzynowce to co sie stanie z
    > dizlem jako produktem naftowym?
    > Bedziemy go konwertowac do benzyny czy co?
    > Bo jesli nie to ktos go gdzies spalic musi.

    Samochody to jest pikuś w porównaniu z transportem morskim. Stamtąd ropa
    tak szybko nie zniknie. Dlatego ta cała globalna ekologia samochodowa to
    trochę pic na wodę. Fakt, mniej PMów na ulicach jest spoko, ale mieszanie
    do tego topniejących lodowców to czysta manipulacja, kiedy 15
    największych statków obecnie pływających po oceanach truje tyle co
    wszystkie samochody na świecie razem wzięte.

    Mateusz

  • 135. Data: 2018-09-17 22:13:13
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 września 2018 14:21:05 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

> [...]
    > największych statków obecnie pływających po oceanach truje tyle co
    > wszystkie samochody na świecie razem wzięte.

    W ten watek nie chcialem brnac bo nie jestem pewien czy rzeczywiscie jest tak jak sie
    to opisuje.
    Zreszta te tankowce to chyba pala to co wioza wiec problemu niespalonego dizla to
    zbyt nie rozwiazuje.

  • 138. Data: 2018-09-17 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > Czyli przy pałowaniu, co logiczne, silnik spali więcej oleju niż
    > przy "normalnej" jeździe.
    >
    > Poza tym przypiąłeś się tego spalania oleju jak szczerbaty owsa.
    > Generalnie mało istotne jest co i ile jest spalane, a bardziej JAK
    > jest spalane i jak są niwelowane skutki tego spalania. Dlatego
    > palenie węgla na cele napędzania samochodów elektrycznych czy
    > grzania domów będzie zdrowsze dla ludzi stosując filtry i reduktory
    > w układach spalania elektrowni (nawet jeśli sprawność jest niższa),
    > niż spalanie oleju napędowego w autach spalinowych nawet

    Bo pokazuje to jako przykład robienia klienta w wała.
    Litr oleju na 1000km to jest jakis zart zeby auto brało.
    a sa silniki co tyle biora i wystarczy ze producent umiescił taka
    dupochronna notke w instrukcji (ktora ma ze 100 stron) i juz zadnej
    gwarancji nie uzna.
    Kpina z klientów i tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 136. Data: 2018-09-17 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]

    > nie maja juz na co tych zaoszczedzonych na ropie pieniedzy wydawac
    > tylko dla fanaberii wycinaja dpf-a. Na zlosc robia ekologom i matkom

    Ewidentnie spisek :))))

> [...]
    > z dizlem jako produktem naftowym? Bedziemy go konwertowac do benzyny
    > czy co? Bo jesli nie to ktos go gdzies spalic musi.

    Do opalania sie zuzyje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 137. Data: 2018-09-17 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Jak dbają, to nie muszą mieć obaw przed DPFem.

    Bzdura, i mowie ci to z doswaidczenia a nie z jakichs mglistych dyskusji
    z niewiadomojakimi mechanika.

    > Taki, że jak nie kopci to też truje.

    Kon tez truje. I chodowanie krów tez. Jednak jakis poziom zatruwania
    srodowiska akceptujemy.

    > Wg Ciebie prducenci wymyślił go żeby zarabiać piniądz. Tymczasem DPF
    > zawitał do samochodów jako odpowiedź na zanieczyszczenie powietrza i
    > ochronę LUDZI. Ciesz się, że filtr nie jest papierowy (bo i takie
    > bywają) i nie musisz go wymieniać, jak filtry w rekuperatorze, co
    > każdy większy postój.

    Aha, a ja myslałem, ze producencie wymyslili zeby normy spełnic.
    Nie zrozum mnie zle - ja tylko wskazuje na nierówny rozkład
    odpowiedzialnosci.

    > Po pierwsze co to znaczy że filtr pada przed 100kkm?

    Pada, znaczy ze sie zatyka i nie da sie jechac.

    > Po drugie pokaż mi te setki tysięcy albo może nawet miliony (bo ile
    > aut jeździ z DPFem?) przypadków gdzie producent ucieka od
    > odpowiedzialności? Ja się zgadzam że może coś nawalić i o reklamacji
    > decyduje indywidualna rozprawka, niemniej moje doświadczenia i
    > obserwacje prowadzą do wniosku, że to zaniedbania użytkownika
    > prowadzą do uszkodzeń.

    To bardzo konkretny przykład.
    kupione dwa nowe fordy transity customy.
    Oba jezdziły wiekszosc trasa. Dziennie jakies 20km miasto i ponad 300km
    trasa. Około 50-60 odpalen dziennie.
    W obu była koniecznosc ingerencji przy DPF przy przebiegu ponizej 100kkm.
    Ze mała próbka. Tak.
    Nie twierdze ze one w kazdym aucie tak padaja.
    Ale nie pisz prosze ze to element idealny i ze sie nie psuje.

    > Po trzecie pytanie dlaczego nie chce wymienić -- jeśli auto było
    > zaniedbane albo użytkowane niezgodnie z instrukcją, to nie ma się co
    > dziwić.

    Oczywiście - znowu widzisz tylko mozliwa wine uzytkownika...
    A jednak auta były nowe, serwisowane w ASO.

    > Niedawno ktoś tutaj pisał że jeździł autem elektrycznym, w
    > którym padły baterie, i się okazało że nawet instrukcji nie
    > przeczytał, nie wspominając o zachowaniu elementarnych chociaż zasad
    > działania. To tak jakby kupić sobie deskę surfingową i się dziwić że
    > jest problem żeby na wyciągu narciarskim nią wjechać.

    Albo jakby sobie kupic deske i potem się dowiedziec ze nie mozna nia
    zjezdzac na krótkich dystansach :)

    > Truje, i instrukcja nie uwzględnia ile oleju ląduje w trakcie
    > eksploatacji na drogach, nie uwzględnia ile trafia do rowów --
    > dlatego ja kibicuję elektrykom bo sa pozbawione takich "problemów".

    Sa pozbawione takich kosztem innych.

    > Wystarczy się trzymać tego co już nam narzucają, przypominam, dla
    > ochrony NAS, ludzi, użytkowników bezpośrednich tych samochodów i
    > osób postronnych.

    W jakim sensie wystarczy?
    Znaczy to co juz wymyslono sprawi ze akurat bedziemy truli tyle ile
    mozna?
    Dalej nie musimy pracowac nad ochona srodowiska?

    > Jak dla mnie lepiej, dla większości gorzej, bo przecież elektryki to
    > zło i gówno.

    > Tak samo jak trzeba wyprodukować stal na silnik i skrzynię biegów,
    > te wszystkie zębatki wyrzeźbić, inne elementy silnika, olej (i
    > paliwo) wydobyć, wyprodukować (!) a później zutylizować. W praktyce
    > wpływ na ludzi samochody elektryczne mają zdecydowanie mniejszy
    > uwzględniając że coraz więcej energii pochodzi z paneli PV. Ja już
    > mam elektryczne auto, za rok, najdalej za dwa lata będę je zasilać
    > tylko panelami PV.

    Niestety do moich zastosowan nie ma auta elektrycznego.

    > Ponownie, co to znaczy "zdychały"?

    To znaczy ze sie zatykały uniemozliwiajac dalsza jazde.
    W jednym został wyciety, w drugim wymieniony na jakis okazyjnie kupiony z
    demontazu.
    W obu autach przez nastepne 400kkm zero problemów... wiec to nie stan
    auta zdecydował o pierwszych problemach.

    > Piszę to co piszę, tj. testy są prowadzone na spoczynku, a kopcenie
    > występuje pod obciążeniem. Niemniej DPF łapie syfy zarówno na
    > spoczynku jak i po obciążeniu, dlatego jest właśnie elementem
    > potrzebnym i pozytywnym.

    Ale to chyba nie znaczy ze traktowany rozsadnie oraz butowany bedzie
    kopcił tyle samo?

    > Oczywiście że ponoszą także producenci. Począwszy od konieczności
    > zamontowania takiego elementu w samochodzie, bo wbrew temu co
    > zdajesz się tutaj sugerować, z własnej nieprzymuszonej woli tego nie
    > robią.

    To ty sugerowałes, ze sami na to wpadli a nie ze im narzucono...
    Wymyslili, zamontowali, uwzglednili w cenie i koniec.
    Reszta postronie uzytkowników...

    > To po trzech latach?

    A co maja 3 lata wspolnego z cyklem uzytkowania samochodu?

    > Zależy który i jeszcze czy uwzględni gwarancję. Dla przykładu my już
    > nie kupujemy butów w CCC, bo 3 pary córce się roklapciały po
    > niecałych 2 miesiącach i gwarancja ich nie objęła -- rzekomo były
    > źle użytkowane.

    Znów uzytkowników oszukany przez producenta.
    Ja wymieniałem dwukrotnie buty umbro i nie było problemu.

    > Porównanie butów do samochodu już z zasady jest absurdalne -- i nie
    > zmienia tu faktu czas użytkowania. Tym bardziej że producent
    > samochodu nie produkuje wszystkiego sam, a najczęściej po prostu
    > składa części do kupy. Podejrzewam, że producent jest obciążony
    > podobnymi problemami i zwiększenie czasu gwarancji na podzespoły
    > skutkuje zwiększeniem ich ceny. I nie płaci za to producent, tylko
    > użytkownik. Także gwarancja to jest jakaś tam wypadkowa czasu i
    > ceny.

    ROTFL
    Producent nie produkuje tylko wkłada coś co ktos inny wyprodukował...
    Piekne...
    Co to obchodzi uzytkownika?
    Skoro zamówił złe albo zle wykonane to nie powinien uchylac sie od
    odpowiedzialnosci

    > Tak w ogóle kupiłem teraz auto, trzyletnie, na pięcioletniej
    > gwaracji, przed zakupem zgłosiłem zauważone problemy i mi wszystko
    > powymieniali. W tym wentylator kabinowy, jakieś silniczki krokowe od
    > klimatyzacji, coś w kierownicy bo "rzęziła" przy obracaniu koła,
    > zaraz mi jeszcze stelaż fotela kierowcy wymienią, bo skrzypi. I
    > jakoś nie musisałem za to płacić. Normalnie jakieś dziecko szczęścia
    > ze mnie ewidentnie. :P

    Ewidentnie.
    Poczekaj az ci sie DPF zatka i wtedy pogadamy o wymianie w ramach
    gwarancji.
    Albo jak trafisz na auto ktore ci od nowosci litr oleju bedzie chłapac a
    ASO powie ze to norma bo tak w instrukcji napisali.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 139. Data: 2018-09-18 11:34:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    17 Sep 2018 17:59:58 GMT, Budzik

    > wow
    > ojacie...

    Jeśli nie zrozumiałeś, moja próba statystyczna wynosi około 1000...

    > podałem ci to tylko jako przykład...
    > Ja swoje informacje czepie przede wszystkim z praktyki.

    ...a Twoja próba statystyczna (vel praktyczna?) z tego co widzę wynosi dwa,
    szczegółów pewnie nie znasz nawet (poza tym że był "problem" przed 100tkm).
    Mimo tego nie przeszkadza ci to mnie wyśmiewać, choć w przeciwieństwie do
    ciebie ponad 2 lata poświęciłem na zbieranie danych, rzetelne, bo mnie to
    także wtedy bezpośrednio dotyczyło jako że sam byłem użytkownikiem tego
    "gówna" i chciałem wiedzieć w swej ówczesnej niewiedzy z czym mam do
    czynienia. I wyszło mi wprost, że to wina zaniedbań użytkowników i ew.
    nieświadomych serwisantów (często handlarzy) a nie samego systemu, czym
    potwierdziłem to na sobie choć wielu mi na początku zarzucało że jestem
    "cwaniak", bo mam nowe auto z salonu i wietrzyło że się sam przekonam jakie
    DPF to gówno i sam będę go wycinać jak dobiję do 100tkm. Cóż, mylili się,
    co było do przewidzenia bo na to wskazywały wszystkie zebrane do kupy
    fakty.

    Mechanik którego podważasz a udzielający m.in. mnie statystyk z napraw to
    jeden z najlepszych mechaników od diesli Mazdy w Polsce, ludzie z drugiego
    końca polski jechali i przyjeżdżają nadal do niego -- i choć sam uważał i
    uważa nadal DPF za dodatek ograniczający silnik, wycinał DPF ze swoich
    prywatnych samochodów (diesli Mazdy oczywiście) to jednak pisał i mówił
    otwarcie o przyczynach powstawania problemów z DPF nie dopatrując się ich w
    samej technologii a właśnie wprost w zaniedbaniach. Leczył i nadal leczy
    trupy jakich czasem świat na oczy nie widział. Ale tak to już jest, są
    ludzie i "ludzie".

    > aha, a jak przykładowo 2/2 nowe auta maja problem z dpfem
    > przed osiagnieciem 100kkm a producent sie wypina to po
    > prostu "niemozliwe" albo "pech"?

    wow ojacie Powtarzasz to jak mantrę. Co to jest 2/2? Dwa sprzedane
    samochody na dwa wyprodukowane?

    Ponadto pytam ponownie, co znaczy że mają problem z DPF albo że "DPF padł"
    -- bo rzucasz nadal jakimiś tajemniczymi ogólnikami, a to kompletnie do
    niczego nie prowadzi.

    > Kurcze, pewnie wtryski które trzeba wyrywac z silnika 2.3 iveco to tez
    > wykrecasz lewa reką bo to przeciez niezmoliwe zeby błąd inzynierski...

    No to napisz w takim razie jak inżynieryjnie bronić się przed nagarem
    powstającym ze spalania ON, kompresją która wymusza takie a nie inne
    skręcenie wtrysków, korozję, etc. Odpowiadając, technologicznie się nie da
    (inaczej by to załatwili), serwisowo, owszem da się. Ale czy będziesz
    jeździć co 5-10tkm na wymianę podkładek pod wtrskami? Jeśli tak to nie
    będziesz musiał ich wtedy, pewnie po min 150tkm od poprzedniego wykręcania,
    "wyrywać".

    > Ale zebysmy sie dobrze zrozumieli: jezeli dpf jest taki delikatny ze sam
    > w sobie sie nie psuje

    Żebyśmy się dobrze zrozumieli, bo nadal widzę do ciebie nie dociera. W
    DPFie nic się nie psuje, nie jest delikatny, pojmij to w końcu. DPF to jest
    kawał blachy w odpowiedniej formie, pokryty platyną i tyle. Popsuć to się
    mogą czujniki ciśnienia i inny osprzęt silnika.

    > ale kazde minimalne niedomaganie innej czesci
    > sprawia ze sie zapycha to to tez jest bład inzynierski.

    Nie jest, bo silnik i jego komponenty mają być sprawne. Ponieważ jest to
    szereg części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych to ma prawo
    się psuć i są na to przewidziane procedury naprawcze. To że DPF o tym wczas
    sygnalizuje i się zatyka w zasadzie unieruchamiając auto, to tym lepiej dla
    naszych płuc.

    > Moim zdaniem oczywiście.
    > No chyba ze inzynierowie zakładają, że wszystko inne tez sie nie psuje...

    Zakładają że się psuje i że się to naprawia. Tak samo jak lekarze nie
    ucinają głowy tylko dlatego że ma się migrenę.

    > Ale to juz nie w dzisiejszych autach...

    To kolejny piękny przykład skrajnej ignorancji, tj. twierdzenie że kiedyś
    to się nie psuło, a teraz wszystko jest postarzane fabrycznie i jest gównem
    że hej. Jak sądzę, do tego ta wypowiedź będzie dążyć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 140. Data: 2018-09-18 12:30:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    17 Sep 2018 20:59:58 GMT, Budzik

    > Bzdura, i mowie ci to z doswaidczenia a nie z jakichs
    > mglistych dyskusji z niewiadomojakimi mechanika.

    W takim razie opisz te przykłady ze szczegółami.

    > Kon tez truje. I chodowanie krów tez.
    > Jednak jakis poziom zatruwania srodowiska akceptujemy.

    Przestań z tym "środowiskiem" znowu. DPF chroni LUDZI, przed groźnymi
    chorobami! I właśnie przestaliśmy akceptować pewien poziom, ale oczywiście
    jak zwykle znajdą się mądrzejsi co wiedzą lepiej.

    > Aha, a ja myslałem, ze producencie wymyslili zeby normy spełnic.
    > Nie zrozum mnie zle - ja tylko wskazuje na nierówny rozkład
    > odpowiedzialnosci.

    Nawet jeśli żeby normy spełnić to nie jest po to żeby zarabiać na tym
    dodatkowy pieniądz jak tutaj sugerujesz.

    > Pada, znaczy ze sie zatyka i nie da sie jechac.

    Czyli żaden DPF nie pada tylko silnik albo inny osprzęt ma awarię (która
    uwaga, pewnie cię to zaskoczy, zdarza się w urządzeniach
    elektro-mechanicznych). Wystarczy naprawić awarię i po sprawie. Czemu to do
    ciebie nie dociera?

    > To bardzo konkretny przykład.

    Marginalny! Próba statystyczna dąży do ZERA, szczególnie że kompletnie nie
    jesteś w stanie napisać co tam faktycznie nawaliło poza mantrycznym
    powtarzaniem że to padł DPF.

    > kupione dwa nowe fordy transity customy.
    > Oba jezdziły wiekszosc trasa. Dziennie jakies
    > 20km miasto i ponad 300km trasa.

    > Około 50-60 odpalen dziennie.

    BTW akumulator jak długo to wytrzymał?

    > W obu była koniecznosc ingerencji przy DPF przy przebiegu ponizej 100kkm.
    > Ze mała próbka. Tak.
    > Nie twierdze ze one w kazdym aucie tak padaja.

    Napisz w końcu co tam się stało, bo ciągle jęczysz o padniętym DPFie a to
    zazwyczaj tylko indykator innych problemów.

    > Ale nie pisz prosze ze to element idealny i ze sie nie psuje.

    I tak w koło macieju... To jest element idealny, on sam w sobie nie pada!
    Padają inne elementy, jakie i dlaczego to już inna kwestia.

    > Oczywiście - znowu widzisz tylko mozliwa wine uzytkownika...
    > A jednak auta były nowe, serwisowane w ASO.

    Wiem że samochód to tylko urządzenie mechaniczne, podzespoły ulegają
    zużyciu, awariom i trzeba je czasem naprawiać. Dla ciebie to wszystko
    powinno być pancerne. To można załatwić, tak czy inaczej (albo zrobić je
    pancerne, albo zagwarantować że takie będzie) -- zapłacisz 3x więcej za
    auto?

    > Albo jakby sobie kupic deske i potem się dowiedziec
    > ze nie mozna nia zjezdzac na krótkich dystansach :)

    Po raz kolejnmy powielasz zasłyszaną bzdurę -- kończy mi się czas.

    > Sa pozbawione takich kosztem innych.

    Zalet elektryki mają więcej niż wad, podobnie jak domowe źródła grzewcze na
    prąd mają też swoje wady, ale z pewnością mniej niż domowe kopciuchy na
    paliwa stałe.

    > W jakim sensie wystarczy?
    > Znaczy to co juz wymyslono sprawi ze akurat bedziemy truli tyle ile
    > mozna?
    > Dalej nie musimy pracowac nad ochona srodowiska?

    Trzeba pracować nad ochroną ludzi w świetle poruszanych przez wszystkich
    kosztów. Przecież o nic innego tutaj się nie spierasz jak tylko o koszty
    użytkowania, napraw. Zapominając oczywiście o kosztach leczenia z tytułu
    oszczędzania na DPFie i naprawch silnika, bo te koszty nie są tu i teraz,
    ale oddalone w czasie i jeszcze rozmazane, więc można je uznać za niebyłe.

    > To znaczy ze sie zatykały uniemozliwiajac dalsza jazde.

    CO BYŁO PRZYCZYNĄ!?

    > W jednym został wyciety, w drugim wymieniony
    > na jakis okazyjnie kupiony z demontazu.
    > W obu autach przez nastepne 400kkm zero problemów...

    Nawet w tym co zamontowano DPF z demobilu?
    Toż to szok, a przecież DPF to taaaaaki awaryjny.

    > wiec to nie stan auta zdecydował o pierwszych problemach.

    No to czekam aż napiszesz w końcu co tam zdiagnozowali, albo co się jednak
    zmieniło w użytkowaniu że nagle po wymianie DPFa przejechał kolejne 400tkm
    bez zająknięcia.

    > Ale to chyba nie znaczy ze traktowany rozsadnie oraz butowany bedzie
    > kopcił tyle samo?

    Z DPFem tak, bez DPFa nie.

    > To ty sugerowałes, ze sami na to wpadli a nie ze im narzucono...

    Nie, to ty sugerowałeś. Ja to prostowałem.

    > Wymyslili, zamontowali, uwzglednili w cenie i koniec.
    > Reszta postronie uzytkowników...

    Nadal nie zrobili tego po to żeby na tym zarabiać. Cenę podnieśli, bo
    musieli podnieść.

    > A co maja 3 lata wspolnego z cyklem uzytkowania samochodu?

    Zazwyczaj producent daje gwarancję na przebieg albo na czas. Dlatego pytam
    ile czasu minęło dla takiego przebiegu. Nadal widzę nie dociera do ciebie,
    że to tylko elementy mechaniczne lub elektryczne/elektroniczne i mogą się
    uszkodzić po jakimś czasie. Producent gwarancję sobie uśrednia bo wie, że
    jeden jeździ po asfalcie gładkim jak tyłek niemowlaka, garażuje samochód, a
    drugi zapieprza po krawężnikach, górach i dołach zostawia na trzaskającym
    mrozie na przemian wypalając na słońcu gdzie temperatura (licznika)
    dochodzi do 60sC. Ten pierwszy zaoszczędzi na tego drugiego, ale ten drugi
    marginalny przypadek nie może być wykładnią dla ogółu. A tak niestety jest,
    że najczęściej się pisze o tym co nie działa, niż która działa jak należy
    (przeważającej większości).

    > Znów uzytkowników oszukany przez producenta.
    > Ja wymieniałem dwukrotnie buty umbro i nie było problemu.

    Jakbym był tobą, to już dawno bym ogłosił wszem i wobec że wszyscy
    sprzedawcy butów to oszukańcy. Ale daleko mi do tego.

    > ROTFL
    > Producent nie produkuje tylko wkłada coś co ktos inny wyprodukował...
    > Piekne...

    Masz jakieś wątpliwości w tej kwestii?

    > Co to obchodzi uzytkownika?
    > Skoro zamówił złe albo zle wykonane to nie powinien uchylac sie od
    > odpowiedzialnosci

    Uchyla się zawsze i wszędzie? To jest norma? Wg ciebie tak, wg mnie nie.

    Zresztą potwierdziłeś to na przykładzie butów. Może w umbro by uwzględnili
    awarię butów córki, może by nie uwzględnili. Nie wiadomo. Nadmienię tylko,
    że zniszczone buty córki to był wg mnie wynik zakupu butów na wyrost, choć
    mówiłem żeby tak nie kupować, bo nie żyjemy w PRLu po pierwsze, po drugie
    bo będzie się o przerośnięte zelówki potykać (to akurat były sandały).
    Rezultat był taki, że się potykała i zdewastowała czubki butów -- producent
    tego nie uznał. Słusznie moim zdaniem. Dlatego ŻONA już tam nie kupuje (a
    przez to my), ale wg mnie awarie butów to był zwyczajny błąd żony którym
    potem próbowała obarczyć niczego winnego producenta.

    > Ewidentnie.
    > Poczekaj az ci sie DPF zatka i wtedy pogadamy o wymianie w ramach
    > gwarancji.

    Już ci pisałem, że mi wietrzyli to 8-9 lat temu. Gwarancja mi się skończyła
    7 lat temu, także nic mię w ramach gwarancji nie wymienią, jestem zdany na
    siebie. Obecnie rodzicom oddałem moje auto, możę oni będą mieć mniej
    szczęścia i będziesz zadowolony. Póki co jeżdżą jeszcze krótsze odcinki niż
    ja i cholera nie chce się zepsuć ten parszywy DPF. Odpukać.

    > Albo jak trafisz na auto ktore ci od nowosci litr oleju bedzie
    > chłapac a ASO powie ze to norma bo tak w instrukcji napisali.

    No, a potem jak przycisnąć właściciela takiego to się okaże, że nawet
    instrukcji nie przeczytał po wyjeździe z salonu, nie zastosował się do
    zasad obowiązujących nowe auta. To ja już wiem czemu PSA specjalny
    idiotoodporny program stosuje do czasu pierwszego przeglądu. :P

    --
    Pozdor
    Myjk