    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 5 Sep 2018 23:10:01 +0200

    Dnia 05 Sep 2018 16:00:02 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > To jest bzdura.
    > Moge ci pokazac filmy z diesli z wycietym dpfem które nie kopca wcale.

    Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z podanymi
    przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co około 200kkm (u
    niektórych trochę częściej u innych trochę rzadziej).
    Bo w takim czasie zatyka się popiołami będącymi produktem spalania sadzy
    która nie jest zupełnie czysta.

    Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy odpowiednią
    procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres pomiędzy serwisami
    jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i mniejszy nie będzie.
    A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.

    Oczywiście pod warunkiem że silnik jest sprawny.
    Kiepskie opinie o czyszczeniu DPF (że wystarcza na kilkanaście, max
    kilkadziesiąt kkm) biorą się stąd ,że jak silnik jest trupem (głównie układ
    wtryskowy), to ilość sadzy przekracza to co DPF jest w stanie wydajnie
    przepalać i układ zapycha się ponownie szybko.
    Czy ta sadza wylatuje "bąkami" i je widać, czy leci bez przerwy po trochu
    (i wtedy zazwyczaj nie widać), to nie jest aż takie ważne.
    Silnik ją emituję, a nie powinien - bo jest uszkodzony.
    I tą sadzą DPF się zapycha.
    Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy oznacza że ma
    uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF wyczyścić i wystarczy na
    drugie tyle przebiegu.

    W samochodzie ze sprawnym silnikiem diesla i sprawnym DPF możesz wytrzeć
    białą szmatką od środka końcówkę tłumika, a jak zaświecisz do środka
    latarką to tam wszystko jest czyste i się błyszczy.

    > A to nie bedzie działanie prawa wstecz?
    > Przeciez w dniu zakupu nie ograniczano im wjazdu do miasta...

    Działanie prawa wstecz by było, gdybyś dostał mandaty za wjazdy do miasta
    które zrobiłeś w czasie przed tym kiedy wprowadzono zakaz.

    Wprowadzenie zakazu wjazdu jest taką samą zmianą prawa jak postawienie na
    drodze zakazu wjazdu - również obowiązuje on wszystkich, a nie tylko tych
    co kupili swój samochód później.

    Natomiast osobiście uważam takie ograniczenia dostępu za zły pomysł.
    Korzystać z dróg powinny móc wszystkie pojazdy spełniające normy, natomiast
    same normy powinny być ściśle przestrzegane (włącznie z odbieraniem DR i
    prawa do rejestracji nowym pojazdom które nie spełniają norm - w takich
    przypadkach jak VW).
    Pojazdy stare i tak sukcesywnie z dróg znikają, a prawo powinno eliminować
    te które są uszkodzone (i nie spełniają norm dla ich lat produkcji).