eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłe DPFy znowuRe: Złe DPFy znowu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1...@m...org>
    <e...@g...com>
    <j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
    <1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Wed, 5 Sep 2018 23:10:01 +0200
    Message-ID: <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
    Lines: 73
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.53.107
    X-Trace: 1536181802 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 606 89.64.53.107:31685
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639244
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 05 Sep 2018 16:00:02 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
    >
    >>> Wycinanie DPF-uf jest złe. kropka. Ale czy nie uważasz, że na
    >>> drogach jest dużo gorszych rzeczy za które powinny być drakońskie
    >>> kary? Dlatego, moim zdaniem, nagonka na wycinaczy dpfów jest bardzo
    >>> zła.
    >>
    >> DPF się wycina dlatego, że ma się niesprawny, skrajnie kopcący
    >> silnik, względnie się nie umie jeździć (dusi silnik, a silnik
    >> duszony kopci z zasady), albo się kupiło samochód nieodpowiednio do
    >> zastosowania. Na to wszystko są proste rozwiązania. Po kolei,
    >> naprawić silnik, nauczyć się jeździć, zmienić auto.
    >>
    > To jest bzdura.
    > Moge ci pokazac filmy z diesli z wycietym dpfem które nie kopca wcale.

    Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z podanymi
    przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co około 200kkm (u
    niektórych trochę częściej u innych trochę rzadziej).
    Bo w takim czasie zatyka się popiołami będącymi produktem spalania sadzy
    która nie jest zupełnie czysta.

    Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy odpowiednią
    procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres pomiędzy serwisami
    jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i mniejszy nie będzie.
    A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.

    Oczywiście pod warunkiem że silnik jest sprawny.
    Kiepskie opinie o czyszczeniu DPF (że wystarcza na kilkanaście, max
    kilkadziesiąt kkm) biorą się stąd ,że jak silnik jest trupem (głównie układ
    wtryskowy), to ilość sadzy przekracza to co DPF jest w stanie wydajnie
    przepalać i układ zapycha się ponownie szybko.
    Czy ta sadza wylatuje "bąkami" i je widać, czy leci bez przerwy po trochu
    (i wtedy zazwyczaj nie widać), to nie jest aż takie ważne.
    Silnik ją emituję, a nie powinien - bo jest uszkodzony.
    I tą sadzą DPF się zapycha.
    Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy oznacza że ma
    uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF wyczyścić i wystarczy na
    drugie tyle przebiegu.

    W samochodzie ze sprawnym silnikiem diesla i sprawnym DPF możesz wytrzeć
    białą szmatką od środka końcówkę tłumika, a jak zaświecisz do środka
    latarką to tam wszystko jest czyste i się błyszczy.

    >>> A co z samochodami które opuszczając fabrykę dpfów nie miały? Też
    >>> kara?
    >>
    >> Cóż, prawo nie może działać wstecz. Niemniej wystarczy na początek
    >> zakaz wjazdu do miast (i to nie tylko ścisłego centrum, ale w
    >> granice administracyjne) i wyłapywanie zadymiaczy -- bo nie wiem czy
    >> wiesz, dymiący silnik czy to w aucie fabrycznie wyposażonym w DPF
    >> czy nie, to niesprawny silnik.
    >>
    > A to nie bedzie działanie prawa wstecz?
    > Przeciez w dniu zakupu nie ograniczano im wjazdu do miasta...

    Działanie prawa wstecz by było, gdybyś dostał mandaty za wjazdy do miasta
    które zrobiłeś w czasie przed tym kiedy wprowadzono zakaz.

    Wprowadzenie zakazu wjazdu jest taką samą zmianą prawa jak postawienie na
    drodze zakazu wjazdu - również obowiązuje on wszystkich, a nie tylko tych
    co kupili swój samochód później.

    Natomiast osobiście uważam takie ograniczenia dostępu za zły pomysł.
    Korzystać z dróg powinny móc wszystkie pojazdy spełniające normy, natomiast
    same normy powinny być ściśle przestrzegane (włącznie z odbieraniem DR i
    prawa do rejestracji nowym pojazdom które nie spełniają norm - w takich
    przypadkach jak VW).
    Pojazdy stare i tak sukcesywnie z dróg znikają, a prawo powinno eliminować
    te które są uszkodzone (i nie spełniają norm dla ich lat produkcji).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: