-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Złe DPFy znowu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
Date: Wed, 5 Sep 2018 23:10:01 +0200
Message-ID: <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
Lines: 73
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.53.107
X-Trace: 1536181802 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 606 89.64.53.107:31685
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639244
[ ukryj nagłówki ]Dnia 05 Sep 2018 16:00:02 GMT, Budzik napisał(a):
> Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>
>>> Wycinanie DPF-uf jest złe. kropka. Ale czy nie uważasz, że na
>>> drogach jest dużo gorszych rzeczy za które powinny być drakońskie
>>> kary? Dlatego, moim zdaniem, nagonka na wycinaczy dpfów jest bardzo
>>> zła.
>>
>> DPF się wycina dlatego, że ma się niesprawny, skrajnie kopcący
>> silnik, względnie się nie umie jeździć (dusi silnik, a silnik
>> duszony kopci z zasady), albo się kupiło samochód nieodpowiednio do
>> zastosowania. Na to wszystko są proste rozwiązania. Po kolei,
>> naprawić silnik, nauczyć się jeździć, zmienić auto.
>>
> To jest bzdura.
> Moge ci pokazac filmy z diesli z wycietym dpfem które nie kopca wcale.
Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z podanymi
przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co około 200kkm (u
niektórych trochę częściej u innych trochę rzadziej).
Bo w takim czasie zatyka się popiołami będącymi produktem spalania sadzy
która nie jest zupełnie czysta.
Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy odpowiednią
procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres pomiędzy serwisami
jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i mniejszy nie będzie.
A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.
Oczywiście pod warunkiem że silnik jest sprawny.
Kiepskie opinie o czyszczeniu DPF (że wystarcza na kilkanaście, max
kilkadziesiąt kkm) biorą się stąd ,że jak silnik jest trupem (głównie układ
wtryskowy), to ilość sadzy przekracza to co DPF jest w stanie wydajnie
przepalać i układ zapycha się ponownie szybko.
Czy ta sadza wylatuje "bąkami" i je widać, czy leci bez przerwy po trochu
(i wtedy zazwyczaj nie widać), to nie jest aż takie ważne.
Silnik ją emituję, a nie powinien - bo jest uszkodzony.
I tą sadzą DPF się zapycha.
Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy oznacza że ma
uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF wyczyścić i wystarczy na
drugie tyle przebiegu.
W samochodzie ze sprawnym silnikiem diesla i sprawnym DPF możesz wytrzeć
białą szmatką od środka końcówkę tłumika, a jak zaświecisz do środka
latarką to tam wszystko jest czyste i się błyszczy.
>>> A co z samochodami które opuszczając fabrykę dpfów nie miały? Też
>>> kara?
>>
>> Cóż, prawo nie może działać wstecz. Niemniej wystarczy na początek
>> zakaz wjazdu do miast (i to nie tylko ścisłego centrum, ale w
>> granice administracyjne) i wyłapywanie zadymiaczy -- bo nie wiem czy
>> wiesz, dymiący silnik czy to w aucie fabrycznie wyposażonym w DPF
>> czy nie, to niesprawny silnik.
>>
> A to nie bedzie działanie prawa wstecz?
> Przeciez w dniu zakupu nie ograniczano im wjazdu do miasta...
Działanie prawa wstecz by było, gdybyś dostał mandaty za wjazdy do miasta
które zrobiłeś w czasie przed tym kiedy wprowadzono zakaz.
Wprowadzenie zakazu wjazdu jest taką samą zmianą prawa jak postawienie na
drodze zakazu wjazdu - również obowiązuje on wszystkich, a nie tylko tych
co kupili swój samochód później.
Natomiast osobiście uważam takie ograniczenia dostępu za zły pomysł.
Korzystać z dróg powinny móc wszystkie pojazdy spełniające normy, natomiast
same normy powinny być ściśle przestrzegane (włącznie z odbieraniem DR i
prawa do rejestracji nowym pojazdom które nie spełniają norm - w takich
przypadkach jak VW).
Pojazdy stare i tak sukcesywnie z dróg znikają, a prawo powinno eliminować
te które są uszkodzone (i nie spełniają norm dla ich lat produkcji).
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.18 23:28 Kaczin
- 06.09.18 12:35 J.F.
- 06.09.18 14:00 Budzik
- 06.09.18 14:42 Lisciasty
- 06.09.18 15:15 z...@g...com
- 06.09.18 23:03 kk
- 06.09.18 23:06 kk
- 06.09.18 23:07 kk
- 06.09.18 23:25 kk
- 07.09.18 11:04 Lisciasty
- 07.09.18 20:10 j...@i...pl
- 07.09.18 20:55 Marek S
- 09.09.18 23:04 Irek.N.
- 10.09.18 09:48 Myjk
- 10.09.18 09:49 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=