-
Data: 2018-09-07 20:55:00
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-09-05 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:
>
> Z DPF jest tak że jest to element eksploatacyjny, który zgodnie z podanymi
> przez producenta parametrami należy wymieniać na nowy co około 200kkm (u
Tak na marginesie - była już o tym dyskusja. 200kkm to całkiem spora ilość.
Są i tacy, którzy deklarują zaledwie 80kkm.
https://autokult.pl/2498,co-skraca-zywotnosc-filtra-
czastek-stalych
To co napisali w artykule usłyszałem przy okazji pogawędki w firmie
zajmującej się m.in. ich wycinaniem. Ponoć zdarzają się przypadki
zatkanych DPFów przy 60kkm. Gwarant się wypina na naprawę bo to element
zużywający się jak np. żarówka. Nowy kosztuje np. 7k zł więc ludzie
wycinają nawet w prawie nowych samochodach, gdzie wszystko sprawne.
> Co prawda okazuje się że nie trzeba go wymieniać, a wystarczy odpowiednią
> procedurą wypłukać (parę stów to kosztuje), jednak okres pomiędzy serwisami
> jest mniej-więcej taki jak producent zakładał i mniejszy nie będzie.
> A DPF po płukaniu praktycznie działa jak nowy.
Tu też korekta. Jeśli mówimy o paru stówach to zapewne chodzi Ci o
płukanie DPFa bez jego demontażu. Zatkanego DPFa nie wypłuczesz. Przy
80% zatkania płukanie może 10% poprawi. Firmy czasem nie chcą się
podejmować płukania takich filtrów. Przy 50% można zejść nawet do
kilkunastu procent. Chodzi o to, że zgromadzona w filtrze sadza blokuje
dopływ chemii do głębszych warstw. Im większy stopień przytkania tym
nieliniowo gorszy będzie efekt płukania.
> Więc jak ktoś poczuł konieczność wycięcia DPF, to siłą rzeczy oznacza że ma
> uszkodzony silnik, bo w sprawnym wystarczy DPF wyczyścić i wystarczy na
> drugie tyle przebiegu.
Też z opinii warsztatu od DPFów: ludzie nierzadko nie wiedzą, że można
to chemicznie czyścić. Przyjeżdżają z ASO spoceni po ujrzeniu cennika i
każą ciąć.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 09.09.18 23:04 Irek.N.
- 10.09.18 09:48 Myjk
- 10.09.18 09:49 Myjk
- 10.09.18 12:59 Budzik
- 10.09.18 13:27 k...@g...com
- 10.09.18 13:49 Myjk
- 10.09.18 13:52 Myjk
- 10.09.18 14:50 Mirek Ptak
- 10.09.18 16:17 Mateusz Viste
- 10.09.18 17:22 collie
- 10.09.18 18:59 Budzik
- 10.09.18 19:28 z
- 10.09.18 21:46 Irek.N.
- 10.09.18 22:34 j...@i...pl
- 10.09.18 22:42 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?