-
X-Received: by 10.31.166.79 with SMTP id p76mr267171vke.3.1523402502617; Tue, 10 Apr
2018 16:21:42 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.31.166.79 with SMTP id p76mr267171vke.3.1523402502617; Tue, 10 Apr
2018 16:21:42 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!g18no11
216qtk.0!news-out.google.com!f13ni29qtj.0!nntp.google.com!k3no8170qtm.1!postnew
s.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 10 Apr 2018 16:21:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <PEazC.103242$Ej6.42844@fx11.ams1>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.206.43.253;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 89.206.43.253
References: <5acca1d4$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<503zC.123113$LL6.82857@fx09.ams1>
<f...@g...com>
<PEazC.103242$Ej6.42844@fx11.ams1>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Tue, 10 Apr 2018 23:21:42 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 42
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40699
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 11 kwietnia 2018 07:12:00 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> On 2018-04-10, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> > W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 22:30:41 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski
napisał:
> >> On 2018-04-10, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> >> > W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 13:36:53 UTC+2 użytkownik WM napisał:
> >> >> Kropla porusza się pod górę na ząbkowanej bieżni:
> >> >> https://youtu.be/zzKgnNGqxMw
> >> >
> >> > Moja chora wyobraźnia widzi wymienniki ciepła z ujemnym spadkiem
> >> > ciśnienia, albo tani napęd pojazdów na/podwodnych. Jakoś nie mówi się
> >>
> >> Wymienniki ciepła z Leidenfrostem to chyba nie, bo będzie bariera
> >> gazowa, która pewnie znacząco obniży przewodnictwo/wymianę.
> >
> > Kotły parowe, albo wytwornice pary z ciepła odpadowego czy takie do
> > atomówek. Musiałyby być większe, żeby skompensować niższy HTC, ale
> > zysk jest na niższym parasitic power, plus zabezpieczenie przed
> > skutkami zaniku zasilania. Im więcej reaktor daje ciepła tym bardziej
> > wymiennik je odbiera.
>
> Ale w urządzenia odparowujących dąży się do tego, aby ciecz zwilżała
> powierzchnię, a nie się od niej separowała.
No więc wyobraź sobie przez chwilę że to tylko przesąd i czasem warto się zastanowić
nad korzyściami z porzucenia takich przesądów. Ja w niektórych konstrukcjach
świadomie unikam zbyt intensywnego zwilżania w parownikach. Może nie są to
najczęściej na świecie spotykane wymienniki ciepła, ale czasem tak jest lepiej ze
względu na żywotność urządzenia. Bo korozja, bo zniszczenie od TMF/HCF, bo
stabilność/LCF, bo silniejsza interakcja z pełzaniem itd.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.18 01:32 Konrad Anikiel
- 11.04.18 03:17 4...@g...com
- 11.04.18 04:51 Marcin Debowski
- 11.04.18 08:56 Konrad Anikiel
- 11.04.18 10:07 WM
- 11.04.18 10:16 WM
- 11.04.18 11:13 Konrad Anikiel
- 11.04.18 13:31 WM
- 11.04.18 14:29 4...@g...com
- 11.04.18 16:50 WM
- 11.04.18 18:11 4...@g...com
- 12.04.18 06:25 Marcin Debowski
- 12.04.18 06:29 Marcin Debowski
- 12.04.18 08:35 Konrad Anikiel
- 12.04.18 08:37 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)