  • Data: 2014-11-04 12:07:43
    Temat: Re: Zimówki na jednej osi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
    >Ale wtedy przypuszczalnie będą wielkie problemy z ruszeniem na
    >śniegu.

    Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.

    >Tak miałem w Vectrze, na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
    >chciała się przestawić, na równym terenie!!. A jako ciekawostkę
    >powiem że Audi z 85roku na letnich oponach był w stanie wyjechać o
    >własnych siłach z metrowej zaspy. Qr*a, co to były za auta, jak
    >dobrze dopasowana rękawiczka... albo pierwsze Kadety,..

    Ale co - to bylo audi quattro ?
    Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD,
    nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
    Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie
    trzymaja :-)

    Gdzies tam jeszcze mozesz odszukac podzial ciezaru na osie ... wcale
    sie nie zdiwie jak vectra bedzie miala wiecej % z przodu niz Kadet.

    Maluch to byl samochod na zime. 66% obciazenia na osi napedowej, pod
    gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
    W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
    postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod
    podniesc i przestawic :-)

    Nowoczesne samochody moga miec TCS/ASR ... troche daje..

    J.