  • Data: 2014-11-04 20:18:41
    Temat: Re: Zimówki na jednej osi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości
    W dniu wtorek, 4 listopada 2014 07:49:34 UTC+1 użytkownik Trybun
    napisał:

    >http://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E
    >http://www.youtube.com/watch?v=__0DL8dE3Eo

    >Zwróćcie uwagę na prędkość, przy której te auta tracą przyczepność -
    >to nie prędkość autostradowa, tylko jakieś ~60km/h

    45mph = 72km/h.

    Ale to hydroplaning, wiadomo ze zachodzi przy umiarkowanych
    predkosciach, a na zuzytych oponach przy jeszcze mniejszych.
    To nie jest kwestia zimowe-letnie, tylko zuzyte i nowe, ewentualnie
    rodzaju bieznika - a tu ponosc zimowki sa gorsze..

    Wymaga tez grubej warstwy wody ... co sie akurat w zimie zdarza ...
    tylko ze wtedy nalezy sie bac przymrozkow i jechac jeszcze wolniej :-)

    >Ja zakładam zawsze 4 opony zimowe, z tym że te z lepszym bieżnikiem
    >lądują zawsze z tyłu.

    No coz, wyjezdzam kiedys sierra RWD na plac pelen sniegu, zakret, gaz,
    a tu nic - przod wyjezdza w bok, a nie tyl.
    Powtarzalo sie jeszcze pare razy, ogolnie auto mialo problem z
    rozpoczeciem skretu.

    A potem, tzn ze dwie zimy pozniej tak jakos zamienilem opony i sie
    zrobil problem z ruszaniem.
    Dokladnych badan nie bylo jak zrobic, ale cos mi sie wydaje ze to zle
    opony byly.
    Nowsze, z wiekszym bieznikiem, a jednak gorsze.
    Od tego czasu unikam Baruma, ale biore pod uwage ze "lepszy bieznik"
    moze zmylic :-)

    J.