eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZimny nie pali..
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 11. Data: 2011-02-20 22:45:48
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-20 22:20, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    > Mierzyłem tylko latem , bo wtedy problem powstał, więc w razie WÓ
    > zwracam honor ;) ... Jakby mnie ta usterka dopadła w zimie to bym się
    > chyba pociął :)
    >

    Mnie dopadlo wlasnie zima, jakies 2 lata temu :/

    >>> BTW, eksperymenta ofociłeś ?
    >> Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze.
    >> W zasadzie to komutator jest do przeszlifowania, bo troche
    >> wytarty rowek juz jest,
    >
    > A co go zarżnęło ... bo żeby zatrzeć w/w to "trza mieć talent" ...
    >

    Normalne zuzycie, przez ten rowek mogly sie szczotki jakos krzywo
    ustawiac na tym rancie, ktory powstal i pompka mogla nie chciec ruszyc.
    Wystarczy wyrownac komutator i pompka jeszcze powinna posluzyc troche.

    >> a tak to pompce nic nie dolega, nawet
    >> szczotki w niezlym stanie sa (w mojej pompce rozpdla sie
    >> szczotka, a sprezyna dociskajaca szczotke zaczela pracowac jako
    >> szczotka i wyciela rowek w komutatorze).
    >> Tu masz zdjecia jak to wyglada.
    >> http://img267.imageshack.us/g/20110220214517.jpg/
    >
    > To ta moja ? :) Miło ;)
    >

    Tak, to ta Twoja.

    >
    > BTW: Z tego wniosek, że nie da się autorytatywnie stwierdzić, że jak
    > pada pompka (co jest domeną TDS'ów) że zrypało się to i to ...
    >

    Jest ich domena jak sie jezdzi ciagle na rezerwie... ja tak wlasnie
    swoja zajechalem.
    A usterki tych pompek sprowdzaja sie w zsadzie do uszkodzenia/zuzycia
    szczotek i/lub komutatora.
    Teraz mam na tapecie jedna z najwiekszych bolaczek TDSow, mianowicie
    nastawnik EDC.
    Dorwalem w koncu dla siebie w niezlym stanie i od wczoraj wlasnie
    pozbylem sie wiecznego problemu z odpalaniem na cieplym silniku,
    falowaniem i gasnieciem silnika :>
    Teraz moj stary nastawnik potencjometryczny (EDC) trafil na stol i mam
    zamiar rozlozyc go na czesci pierwsze i wyczyscic (czego ponoc w
    nastawnikach typu EDC nie da sie zrobic).
    Odpowiedni sciagacz mam juz dorobiony i chyba trzeba bedzie tez zrobic
    fotorelacje, bo istnieje tylko dla nastawnikow indukcyjnych (HDK).



    --
    Karolek


  • 12. Data: 2011-02-21 00:23:00
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: scob <9...@t...pl>

    Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-)
    W benzynowych VAG-ach pompa paliwa w baku włącza się ZAWSZE po
    przekręceniu kluczyka "przed zapłon" żeby nabić ciśnienia. I robi to.
    Samochód nigdy nie miał gazu...


  • 13. Data: 2011-02-21 00:24:41
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2011-02-20 22:04, Wampir Energetyczny pisze:
    ). sprobuj rano przed proba odpalenia odkrecic wlew paliwa i
    > dopiero wtedy odpalaj.

    Odpowietrzenie baku sprawne, powrót drożny. "Obieg" paliwa to pierwsze,
    co zostało sprawdzone - obok obecności iskry.


  • 14. Data: 2011-02-21 02:21:12
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: "zinek" <u...@o...pl>


    Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ijrlsi$2ns$1@mx1.internetia.pl...
    > Jest pacjent:
    > powiedzmy passat '98 , silnik ALG (2,8B 30V).
    >
    > Ciepły - chodzi równiutko, cicho, ma moc, "zbiera się".
    > Po ostygnięciu "do zera" powiedzmy przez noc - za choinkę nie chce rano
    > zapalić. Trzeba się nakręcić: minutę, może i trzy, bywa, że trzeba prądu
    > pożyczyć.


    czujnik temperatury ?
    najprostsze i najbardziej logiczne.
    sprawdzales ? co tam za wtrysk siedzi ? motronic ?


  • 15. Data: 2011-02-21 07:07:35
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2011-02-21 02:21, zinek pisze:
    >
    > Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości
    > news:ijrlsi$2ns$1@mx1.internetia.pl...
    >> Jest pacjent:
    >> powiedzmy passat '98 , silnik ALG (2,8B 30V).
    >>
    >> Ciepły - chodzi równiutko, cicho, ma moc, "zbiera się".
    >> Po ostygnięciu "do zera" powiedzmy przez noc - za choinkę nie chce
    >> rano zapalić. Trzeba się nakręcić: minutę, może i trzy, bywa, że
    >> trzeba prądu pożyczyć.
    >
    >
    > czujnik temperatury ?
    > najprostsze i najbardziej logiczne.
    > sprawdzales ? co tam za wtrysk siedzi ? motronic ?

    Motronic.
    Mądrzy ludzie na forach vw-owo audicowych też mówią że czujnik -
    niebieski, czteropinowy - co to poza sterowaniem wiatrakiem, mówi też
    sterownikowi, czy włączyć "ssanie".

    ps. Dyskutantów nt. nieobecności ssania we wtryskowym silniku uczulam na
    cudzysłów..


  • 16. Data: 2011-02-21 08:01:19
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-21 00:23, scob pisze:
    > Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-)
    > W benzynowych VAG-ach pompa paliwa w baku włącza się ZAWSZE po
    > przekręceniu kluczyka "przed zapłon" żeby nabić ciśnienia. I robi to.
    > Samochód nigdy nie miał gazu...

    W ogole w benzynowych (wszystkich wspolczesnych) tak musi robic, bo musi
    byc wytworzone cisnienie na listwie, aby wtryskiwacze wtryskiwaly paliwo.

    --
    Karolek


  • 17. Data: 2011-02-21 16:53:02
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: "zinek" <u...@o...pl>


    Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ijsvsf$e49$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 2011-02-21 02:21, zinek pisze:
    >>
    >> Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości
    >> news:ijrlsi$2ns$1@mx1.internetia.pl...
    >>> Jest pacjent:
    >>> powiedzmy passat '98 , silnik ALG (2,8B 30V).
    >>>
    >>> Ciepły - chodzi równiutko, cicho, ma moc, "zbiera się".
    >>> Po ostygnięciu "do zera" powiedzmy przez noc - za choinkę nie chce
    >>> rano zapalić. Trzeba się nakręcić: minutę, może i trzy, bywa, że
    >>> trzeba prądu pożyczyć.
    >>
    >>
    >> czujnik temperatury ?
    >> najprostsze i najbardziej logiczne.
    >> sprawdzales ? co tam za wtrysk siedzi ? motronic ?
    >
    > Motronic.
    > Mądrzy ludzie na forach vw-owo audicowych też mówią że czujnik -
    > niebieski, czteropinowy - co to poza sterowaniem wiatrakiem, mówi też
    > sterownikowi, czy włączyć "ssanie".
    >
    > ps. Dyskutantów nt. nieobecności ssania we wtryskowym silniku uczulam na
    > cudzysłów..

    no tak - to ten idzie na kompa - zmieniaj i sie nie zastanawiaj - groszowa
    sprawa. jak dla mnie to to.
    Za duza opornosc daje na zimnym.


  • 18. Data: 2011-02-21 19:05:22
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: "capitan" <c...@v...pl>


    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ik0scn$1jer$1@news.mm.pl...
    >W dniu 2011-02-22 13:36, ąćęłńóśźż pisze:
    >> Słychać tę pompę na ucho, czy nie słychać?
    >> Z kabiny, czy trzeba bagażnik otworzyć i wykładzinę podnieść?
    >>
    >
    > Nie slychac na ucho.
    >
    >
    > --
    > Karolek

    A luzik na zaworach jest O.K. ?????
    Bajka stara jak najstarszy zawód świata !

    Pzdr
    capitan



  • 19. Data: 2011-02-21 21:55:10
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-02-20 19:10, scob pisze:
    > Jest pacjent:
    > powiedzmy passat '98 , silnik ALG (2,8B 30V).
    >
    > Ciepły - chodzi równiutko, cicho, ma moc, "zbiera się".
    > Po ostygnięciu "do zera" powiedzmy przez noc - za choinkę nie chce rano
    > zapalić. Trzeba się nakręcić: minutę, może i trzy, bywa, że trzeba prądu
    > pożyczyć.
    > Jak już zapali - to nie na wszystkie cylindry: do osiągnięcia jakichś
    > 60' pracuje na 4, może 5. Jak się podgrzeje - śmiga, jak napisano na
    > wstępie.
    > Świece, przewody, cewki zapłonowe - podmienione na sprawne (załóżmy że
    > sprawne: z mojego, działającego audika).
    > Podejrzenie padło na brak ciśnienia paliwa: ale pompa sprawna: jak już
    > jedzie, to niezależnie od obciążenia silnika - benzyny "nie brakuje".
    > Śmiga i nie przerywa.
    >
    > Co tu począć, jak go naprawić?

    Jakby to było tedeji to podpowiedziałbym ;) właśnie w swoim przerobiłem
    temat po raz drugi :D

    Pozdrawiam !


  • 20. Data: 2011-02-21 21:58:02
    Temat: Re: Zimny nie pali..
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-02-21 00:23, scob pisze:
    > Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-)
    > W benzynowych VAG-ach pompa paliwa w baku włącza się ZAWSZE po
    > przekręceniu kluczyka "przed zapłon" żeby nabić ciśnienia. I robi to.
    > Samochód nigdy nie miał gazu...

    Nie zawsze ;P
    W niektórych włącza się już przy otwieraniu drzwi :P

    Pozdrawiam !

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: