  • Data: 2021-09-10 14:03:43
    Temat: Re: Ziew...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 Sep 2021 19:05:16 +0200, heby wrote:
    > On 09/09/2021 16:54, Cavallino wrote:
    [...]
    > Nie używaj iditycznych argumentów. Przy normalnym cyklu:
    > 1) zasilam budynek w nocy (Leaf to potrafi, zamienić się w powerwall)

    A bateria sie nie degraduje od tego?

    No i jeszcze do czego to zasilanie ... starczy, na kapiel o poranku?

    Zbiornik wody moglby sie grzac w dzien ... ale utrzyma temperature?

    > 2) mam przewidzianą energię na dojazd do pracy

    a tu jakis objazd, czy korek w letni upal ... i trzeba pchac :-)

    > 3) odbieram energię produkowaną wirtualnie w moim domowym PV z gnaizdka
    > na parkingu przy pracy przez 7h

    Miejmy nadzieje, ze gniazdko bedzie, a nie "wszystkie miejsca zajete"
    :-)

    > 4) wracam
    > 5) troche ładuje z PV bezpośrednio na koniec dnia

    Kiepska wydajnosc juz. Szczegolnie, jak sklepy beda czynne do 18-tej,
    bo potem to pradu brak :-)

    > W tym trybie masz samochód ładowany i rozładowany w 100% w cyklu dobowym
    > i w dodatku magazynujesz energię jak proszą firmy przesyłowe. Koszt:

    Latem, bo zimą ... troche watpie.

    > 10km przesyłu, ale jak się policzy że Twoje PV też ładuje coś w okolicy,
    > to masz dystrybucje na krótkich odcinkach. Dwa w jednym.

    Plus koszt zuzycia baterii.
    Tesla miala podobne pomysly, ale zrezygnowala. Cos chyba te baterie
    nietrwale.

    J.