-
Data: 2021-09-10 14:30:44
Temat: Re: Ziew...
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 10/09/2021 14:03, J.F wrote:
>> Nie używaj iditycznych argumentów. Przy normalnym cyklu:
>> 1) zasilam budynek w nocy (Leaf to potrafi, zamienić się w powerwall)
> A bateria sie nie degraduje od tego?
365 cykli rocznie.
Ale nie 100%. Zapomniamy, że wyjechanie bateri do zera jest praktycznie
niemozliwe w cyklu o jakim mówie, mało kto też nie "pierze po nocach".
Wiec jako nocna bateryjka raczej go do cna nie wyssasz.
U mnie pobór nocny spada do kilku kWh (głównie z powodu dużej ilosci
eletkroniki typu serwery). Suweren pewnie nie przekracza 1kWh.
> No i jeszcze do czego to zasilanie ... starczy, na kapiel o poranku?
Kąpiel o poranku zawdzęczas buforowi ciepła z dnia poprzedniego.
Przynajmnie u mnie styka.
> Zbiornik wody moglby sie grzac w dzien ... ale utrzyma temperature?
Bez problemu. Zależy jaki duzy i ile osób i jakie warunki używania.
>> 2) mam przewidzianą energię na dojazd do pracy
> a tu jakis objazd, czy korek w letni upal ... i trzeba pchac :-)
Nie, to kwestia proprytetów. Ale tak po prawdzie: więcej zje ta klima,
niż jazda, pewnie. Ludzie od elektryków jakoś nie miewają potrzeby
odpalania klimy...
A w ogóle to ponoć czekamy na klimę magnetyczną.
A w ogóle to co szkodzi mieć awaryjny generator zintegrowany z pojazdem?
Do klimy + ładowania awaryjnego? Duże to nie musi być. ja wiem, że
ludzie rechotają z tego pomysłu, ale niby co w nim złego? Mały agregat
3kW to wielkosc walizki kabinowej ma. Nawet być nie zauwazył gdzie go w
samochodzie upakowali. Taka "hybryda, ale zorientowana na elektrykę".
>> 3) odbieram energię produkowaną wirtualnie w moim domowym PV z gnaizdka
>> na parkingu przy pracy przez 7h
> Miejmy nadzieje, ze gniazdko bedzie, a nie "wszystkie miejsca zajete"
> :-)
Przypuszczalnie to samo mówili jak w latach 50 bywały domy z jednym
gniazdkiem 220V. "I panie, na co komu te telewizory i miksery jak jedno
gniazdko jest w łazience?"
POtrzeba wygeneruje stoswną infrastrukturę. W przypadku podładowywania
"pod pracą", nie trzeba w zasadzie nic robić z dużych inwestycji.
>> 4) wracam
>> 5) troche ładuje z PV bezpośrednio na koniec dnia
> Kiepska wydajnosc juz. Szczegolnie, jak sklepy beda czynne do 18-tej,
> bo potem to pradu brak :-)
Zalezy jak masz panele. U mnie jest perfekt południe, ale znajomy ma
szczyt koło 16-17.
>> W tym trybie masz samochód ładowany i rozładowany w 100% w cyklu dobowym
>> i w dodatku magazynujesz energię jak proszą firmy przesyłowe. Koszt:
> Latem, bo zimą ... troche watpie.
Zimą trzeba grzać mieszkania. W tym celu powstały ciepłownie.
Jaki problem aby zimą w tym celu powstały również elektrownie? Że nie
wspomnę, że elektrownia->pompaciepła->kaloryfer ma wyższą sprawność,
>100%, niż obece ciepłownie (zgaduje).
Ogólnie grzanie prądem w zimę, przy pompach ciepła, powinno być
ekologiczniejsze niż wprost węglem (zgaduje, zakładam że współczynnik x4
więcej ciepła z pompy da się utrzymać przez większosć zimy).
Innymi słowy mamy zapotrzebowanie na pompy ciepła zimą i w tym celu
warto by mieć jakies elektrownie, a nie ciepłownie. No to zbudujmy
odrobinę większe.
>> 10km przesyłu, ale jak się policzy że Twoje PV też ładuje coś w okolicy,
>> to masz dystrybucje na krótkich odcinkach. Dwa w jednym.
> Plus koszt zuzycia baterii.
Plus koszty zużycia silnika spalinowego. Jakoś nikt ich nie liczy ;)
> Tesla miala podobne pomysly, ale zrezygnowala. Cos chyba te baterie
> nietrwale.
W ciągu ostatniego roku powstało, lub obiecano, pierdyliard nowych
technologii. Cośtam się znajdzie i argument stanie się mało sensowny.
PS. Ja to bym w ogóle chciał aby powstało pudełko: z jednej strony
wkładasz prąd, wodę, CO2, z drugiej kapie LPG. Sprężyć, do zbiornika i
masz na zimę magazynowanie. Nawet, jak by to miało mieć sprawnośc 30%,
to ciągle zarąbiste względem kopciuchów bo zdrowie ciężko wycenić.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.09.21 14:31 heby
- 10.09.21 14:34 ii
- 10.09.21 14:40 ii
- 10.09.21 14:40 ii
- 10.09.21 14:50 J.F
- 10.09.21 14:54 ii
- 10.09.21 14:55 ii
- 10.09.21 15:07 ii
- 10.09.21 15:12 J.F
- 10.09.21 15:30 J.F
- 10.09.21 16:15 heby
- 10.09.21 16:31 heby
- 10.09.21 17:04 ii
- 10.09.21 17:11 J.F
- 10.09.21 17:17 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=