  • Data: 2021-09-10 14:30:44
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/09/2021 14:03, J.F wrote:
    > A bateria sie nie degraduje od tego?

    365 cykli rocznie.

    Ale nie 100%. Zapomniamy, że wyjechanie bateri do zera jest praktycznie
    niemozliwe w cyklu o jakim mówie, mało kto też nie "pierze po nocach".
    Wiec jako nocna bateryjka raczej go do cna nie wyssasz.

    U mnie pobór nocny spada do kilku kWh (głównie z powodu dużej ilosci
    eletkroniki typu serwery). Suweren pewnie nie przekracza 1kWh.

    > No i jeszcze do czego to zasilanie ... starczy, na kapiel o poranku?

    Kąpiel o poranku zawdzęczas buforowi ciepła z dnia poprzedniego.
    Przynajmnie u mnie styka.

    > Zbiornik wody moglby sie grzac w dzien ... ale utrzyma temperature?

    Bez problemu. Zależy jaki duzy i ile osób i jakie warunki używania.

    > a tu jakis objazd, czy korek w letni upal ... i trzeba pchac :-)

    Nie, to kwestia proprytetów. Ale tak po prawdzie: więcej zje ta klima,
    niż jazda, pewnie. Ludzie od elektryków jakoś nie miewają potrzeby
    odpalania klimy...

    A w ogóle to ponoć czekamy na klimę magnetyczną.

    A w ogóle to co szkodzi mieć awaryjny generator zintegrowany z pojazdem?
    Do klimy + ładowania awaryjnego? Duże to nie musi być. ja wiem, że
    ludzie rechotają z tego pomysłu, ale niby co w nim złego? Mały agregat
    3kW to wielkosc walizki kabinowej ma. Nawet być nie zauwazył gdzie go w
    samochodzie upakowali. Taka "hybryda, ale zorientowana na elektrykę".

    > Miejmy nadzieje, ze gniazdko bedzie, a nie "wszystkie miejsca zajete"
    > :-)

    Przypuszczalnie to samo mówili jak w latach 50 bywały domy z jednym
    gniazdkiem 220V. "I panie, na co komu te telewizory i miksery jak jedno
    gniazdko jest w łazience?"

    POtrzeba wygeneruje stoswną infrastrukturę. W przypadku podładowywania
    "pod pracą", nie trzeba w zasadzie nic robić z dużych inwestycji.

    > Kiepska wydajnosc juz. Szczegolnie, jak sklepy beda czynne do 18-tej,
    > bo potem to pradu brak :-)

    Zalezy jak masz panele. U mnie jest perfekt południe, ale znajomy ma
    szczyt koło 16-17.

    > Latem, bo zimą ... troche watpie.

    Zimą trzeba grzać mieszkania. W tym celu powstały ciepłownie.

    Jaki problem aby zimą w tym celu powstały również elektrownie? Że nie
    wspomnę, że elektrownia->pompaciepła->kaloryfer ma wyższą sprawność,
    >100%, niż obece ciepłownie (zgaduje).

    Ogólnie grzanie prądem w zimę, przy pompach ciepła, powinno być
    ekologiczniejsze niż wprost węglem (zgaduje, zakładam że współczynnik x4
    więcej ciepła z pompy da się utrzymać przez większosć zimy).

    Innymi słowy mamy zapotrzebowanie na pompy ciepła zimą i w tym celu
    warto by mieć jakies elektrownie, a nie ciepłownie. No to zbudujmy
    odrobinę większe.

    > Plus koszt zuzycia baterii.

    Plus koszty zużycia silnika spalinowego. Jakoś nikt ich nie liczy ;)

    > Tesla miala podobne pomysly, ale zrezygnowala. Cos chyba te baterie
    > nietrwale.

    W ciągu ostatniego roku powstało, lub obiecano, pierdyliard nowych
    technologii. Cośtam się znajdzie i argument stanie się mało sensowny.

    PS. Ja to bym w ogóle chciał aby powstało pudełko: z jednej strony
    wkładasz prąd, wodę, CO2, z drugiej kapie LPG. Sprężyć, do zbiornika i
    masz na zimę magazynowanie. Nawet, jak by to miało mieć sprawnośc 30%,
    to ciągle zarąbiste względem kopciuchów bo zdrowie ciężko wycenić.