  • Data: 2018-03-05 13:42:42
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.03.2018 o 13:06, yabba pisze:

    > Z podaniem przepisu będę miał problem, ponieważ jest to ujęte zapewne w
    > przepisach o wymaganiach na znaki drogowe i zasadach ich umieszczania.
    > Kilkanaście lat temu, gdy wprowadzano przepis, że po skręcie w lewo nie
    > wolno przejeżdżać przez jezdnię przed którą świeci się czerwone światło,
    > temat powtarzaczy był szeroko omawiany w artykułach.

    A wiesz, że częściowo mozesz mieć rację? OPID była akcja z
    unieważnieniem po partyzancku powtarzaczy, tak żeby stanowiły one
    sugestię a nie prawo... poprzez przenoszenie ich na lewą stronę
    ("prawidłowy" znak i sygnalizator ma być po prawej, po lewej tylko
    powtarzacz, który sam z siebie nic nie znaczy). Sam pomysł mocno
    posrany, bo przecież nikt normalny nie bedzie studiował rozporządzenia o
    długiej nazwie, żeby o tym wiedzieć, że podejrzewałem to o bycie legendą
    miejską, ale jak weźmiesz rozporządzenie... to zdaje się, że wygląda
    legitnie.

    Ale tu jest powtarzaczem wiszącego nad jezdnią, więc obowiązuje.

    Shrek