  • 21. Data: 2009-07-21 05:12:42
    Temat: Re: Zgubiłem aparat - nagroda.
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    games wrote:
    > Obawiam sie ze po 2-3 dniach pod woda juz nie nadaje sie do niczego

    Aparat byc moze, ale z karta nie powinno byc zadnych problemow, nawet,
    jesli uszczelnienia aparatu wpuscily do srodka wode.

    k,

  • 22. Data: 2009-07-21 06:46:26
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    O czym wy tu dyskutujecie?! Jak baby na targu! Parametry tego Olympusa
    są znane i przetestowane przez niejednego :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 23. Data: 2009-07-21 06:54:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Les pisze:
    > Witam,
    > a możesz podać gdzie to się stało - jakieś miejscowości??

    Tak.
    Na rz.Wieprzy poniżej elektrowni wodnej Biesowice i prawie na pewno
    powyżej następnej elektrowni wodnej (nie mogę teraz znaleźć jej nazwy).
    Być może podczas przenoszenia kajaków (ok. 400m) obok elektrowni.

  • 24. Data: 2009-07-21 07:07:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > powyżej następnej elektrowni wodnej (nie mogę teraz znaleźć jej nazwy).
    > Być może podczas przenoszenia kajaków (ok. 400m) obok elektrowni.

    Elektrownia Kępice !

  • 25. Data: 2009-07-21 07:27:22
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Dziękuję za pomoc.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    napisales na grupe kajaki ?

    szansa ze ktos z tej grupy tam sie znajdzie z kajakiem nie jest mala.

  • 26. Data: 2009-07-21 07:48:34
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    > Znam gościa co jeździ po pijanemu cały czas - jak na razie nie spowodował
    > żadnego wypadku - czy oznacza to, że jest to całkowicie bezpieczne ? Nie,

    czytałem gdzieś, że naukowcy udowodnili, że niewielka ilość alkoholu
    pomaga a nie szkodzi w prowadzeniu auta :) (stąd pewnie tylko 5%
    pijanych powoduje wypadki a reszta to trzeźwi :)))

    > "Normy" mówią nie mniej, nie więcej tylko to :
    > określoną głębokość mierzoną w metrach (m). Należy pamiętać, że aby
    > przeliczyć liczbę atmosfer na metry, należy pomnożyć liczbę atmosfer
    > przez 10. Niezależnie od skali poszczególne określenia pozwalają na:
    >
    > Waterproof - oznacza, że zegarek jest odporny na drobne zachlapania;
    > WR 3 atm (30 m) - oznacza odporność na zachlapania;
    > WR 5 atm (50 m) - oznacza, że zegarek jest odporny na
    zachlapania, kąpiel

    czyżby fizyka się zmieniła? bo dawno dawno temu w szkole a później na
    kursie nurkowym uczyli mnie że:
    na 30m jest 4atm,
    na 40m jest 5atm
    na 50m jest 6atm, itd.

    > Uwaga! Wartość WR zegarka określa się na podstawie badań laboratoryjnych
    > wykonywanych w warunkach stałego ciśnienia. Oznacza to, że faktyczna
    > bezpieczna dla danego modelu wodoodporność może być nawet do 50% mniejsza
    > od określonej."

    a to ciekawe :)) jeżeli statycznie daje radę wytrzymać 5at. to nie
    sądzę, żeby zanurzenie się i machanie łapkami na 3atm mogło cokolwiek
    zrobić takiemu zegarkowi. Groźne mogą być owszem zmiany ciśnienia, ale
    takie z 1atm na 5atm co sekundę robione seriami.
    A sprzedawcy wiadomo zabezpieczają się i najchętniej to by kazali
    mnożyć przez 1000 :)))
    Profi nurkowe zegarki wytrzymają i 200m pod wodą.

  • 27. Data: 2009-07-21 08:57:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > napisales na grupe kajaki ?
    >
    > szansa ze ktos z tej grupy tam sie znajdzie z kajakiem nie jest mala.

    Dzięki za sugestię. Nawet nie pomyślałem, że może być taka grupa :)

  • 28. Data: 2009-07-21 18:05:51
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 22:08:26 +0200, Marek Wyszomirski wrote:
    > ile razy poszedłem z nim do jeziora popływać - musiałem potem
    > otwierać i wylewać ze środka wodę. I... po wylaniu zegarek ruszał i
    > chodził dalej - i tak przez kilka lat...

    U nas mowilismy na to ,,wodoszczelny typu pampers: wode wpuszcza, nie
    wypuszcza'' :-)

    Swoja droga, przez cale technikum mialem jakis noname elektroniczny
    zegarek WR 30m, ktory przezywal basen (w Zabrzu chyba 7m glebokosci bylo),
    wanne i cala reszte mojej aktywnosci...

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 29. Data: 2009-07-21 19:33:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marcin Stankiewicz napisał:
    > Weźmy 100 pijanych i 100 trzeźwych - teraz porównajmy wyniki ;-)
    >
    > Statystyka - dobry sposób, aby za pomocą liczb uprawdopodobnić każdy
    > fałsz.

    Nigdy nie ufaj statystykom, w których manipulowaniu sam nie brałeś
    udziału :-)

  • 30. Data: 2009-07-22 20:30:40
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    Marcin Stankiewicz pisze:

    > Ja tam się nie znam, ale czy z tą skalą wodoodporności aparatów nie jest
    > tak samo jak z WR zegarków ;-) ? Bo tam np. oznaczenie WR 3 atm (30 m) -
    > oznacza odporność na zachlapania, a nie możliwość utopienia sprzętu na
    > 30 m i zostawienie go na kilka dni ;-)

    Dodajmy, że wodoszczelność zegarków nie jest raz na wieki. Guma
    uszczelek parcieje i traci swoje właściwości. Dotyczy to zwłaszcza
    punktów takich jak koronki (to do nakręcania/nastawiania) i przyciski
    (n.p. w chronografach).
    Ktoś tu wspomniał, że testy są w warunkach ciśnienia statycznego a jak
    wiadomo chętnie skacze się do wody albo najpierw do sauny a potem pod
    lodowaty prysznic ;-)

    Pozdrawiam!