  • 11. Data: 2009-07-20 12:03:50
    Temat: Re: Zgubiłem aparat - nagroda.
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Uwaga! Wartość WR zegarka określa się na podstawie badań laboratoryjnych
    > wykonywanych w warunkach stałego ciśnienia. Oznacza to, że faktyczna
    > bezpieczna dla danego modelu wodoodporność może być nawet do 50% mniejsza
    > od określonej."
    >
    > --
    > Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    > m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    > "Kobieta jest twierdzą. Mężczyzna - jej więźniem. Przysłowie kurdyjskie"

    jest wodoodpornosc i wodoszczelnosc.

  • 12. Data: 2009-07-20 15:23:00
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 05:03:50 -0700 (PDT), XX YY na pl.rec.foto.cyfrowa
    napisał(a):

    > jest wodoodpornosc i wodoszczelnosc.

    No i ?

    "Im mniejszy rozum, tym większa zarozumiałość. Ezop"

  • 13. Data: 2009-07-20 15:26:02
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 20 Jul., 17:23, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:

    > No i ?
    >
    > --
    > Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    > m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    > "Im mniejszy rozum, tym większa zarozumiałość. Ezop"

    co no i ?

  • 14. Data: 2009-07-20 15:42:18
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 08:26:02 -0700 (PDT), XX YY na pl.rec.foto.cyfrowa
    napisał(a):

    > co no i ?

    Rozwiń - bo jak na razie, to z Twojego wtrętu nie wynika nic.

    "W miłości istnieje zawsze przymieszka nienawiści. Huxley Aldous"

  • 15. Data: 2009-07-20 15:48:26
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 20 Jul., 17:42, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:

> [...]
    > m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    > "W miłości istnieje zawsze przymieszka nienawiści. Huxley Aldous"

    ze sa konstrukcje wodoszczelne wytrzymujace okreslone cisnienie naporu
    wody - waterproof okreslonego stopnia
    i wodoodporne , ktore nie ulegaja uszkodzeniom przy powierzchownym
    kontakcie z woda waterresistant ( np nie koroduja ) , ale nie sa one
    wodoszczelne tzn woda moze sie dostac do wnetrza.

    nic z tego wiecej nie wynika.

  • 16. Data: 2009-07-20 16:23:42
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    a możesz podać gdzie to się stało - jakieś miejscowości??

    Pozdrawiam
    Les

  • 17. Data: 2009-07-20 19:01:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 12:40:30 +0200, Marcin Stankiewicz wrote:
    >Dnia Mon, 20 Jul 2009 12:23:47 +0200, "Paweł W." na pl.rec.foto.cyfrowa
    >Tak, tak ... popatrzyłem sobie na specyfikację - IPX8 - odporność na
    >ciągłe zanurzenie. Piszą coś o czasie :)?
    >Obawiam się, że w przypadku narażenia na ciągły przepływ wody może się
    >okazać nie aż tak wodoodporny.

    To tylko wedlug Casio i Timexa przeplyw wody ma jakis istotny wplyw.
    Stosunkowo latwo przeliczyc predkosc na cisnienie spietrzenia - 10m/s
    to tylko pol atm.

    J.

  • 18. Data: 2009-07-20 19:04:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 12:47:44 +0200, Marcin Stankiewicz wrote:
    >Dnia Mon, 20 Jul 2009 03:31:52 -0700 (PDT), Howk na pl.rec.foto.cyfrowa
    >
    >Znam gościa co jeździ po pijanemu cały czas - jak na razie nie spowodował
    >żadnego wypadku - czy oznacza to, że jest to całkowicie bezpieczne ? Nie,
    >oznacza tylko i wyłącznie, że ma cholerne szczęście.

    85% wypadkow powoduja trzezwi. Powinni tergo zabronic :-)

    >"Normy" mówią nie mniej, nie więcej tylko to :
    >Waterproof - oznacza, że zegarek jest odporny na drobne zachlapania;
    >WR 3 atm (30 m) - oznacza odporność na zachlapania;
    >WR 5 atm (50 m) - oznacza, że zegarek jest odporny na zachlapania, kąpiel
    >itp. W dobrej klasie zegarków z wodoodpornością 50 m możliwe jest pływanie,
    >ale bez nurkowania;

    Tak jest. "Normy" w/g Casio. Timex jest jeszcze gorszy :-)

    Co nie znaczy ze inni nie sa lepsi .. choc jestem ciekaw kto robi
    prawdziwie wodoodporne ..

    J.

  • 19. Data: 2009-07-20 20:08:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisał:

    >[...]
    >jest wodoodpornosc i wodoszczelnosc.

    Fakt - wodoodporny zegarek (jakaś wiekowa Delbana - całkiem porządna firma)
    to ja miałem w młodzieńczych czasach - ile razy poszedłem z nim do jeziora
    popływać - musiałem potem otwierać i wylewać ze środka wodę. I... po wylaniu
    zegarek ruszał i chodził dalej - i tak przez kilka lat...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2009-07-20 22:22:12
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 21:04:06 +0200, J.F. na pl.rec.foto.cyfrowa
    napisał(a):

    > 85% wypadkow powoduja trzezwi. Powinni tergo zabronic :-)

    Weźmy 100 pijanych i 100 trzeźwych - teraz porównajmy wyniki ;-)

    Statystyka - dobry sposób, aby za pomocą liczb uprawdopodobnić każdy
    fałsz.

    "Ludzie myślą czasem jak zabić czas, a to czas ich zabija. Allais Alphonse"