  • 11. Data: 2011-07-01 14:37:08
    Temat: Re: Zewnetrzna pompa paliwowa - w ktorych samochodach?
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, Michał Gut wrote:

    > a nie mozesz od spryskiwaczy? kosztuja grosze - zwlaszcza od popularnych
    > modeli na szrotach

    Taka od spryskiwacza tym bardziej nie wytrzyma pracy ciągłej...

    W.

  • 12. Data: 2011-07-01 14:39:15
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    A może bardziej odpowiednia będzie pompka do wody?
    Np. taka: http://tinyurl.com/6apfstw

  • 13. Data: 2011-07-01 14:39:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 13:36:27 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Chce wykorzystac pompe paliwowa do ukladu chlodzenia urzadzenia -
    > ma po prostu non-stop pompowac wode (czy inny plyn chlodzacy)
    > w obiegu zamknietym.

    Z ciekawości - co przeszkadza zastosować pompki elektrycznej od układów
    chłodzenia cieczą?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 14. Data: 2011-07-01 15:49:28
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Chce wykorzystac pompe paliwowa do ukladu chlodzenia urzadzenia -
    > ma po prostu non-stop pompowac wode (czy inny plyn chlodzacy)
    > w obiegu zamknietym.
    >
    > Do tego potrzebna mi pompa zewnetrzna, czy nie zanurzana w paliwie,
    > najlepiej z kroccami na wezyk o srednicy wewn. 6-8mm. Zasialnie 12V
    >
    > Podpowiecie w ktorych autach sa pompy zewnetrzne?

    w Omedze B w układzie chłodzenia, który był niewydolny zastosowana była
    fabrycznie dodatkowa elektryczna pompa wspomagająca, poszukaj używek np na
    allegro,

    brat

  • 15. Data: 2011-07-01 17:08:57
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał

    > Z ciekawości - co przeszkadza zastosować pompki elektrycznej od układów
    > chłodzenia cieczą?

    Bo to by bylo zbyt proste.

    --
    Hinek

  • 16. Data: 2011-07-01 17:14:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A co szkodzi wykorzystać akwariową?

    Nic, nawet mam, ale pompka dostosowana fabrycznie
    do cienszych wezy bylaby wygodniejsza.

  • 17. Data: 2011-07-01 17:21:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomości grup

    >Dlatego odrazu pisalem o wodzie...
    >Jesli pompka jest skonstruowana tak jak akwariowe to
    >nie ma tam ani lozysk ani komutatora ;)

    Obawiam sie ze w tej jak najbardziej jest komutator, jakas forma
    lozysk tez musi byc, no i paliwo przeplywa przez silnik.

    Rozbieralem jedna taka pompe .. albo juz byla za bardzo zepsuta, albo
    konstrukcje miala ciekawa - nazwalbym ja tarciowa.
    Dysk z mozna by rzec z zebami, kanaly w obudowie i jakos dawal rade.

    Pompek roznych na allegro jest troche, tylko raczej unikaj takiej
    http://allegro.pl/pompka-na-wiertarke-do-wody-olejow
    -pompa-3-4-hit-i1684570135.html

    J.

  • 18. Data: 2011-07-01 17:25:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości
    >W maluchu, napedzana mechanicznie, w Morrisie Mini elektryczna. Ale
    >taka
    >pompa ci się nie nada. Nie jest przystosowana do pompowania non stop.

    Jak to nie - paliwo przeciez potrzebne caly czas.

    pompka z malucha/syreny/wartburga/sierry plus mechanizm krzywkowy na
    silniku od wycieraczek i moze pociagnie :-)

    Choc pewnie najlepsza by byla mala odsrodkowa.

    J.

  • 19. Data: 2011-07-01 17:42:08
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 01-07-2011 13:36, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    >
    > Do tego potrzebna mi pompa zewnetrzna, czy nie zanurzana w paliwie,
    > najlepiej z kroccami na wezyk o srednicy wewn. 6-8mm. Zasialnie 12V

    Jeżeli może być zasilana 230VAC 50Hz to szukaj pomp wibracyjnych
    np. ULKA.

  • 20. Data: 2011-07-01 18:02:55
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-07-01 13:36, Jakub Jewuła pisze:

    > Do tego potrzebna mi pompa zewnetrzna, czy nie zanurzana w paliwie,
    > najlepiej z kroccami na wezyk o srednicy wewn. 6-8mm. Zasialnie 12V

    zobacz może w sklepach z duperelami do przyczep kampingowych - pompka do
    wody do kranów. Takie same kupisz też w sklepach żeglarskich, ale
    oczywiście dużo drożej

    --
    Pozdr.
    Michał