  • 61. Data: 2012-02-07 18:04:34
    Temat: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-07 01:14, Skrypëk wrote:

    > Tylko że ci co są w marginalnej mniejszości niesłusznie nazywają
    > popularne rozwiązania złymi.

    Za wszelka cene chcesz udowodnic, ze samochody osobowe to tylko sedany.
    Bo przeciez jak sama nazwa wskazuje sluza do wozenia osob. Producent
    przewidzial gdzie siedza ludzie, gdzie znajduje sie bagaz.
    Kombi i hatchbacki to jakies nieporozumienie, wozenie wozka dla dziecka,
    telewizora czy szafki to dla geekow.... Trzeba tam skladac jakies
    siedzenia, wyjmowac plastikowa pokrywe bagaznika czy zwijac rolete, nie
    no porazka jakas. Komu to jest potrzebne.
    Tak wyglada z mojego punktu widzenia Twoja argumentacja. Widze jednak,
    ze nie ma sposobu, zeby Cie przekonac ze kazde urzadzenie ma swoje wady
    i zalety i ze kazdy ma ich indywidualna liste, podobnie tez liste
    priorytetow odnosnie funkcji. Jedna z cech "smartowosci" to dostosowanie
    sie do uzytkownika a nie odwrotnie.
    Coz, masz swoje zdanie - swietnie ze sie tego trzymasz.

  • 62. Data: 2012-02-07 18:09:23
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-07 18:56, ALEX wrote:
> [...]
    -benchmarks-twice-as-fast-as-the-galaxy-s-ii-droid-b
    ionic

    > A w jakim temacie ten link?

    Przestarzalosci iP4S w stosunku do konkurencji

  • 63. Data: 2012-02-07 20:14:05
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    > jakies siedzenia, wyjmowac plastikowa pokrywe bagaznika czy zwijac
    > rolete, nie no porazka jakas. Komu to jest potrzebne.

    Niektórm jest, niektórym nie jest. Sedany nie są gorsze od ciężarówek. Są
    wygodniejsze i ładniejsze.

> [...]
    > dostosowanie sie do uzytkownika a nie odwrotnie.
    > Coz, masz swoje zdanie - swietnie ze sie tego trzymasz.

    Ja to widzę zupełnie inaczej. Ty się upierasz przy bzdurnych tezach, że
    tylko ciężarówki lub minivany są "smart", sedany są głupie, nikt poważny by
    ich nie kupił, bo przecież brak paki towarowej dyskwalifikuje samochód.

  • 64. Data: 2012-02-07 20:15:26
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

    -benchmarks-twice-as-fast-as-the-galaxy-s-ii-droid-b
    ionic

    > Przestarzalosci iP4S w stosunku do konkurencji

    Ale ten benchmark udowadnia tylko, że ajfon ma wyższe wymagania sprzętowe,
    co się źle odbija na żywotności baterii.

    A i tak nie o tym była mowa.

  • 65. Data: 2012-02-07 20:37:21
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-07 21:14, Skrypëk wrote:

    > Niektórm jest, niektórym nie jest. Sedany nie są gorsze od ciężarówek.
    > Są wygodniejsze i ładniejsze.

    Kwestia gustu.Wiele samochodow wole w wersji kombi. Podobnie jest w
    kwestii wygody. Zauwaz, ze nie pisze o ciezarowkach.

> [...]
    > by ich nie kupił, bo przecież brak paki towarowej dyskwalifikuje samochód.

    Sam fakt, ze od razu zakladasz ze moje tezy sa bzdurne pokazuje iz nie
    dojdziemy do wspolnych wnioskow. Co wiecej - przekrecasz moje analogie.
    Nigdzie nie pisalem o minivanach czy ciezarowkach. Nie pisalem tez o tym
    ze sa glupie itd. Wiesz co.... nie chce mi sie kontynuowac tego tematu.

  • 66. Data: 2012-02-07 22:14:12
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    AL <a...@s...tam> wrote:

    > iPhonea zwrocilem - m.in tez z powodu posiadania dodatkowych aplikacji
    > srodowiskowych by cos sensownego zrobic (nie mam komputera swojego -
    > nic nie wgram)

    Omatko, toż to jakieś inwalidztwo. Tym tropem idąc to wszystkie samochody
    świata są złe, bo nie dadzą się prowadzić bez użycia nóg.
    Zdajesz sobie sprawę, że 99% ludzi taki problem nie dotyka i dlatego właśnie
    to nie jest istotna wada, a wręcz nie jest to wada?

    > a czy ty masz tylko jeden komputer?

    Mam w domu stacjonarny, w biurze laptopa i w torebce tablet. Cóż to ma
    wspólnego z jakąś tajną konwersją?

    > Sa sytuacje, ze trzeba obsluzyc wspolpracowac z paroma komputerami -
    > na kazdym mam instalowac jakies dziwne oprogramowanie?

    A to jest jakieś zmartwienie? To normalne, że jak się chce na ten przykład z
    drukarki korzystać na kilku komputerach, to trzeba na każdej przynajmniej
    sterowniki zainstalować.

    > (pomijam fakt, ze polityka wielu firm tego zabrania)

    Nie używaj firmowego komputera do wgrywania swoich lewych empetrójek, bo
    przyjadą SOPA, PIPA i ACTA i wsadzą prezesa do aresztu.

    > nie, ale sa pewne standardy, ktorych nie zmienisz
    > chocbys tupal nozka

    Są pewne formaty, których świat nie chce uznać za standardy, choćby nie wiem
    jak mocno linuksiarze tupali.

    > tak tez mowi apple
    > a internet swoje i stron fleshowych nie ubywa
    > zly internet, zly .... ;)

    Internet nie zły tylko padł ofiarą. Gdyby MS tak się troszczył o standardy
    HTMLa 10 lat temu jak dziś, to by internet był pięknym miejscem bez flasha.
    A teraz wypowiedzieli razme Apple wojnę przeciw burdelowi, który samis
    spowodowali.

    > Ja chce sie dostosowac do obecnie istniejacej sytuacji a nie czekac az
    > za pare lat flesh sam wymrze smiercia naturalna.

    Nigdy go nie lubiałem. Zawsze był przerażająco zasobożerny, niestabilny i
    niebezpieczny.

    > ale sa pewne standardy

    Kto niby ogłosił jakiegoś dropboxa standardem?

    > SkyDrive jest na ile systemów operacyjnych dostepne?

    Przez przeglądarkę na każdym systemie można korzystać.
    API jest otwarte, SDK jest darmowe - każdy system mógłby obsługiwać
    "natywnie", gdyby się developerom zachciało.
    Microsoft nawet na iOSa już sam napisał aplikację kliencką, by ratować
    umierające na raka Apple.

    > Dodatkowo w Dropbox nie przechowuje sie tylko dokumentow office.

    Skydrive przechowuje dowolne pliki. Jest jeno limit rozmiaru bodajże 100MB.

    Dodatkowo najważniejsze rzeczy można synchronizować atomatycznie między
    komputerami przez Mesh, co jednocześnie może robić za automatyczny backup w
    chmurze. Bardzo fajna sprawa, jak się ma kilka komputerów. I w obsłudze
    prosta jak budowa cepa przysłowiowa.
    Tak, wiem że tobie niepotrzebne, bo komputeru nie masz.

    > to po co Ci obsluga dokumentow (patrz Twoj przyklad z SkyDrive)

    Mi zasadniczo tylko do sporadycznego czytania. I najczęściej tego co
    przyszło mailem.

    > Ja rzadam by smartfon umozliwil mi wydruk dokumentu (pdf/worda/excela)
    > jaki mam na telefonie - bez koniecznosci podlaczania telefonu do
    > komputera

    To jest niszowe zapotrzebowanie inwalidów bezkomputerowych.
    Czy w pracy nie zapewniono ci komputera z dostępem do drukarki?
    A w domu kupiłeś sobie drukarkę i zapomniałeś dokupić komputera?
    Czy drukujesz prywatę w pracy?

    > Toc to juz 'glupi i pymitywny' symbian potrafil
    > wydrukowac dokument.

    Symbian nie był "głupi i prymitywny". To tylko opinia linuksowo-androidowych
    zealotów, którzy nienawidzą jakiejkolwiek konkurencji i próbują ją zniszczyć
    swym negatywnym marketingiem wirusowym.

    > Ale oczywiscie stoisz przy swoim: "ja nie potrzebuje, to inni rowniez"

    A ty stoisz przy swoim "ja potrzebuję, więc inni również".
    Człowieku, jak znam sporo różnych ludzi i nikt nie drukuje z telefonu.

    > no przeciesz pisza, ze kleka przy dlugich plikach PDF.
    > Jak wczytam cala ksiazke lub paruset stronicowa instrukcje w pdf - da
    > rade?

    Nie próbowałem specjalnie wielkich dokumentów. Oglądałem parę razy coś co
    przyszło mailem i udało się.

    > jakie formaty ebookow (ogolnie przyjete) akceptuje WM7 ?
    > Prosze o odpowiedz tutaj.

    A jakie "odrzuca jako wrogie?". Proszę o rzetelną odpowiedź. Chętnie sobie
    taki wgram i obejrzę stosown komunikat "plik został odrzucony, gdyż jest we
    wrogim formacie".

    > a masz interfejs Kindla na WM7?

    Interfejs Kindla na WP7? To Kindle ma w ogóle jakiś interfejs?

    > Bo z glupiego androida bez problemu sie da polaczyc z baza ksiazek
    > Kindla i pobrac w jego natywnym formacie (bez potrzeby targania
    > dodatkowego urzadzenia).

    Na WP7 też jest oficjalna aplikacja z Amazona. Niestety US only na razie.
    Jakieś aplikacja do czytania epubów pewno są, szukać mnie się nie chce.
    Ale i tak nie chcę czytać książek na telefonicznym ekraniku. Śliczny jest,
    kolory ma piękne, ale książki to ja wolę z papieru lub e-papieru.

    > patrz wyzej: "nie uzywasz i twierdzi, ze nie potrzeba"
    > Tu sie mylisz.
    > Czujesz sie wyobcowany jak posiadacz iPhonea.

    Wyobcowany? WTF? Ja mam bardzo socjalny telefon, ja jestem dzięki niemu
    bliżej ludzi :P

    > Przyklad:
    > mam w telefonie dokument w pdf.
    > zalozmy, ze nie mam mozliwosci wydrukowania wprost z telefonu,
    > wiec chcialbym go szybko przekopiowac na komputer kolegi (nie ma
    > Zune'a) po BT by on wydrukowal ten plik na drukarce lokalnej.
    >
    > Jak to zrobi posiadacz WM7?

    Na przykład wyśle mailem.

    INB4 a jak kolega nie ma internetów?! Wybacz, ale wszyscy ludzie jakich znam
    mają komputery i dostęp do internetu. Nie jestem wstanie się identyfikować z
    takimi problemami.

    > No tak - super argument :)

    A co tak cudownego jest poza marketplace, żebym chciał instalować? Pytam
    poważnie, bo odblokowałem telefon legalnie za $10 i teraz nie wiem jak to
    wykorzystać, a na pisanie własnych aplikacji jakoś nie mogę znaleźć weny i
    czasu.

    > nie jest trudne - ale powoduje, ze jak masz paredziesiat roznych
    > programow, to:
    > - nie da szybko do nich dojsc (ograniczona liczba kafli)

    Ależ da się. W przeciwieństwie do androidów lista aplikacji na WP7 scrolluje
    się szybko, łatwo i przyjemnie. I bardzo dobrze, że nie wygląda jak ta
    ohydna przestarzała siatka ikon w ajfonach i androidach.
    No i po przekroczeniu pewnej liczby pojawiają się te literki do skakania jak
    w liście kontaktów. Na nowej Lumii jeszcze nawet do tego nie doszedłem, bo
    zainstalowałem tylko to czego faktycznie czasem używam.

    > - nie da sie ich grupowac w podgrupy tematycznie (czyli zakladac
    > katalogow, np. na programy edycyjne, narzedzia, etc)

    Ale ja wcale nie mam tyle aplikacji, żeby mi się je chciało grupować. Na
    grzyba mi to?

    > Caly czas masz jeden worek, w ktorym bedziesz nieustannie grzebal.

    Ależ ja wszysko doskonale wiem gdzie mam i nie muszę grzebać jak opętany. A
    najważniejsze rzeczy mam przypięte na żyjących kafelkach na ślicznym głównym
    ekranie.

    > rozumiem, ze 6 kafli = 6 funkcji telefonu Ci wystarczy :)

    Czy ty należysz do tych osób które do paska zadań Windows przypięłyby
    wszystkie programy świata, gdyby długość paska pozwoliła?
    Na telefonie mam kafelków kilkanaście, podobnie jak aplikacji na pasku na
    PC. Więcej na codzień mi niepotrzebne.

    > a ty jestes bogatym Amerytkaninem :)
    > Powiem Ci kim jestes: ofiara marketingu bogatych Amerykanow.

    Jasne. Bo nie padłem ofiarą wirusowego marketingu androidziarzy, to muszę
    być ofiarą marketingu amerykańskiego. Bo to nietakt kupować ładne rzeczy.

    > Co argumentow zabraklo - albo nawet nie wiesz do czego to sluzy?

    Wiem doskonale. Ja się pytam o jakie konkretnie "poważne korporacyjne
    zastosowania" się rozchodzi nastoletnim fanom modowania.
    Przecież nie rozmawiamy o przetargu na flotę terminali do liczenia składek
    dla armii agentów ubezpieczeniowych, tylko o wyborze konsumenckiego
    urządzenia dla normalnego człowieka.

    > Bo masz 6 nuemrow w ksiazce telefonicznej - podobnie jak 6 kafli na
    > ekranie ;)

    Ja nie mam w kontaktach numerów tylko ludzi kilkadziesiąt.
    Nie po to mam listę kontaktów by numery pamiętać i je "wykręcać" jak w budce
    telefonicznej. Daj pan spokój.

    > na razie to bubel
    > albo inaczej - system dla telefonu - a nie smartfonu.

    System dla ludzi. Oszołomie ty.

    > Wyglad telefonu (tego Nokii nie ujmuje) to nie wszystko.
    > Ty sie na razie zachwycasz tylko wygladem, bialymi ramkami etc.

    No. Po pół roku nadal mnie zachwyca. Jest tak doskonale zaprojektowany i
    wykonany.
    Żadne blackberry ani androidy nie zachwyciły mnie na tak długo.

    > tez tak moge powiedziec o MacAir - choc nigdy z niego nie korzystalem

    Ale ja korzystałem z androidów i były brzydkie.

    > nie mam dualcora - prc. 800MHz i chodzi plynnie

    Adroid płynnie na 800MHz? Chyba kpisz ;]

    > a ja mam sprzetowa i sie nie chwale.

    Good for you.
    Czyli na ekranowych się nie znasz ;)

    > W czym jest gorsza ta ekranowa klawiatura?

    W obsłudze. Rozchodzi się tylko o kilka pikseli w tę lub wewtę, a robi
    ogromną różnicę w precyzji trafiania w klawisze.

    > A kto ma w domu Xbox live?

    W domu nikt. To jest usługa online, ona w chmurach mieszka. Służy do
    zdobywania achievementów w grach na PC, na Xboxie i na telefonie. I
    chwaleniu się nimi znajomym, którzy też grają.
    Nie wiesz tak elementarnych rzeczy, a zarzucasz mi że ja nie wiem o czym
    mówię.

    > A jesli ktos woli PS3 lub Nintendo -

    To może tylko zazdraszczać.

    > Najdurniejszy argument jaki od dawna slyszalem :-D

    Ty wiesz co jest durnym argumentem? Że takie PS3 jest lepsze od Xboxa, bo ma
    czytnik BluRay. Świetnie, ale ale jednak Kinect i Dance Central dostarczają
    o wiele więcej frajdy niż czytnik płyt. Odtwarzacz do filmów zawsze można
    kupić osobno.

    Taka mądra technika przedstawiania wad. Że jak android coś ma czego nie ma
    WP7, to jest to wada WP7. No zgodnie z twoją logiką, to dałoby się uzbierać
    i 50 wad androida, takich jak:
    - brak kafelków
    - brak xbox live
    - brak metro ui
    - brak zune
    - brak listy aplikacji nie będącej siatką ikon
    - cztery przyciski pod ekranem zamiast trzech
    - brak bing maps
    - brak nokia mapy
    - brak nokia nawigacja
    - brak nokia muzyka
    - brak ujednoliconej regulacji głośności

    znudziło mi się, ale mógłbym jeszcze tak długo.

    > ale mi chodzi o pewne zalozenia tego systemu.
    > a nie o dzialanie.
    > Zalozenia to jego funkvcjonalnosc - jak to zrobia - nie interesuje
    > mnie to. Po prostu niektorzy wymagaja ciut wiecej funkcjonalnosci
    > (nawet kosztem ergonoimii, ktora w tym przypadku jest drugorzedna
    > sprawa).

    A większości ludzi nie zależy na tej dodatowej fukcjonalności i po pewnym
    czasie narzekają na niską ergonomię. Żałują wtedy pewnie, że dali się nabrać
    wirusowemu marketingowi androidowemu, że niby tej funkcjonalności
    potrzebują.

    > ja nie twierdze, ze cos jest lepsze/gorsze - bo to jest subiektywne.
    > Chce Ci tylko wyprostowac mysli i swiatopoglad - ze nie kazdy patrzy
    > Twoimi oczami.

    Ależ ja o tym doskonale wiem.

    > Przykladowo: nie mam kamery do videorozmow - bo nie potrzebuje (nie
    > uzywam, lub uwazam za zbedne.

    Ktoś z tego w ogóle korzysta więcej niż raz?

    Ale widzisz - dobry przykład. Dla mnie to taki sam drugorzędny szczegół jak
    przesyłanie plików po BT. Nigdy nie korzystałem nawet jak mogłem.

    > ale wymianilem Ci tych minusow sporo - i staralem sie nie czepiac
    > szczegolow.

    Ale takie głupoty jak cena gier, to sobie mogłeś darować, jeśli chciałeś
    zrobić dobre wrażenie.
    Zaprawdę powiadam ci: to wydawca gry decyduje o jej cenie. To nie jest ani
    wada ani zaleta telefonu.
    Tymczasem ja wolę Angry Birds za 10.50zł z achievementami na XBL niż darmowe
    z reklamami. Tańsze niż paczka fajek, a wystarcza przynajmniej na 10 razy
    dłużej.

    > szukajac nowego produktu - wpierw czytam o jego wadach.
    > Czy sa akceptowalne i czy mieszcza sie w kompromisie na jaki moge sie
    > zgodzic.

    To jest strasznie smutna koncepcja. Wybierać produkty czytając tylko o ich
    wadach.
    Naprawdę nie interesuje się, czy czegoś nie zrobiono lepiej?
    Strasznie to smutne jest.

    > tu sie ustosunkuj do autora tych slow, a nie do mnie

    No to nie cytuj bredni, jak się z nimi nie zgadzasz.

    > uwierz - nie marnuje zycia na modowania telefonu - po prostu raz
    > skonfigurowany mi sluzy i robi to co od niego oczekuje.
    > Czasami dokladajac do niego jakas nowa funkcje czy program (ktory tu
    > ktos nawet poleci).
    > Nie instaluje wszystkich programow/gier z markietu - nie mam na to
    > czasu i checi.
    > Konfiguruje raz telefon _pod siebie_ i zapominam o tym.

    To czemu przytaczasz jakieś brednie o tym, że jak coś się nie da modować to
    już nie jest smarfon? No czemu?

    > To wydrukuj jakis dokument ?

    Po co z telefonu? Co to ma wspólnego z personalizacją?

    > Lub przeslij plik na sluzbowy laptop lub laptop kolegi (bez instalacji
    > dod. oprogramowania)

    Pocztą mu wyśle. A i tak z Outlooka na moim komputerze zapewne.

    > Polacz sie laczem VPN z siecia swojej firmy?

    Nie ma takiej potrzeby. Poczta, sharepoint i nawet pulpit zdalny dostępne są
    przez https i nawet na pececie nie potrzebuję korzystać z VPNa. A i tak na
    telefonie korzystam tylko z tego pierwszego. I podobnie jest w tzw.
    korporacjach, które pocztę trzymają na Exchange - większość nie torturuje
    pracowników VPNami.
    A zwykły biały człowiek i tak nie kupuje sobie telefonu po to, by na nim
    znienawidzoną pracę do domu przynosić.

    > nie ja - tylko Ty.
    > I d\to do tego stopnia, ze tego nie zauwazasz.
    > Czyli z punktu widzenia marketoiddowca - jestes idealnym klientem.

    Czego nie zauważam? Kamer i podsłuchów w ścianach?
    O co ci się rozchodzi z tym byciem podwładnym?

    > i kazdy ma do tego prawo
    > Ale wyglad to nie wszystko.

    Ale sporo. Człowiek się czuje lepiej wśród ładnych rzeczy. Po prostu. I to
    nie znaczy, że ktoś się nie zna i że jest niepoważny.
    To właśnie jak kogoś nie stać, to sobie dorabia idelogię, że mu ładne
    niepotrzebne, a on brzydkie wybrał umyślnie a nie z konieczności.
    To chyba jest ten słynny dysonans poznawczy.

    > Z wygladu bardzo podoba mi sie iPhone4 - a lezy w szufladze.

    Paskudny jest. Ajfony ładne to mogły być 4 lata temu, jak nie miały
    konkurencji. Teraz to już jakieś retro.

    > nie, slowo smartfon jest obecnie promowane wszedzie - naduzywane.

    A niby dlaczego? Czy obecne telefony smartfonami nazywane potrafią mnież niż
    Nokia 9210 Communicator?

    > ja tez nie mowie "zapomnialem smartfona" tylko telefon i tak go
    > traktuje. Poprzednio nosilem dwa urzadzenia: telefon + Palmtop.
    > Teraz jestem zadowolony, ze majac jedno urzadzenie mam ta
    > funkcjonalnosc - a nawet wieksza - niz poprzednio przy dwoch.

    Nigdy nie rajcowało mnie dłubanie rysikiem w palmtopach.

    > ajfon przestarzaly?

    Dodanie bezużytecznej Siri nie uczyniło go ani trochę świeższym.

    > przereklamowany android?

    Krawatów nie wiąże, ciąży nie usuwa. Ot taki trochę inny iOS/Symbian. Żadna
    rewelacja.

    > Leczysz kompleksy?

    Nie.

    > no bez dwoch zdan - komplesy :)

    Nie zaperzaj się, tylko się przyjrzyj, kto zrobił boom i na co. I kto się
    upiera, że tylko jego rozwiązanie godne jest miana smartfona.

  • 67. Data: 2012-02-07 22:31:19
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Kwestia gustu.Wiele samochodow wole w wersji kombi. Podobnie jest w
    > kwestii wygody. Zauwaz, ze nie pisze o ciezarowkach.

    No to kiepski z ciebie samochodziasz, skoro zaprzestałeś na takich
    półśrodkach jak kombi. Przecież wersalki tym nie przewieziesz, więc nie
    jesteś smart.

> [...]
    > dojdziemy do wspolnych wnioskow. Co wiecej - przekrecasz moje
    > analogie. Nigdzie nie pisalem o minivanach czy ciezarowkach. Nie

    Ale powołujesz się takie bzdurne opinie.

  • 68. Data: 2012-02-07 22:52:16
    Od: Ra <r...@g...pl>

    W dniu 2012-02-05 00:32, kakmar pisze:
    > Dnia 03.02.2012 Pszemol<P...@P...com> napisał/a:
    >

    > Ja nie piszę że iOS i WP7, są złe. Piszę że są projektowane pod kątem
    > popularności, a nie maksymalizacji użyteczności. Dla mnie nie jest
    może zapoznaj się tematem użyteczność, ux itp bo jest dokładnie
    odwrotnie niż piszesz

  • 69. Data: 2012-02-07 23:03:28
    Od: Ra <r...@g...pl>

    W dniu 2012-02-07 17:32, AL pisze:

    > tak tez mowi apple
    ciekawe co mówisz bo akurat tak mówi adobe
    zresztą flesh to zło

    > a internet swoje i stron fleshowych nie ubywa
    tak i może jeszcze są indeksowane przez google

  • 70. Data: 2012-02-07 23:24:46
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-07 23:14, Skrypëk pisze:

> [...]
    > Zdajesz sobie sprawę, że 99% ludzi taki problem nie dotyka i dlatego
    > właśnie to nie jest istotna wada, a wręcz nie jest to wada?

    cos ci sie grupy pomylily

    > Mam w domu stacjonarny, w biurze laptopa i w torebce tablet. Cóż to ma
    > wspólnego z jakąś tajną konwersją?

    to, ze w tym swoim WM7 nie powymieniasz sie plikami (nie bedac w zasiegu
    sieci Wifi i swojego Sky...., ktory notabene dostepny jest tylko na
    jedyny sluszny system)
    Przeslesz plik z telefony do komputera i odwrotnie?
    Nie! Wiec z czym do ludzi sie pchasz?

    > A to jest jakieś zmartwienie? To normalne, że jak się chce na ten
    > przykład z drukarki korzystać na kilku komputerach, to trzeba na każdej
    > przynajmniej sterowniki zainstalować.

    to zainstaluj ten sterownik na WM7 - sprobuj chociaz.
    Widac, ze podstawy jarzysz - ale z reszta u Ciebie cianiutko.

    > Nie używaj firmowego komputera do wgrywania swoich lewych empetrójek, bo
    > przyjadą SOPA, PIPA i ACTA i wsadzą prezesa do aresztu.

    z tego co czytam, to jestes dziecko, ktore rozroznia dwa/trzy typy
    plikow i to wszystko.

    > Są pewne formaty, których świat nie chce uznać za standardy, choćby nie
    > wiem jak mocno linuksiarze tupali.

    sa standardy - nawet w systemie Windows, ktorych WM7 nie kojarzy.
    BUBEL Panie jak nic.
    Gdzie ja mowilem o linuxie, ze uzywam linuxa, etc?

    Masz jakies przewidzenia i skrzywienia - podobnie jak z tym wyjezdzaniem
    samochodami.
    Ale tak wypowiadaja sie ludzie nie majacy nic do powiedzienia - slepo
    zapatrzeni w to co udalo im sie - z duzym wyrzeczeniem - kupic :)

> [...]
    > standardy HTMLa 10 lat temu jak dziś, to by internet był pięknym
    > miejscem bez flasha. A teraz wypowiedzieli razme Apple wojnę przeciw

    jakby babcia miala wasy....
    Nie zmienisz faktu, ze jest flesh i wiele serwisow wciaz z nich korzysta.
    Mozesz z nich nie korzystac (swiadomie) - ale skazujesz sie sam na
    ulomnosc i brak pelnej funkcjonalnosci.

    > Kto niby ogłosił jakiegoś dropboxa standardem?

    nikt - ale jest on dostepny na wielu platformach i jest popularny.
    A SkyDrive - kto tego uzywa, reka w gore?

> [...]
    > "natywnie", gdyby się developerom zachciało.
    > Microsoft nawet na iOSa już sam napisał aplikację kliencką, by ratować

    tak, w ten sposob to sobie moge wiele rzeczy napisac - bibliotek SDK
    udostepnia wielu producentow - i co z tego?
    Nie ma aplikacji - nie ma rozmowy = brak funkcjonalnosci.

    > Skydrive przechowuje dowolne pliki. Jest jeno limit rozmiaru bodajże 100MB.

    25MB znawco

> [...]
    > backup w chmurze. Bardzo fajna sprawa, jak się ma kilka komputerów. I w
    > obsłudze prosta jak budowa cepa przysłowiowa.

    Jakbys kiedykolwiek uzywal tego SkyDriva lub pierwowzoru, czyli Dropboxa
    - to bys nie pisal takich swiatluych mysli jak wyzej.

    > Tak, wiem że tobie niepotrzebne, bo komputeru nie masz.

    prywatnie - mam pewnie wiecej tych komputerow niz Ty, ale czy ja gdzies
    pisalem, ze nie mam komputera?
    Pisalem, ze majac wiele komputerow musialbym za kazdym razem jakies
    gowniana aplikacje instalowac tylko po to by moc wymienic sie plikiem
    komputer-telefon.

    > Mi zasadniczo tylko do sporadycznego czytania. I najczęściej tego co
    > przyszło mailem.

    a wyslesz maila z zalacznikiem?
    Tak - pytanie retoryczne i odpowiesz 'a po co?' :)

    > To jest niszowe zapotrzebowanie inwalidów bezkomputerowych.

    Ty nie potrafisz czytac, lub interpretujesz teksty jak chcesz

    > Czy w pracy nie zapewniono ci komputera z dostępem do drukarki?
    > A w domu kupiłeś sobie drukarkę i zapomniałeś dokupić komputera?
    > Czy drukujesz prywatę w pracy?

    udosteponiono - ale zalozmy, ze dostales dokument mailem i chcesz go
    wydrukowac.
    Co robisz?
    Instalujesz super duper aplikacje na kazdym razem by przekazac ten
    dokument z telefonu na komputer czy inny nosnik informacji?
    To jest najwieksza paranoja WM - brak zarzadzania plikami czyni ten
    system bezuzyteczny biznesowo.

    > Symbian nie był "głupi i prymitywny". To tylko opinia
    > linuksowo-androidowych zealotów, którzy nienawidzą jakiejkolwiek
    > konkurencji i próbują ją zniszczyć swym negatywnym marketingiem wirusowym.

    uzywam symbiana do tej pory i uzylem tego okreslenia 'glupi' z ironia
    (ale ty bys tego nie rozpoznal, nawet gdyby ironia kopnela Cie w dupe)

    > A ty stoisz przy swoim "ja potrzebuję, więc inni również".
    > Człowieku, jak znam sporo różnych ludzi i nikt nie drukuje z telefonu.

    skoro poruszasz sie wsrod swoich kolezkow, ktorzy chelpia sie biala
    obudowa telefonu i pytaja rodzicow czy moga wrocic po 22 do domu - to
    fakt, pewnie beda sie dzisiw wielu rzeczom - ktorych tu celowo
    powycinales z poprzedniej wypowiedzi.

    > Nie próbowałem specjalnie wielkich dokumentów. Oglądałem parę razy coś
    > co przyszło mailem i udało się.

    no to sobie sprobuj lub poczytaj opinie osob, ktore probowaly.
    A potem dyskutuj.

    > A jakie "odrzuca jako wrogie?". Proszę o rzetelną odpowiedź. Chętnie
    > sobie taki wgram i obejrzę stosown komunikat "plik został odrzucony,
    > gdyż jest we wrogim formacie".

    Ty mi odpowiedz mistrzu.
    W koncu to ty masz ten super system.
    Ale pewnie nie wiesz co to notebook, lub czytasz je jako dokumet worda ;)

    > Interfejs Kindla na WP7? To Kindle ma w ogóle jakiś interfejs?

    dla innych OS jest dostepny.
    Buuuu - znowu nie ma nic na WM7?
    Pewnie odpowiesz, ze jest SDK i mozna sobie samemu napisac :)

    > Na WP7 też jest oficjalna aplikacja z Amazona. Niestety US only na
    > razie. Jakieś aplikacja do czytania epubów pewno są, szukać mnie się nie
    > chce.

    tak samo jak wyszukiwarka Bingo, czy uslugi glosowe - tylko US.
    Co czyni jeszcze bardziej okaleczony system w tej czesci swiata.

    > Ale i tak nie chcę czytać książek na telefonicznym ekraniku. Śliczny
    > jest, kolory ma piękne, ale książki to ja wolę z papieru lub e-papieru.

    i nosic kolejne urzadzenie....

    > Wyobcowany? WTF? Ja mam bardzo socjalny telefon, ja jestem dzięki niemu
    > bliżej ludzi :P

    no tak - dzwonki na ten przyklad sobie sam piszesz lub dospiewowujesz
    a dokumenty przepisujesz z telefonu kolegi i dzieki temu dluzej
    przebywasz z innymi ludzmi ;)

    > Na przykład wyśle mailem.

    a jak nie ma sieci w zasiegu?

    Zaczynasz odpowiadac jak wlasciciel iPhone'a....

    > INB4 a jak kolega nie ma internetów?! Wybacz, ale wszyscy ludzie jakich
    > znam mają komputery i dostęp do internetu. Nie jestem wstanie się
    > identyfikować z takimi problemami.

    na parkingu podziemnych gdzie nie ma zasiegu rowniez?
    Jak wymienisz sie wizytowka?

    I zakladasz, ze wszyscy musza miec internet.
    To tak jak ja moglbym zalozyc, ze nie znam czlowieka, ktory nie potrafi
    wymienic sie dokumentem via BT.

> [...]
    > poważnie, bo odblokowałem telefon legalnie za $10 i teraz nie wiem jak
    > to wykorzystać, a na pisanie własnych aplikacji jakoś nie mogę znaleźć

    no przeciez sie przyznales, ze uzywasz tylko 6 programow ktore mieszcza
    sie na glownym ekranie :)
    Dlaczego wiec sie teraz dziwisz z kolei, ze nie wiesz co wgrac?
    Ja nie wiem jakie masz potrzeby - widac nie masz zadnych potrzeb skoro
    zadajesz takie pytanie.

> [...]
    > jak w liście kontaktów. Na nowej Lumii jeszcze nawet do tego nie
    > doszedłem, bo zainstalowałem tylko to czego faktycznie czasem używam.

    a jak bedziesz mial 180 programow zainstalowanych to tez za kazdym razem
    bedziesz przeskakiwal po liscie?

    I nie wiem co miales za telefon z androidem - ale jakos nie zauwazam, by
    sie cokolwiek 'haczylo' przy przewijaniu.

    > Ale ja wcale nie mam tyle aplikacji, żeby mi się je chciało grupować. Na
    > grzyba mi to?

    bo juz sie przyznales - ze uzywasz tylko 6 aplikacji, ktore masz
    'pogrupowane' w 6ciu kaflach ;)

    > Ależ ja wszysko doskonale wiem gdzie mam i nie muszę grzebać jak
    > opętany. A najważniejsze rzeczy mam przypięte na żyjących kafelkach na
    > ślicznym głównym ekranie.

    a ile masz tych super aplikacji - az 6?

> [...]
    > Na telefonie mam kafelków kilkanaście, podobnie jak aplikacji na pasku
    > na PC. Więcej na codzień mi niepotrzebne.

    ale jest to skonczona ilosc - wiec jestes ograniczony, tylko nie chcesz
    tego zauwazyc.

    > Jasne. Bo nie padłem ofiarą wirusowego marketingu androidziarzy, to
    > muszę być ofiarą marketingu amerykańskiego. Bo to nietakt kupować ładne
    > rzeczy.

    ladne to pojecie wzgledne.
    Funkcjonalnosc mozna ocenic obiektywnie, wyglad przy tym ma drugorzedne
    znaczenie.

> [...]
    > składek dla armii agentów ubezpieczeniowych, tylko o wyborze
    > konsumenckiego urządzenia dla normalnego człowieka.

    wiele normalnych ludzi musi czasami polaczeyc sie z siecia firmy - i to
    nie jest ich wymysl.
    Brak takiej mozliwosci czyni sprzet bezuzyteczny - nawet gdyby byl
    olsniewajaco ladny.

    > Ja nie mam w kontaktach numerów tylko ludzi kilkadziesiąt.
    > Nie po to mam listę kontaktów by numery pamiętać i je "wykręcać" jak w
    > budce telefonicznej. Daj pan spokój.

    a jak szybko dochodzisz do konkretnego kontaktu: znajac/pamietajac
    fragment numeru, nazwisko lub imie a moze tylko adres/miasto lub po
    histori ostatnich kontaktow?
    No chyba, ze masz tylko stalych znajomych - ograniczona ilosc - wiec
    mozesz sobie ich szukac przewijajac liste.

    > System dla ludzi. Oszołomie ty.

    jak na razie to Ty wykazujesz takie sklonnosci.
    Ale prosze - zaczynasz sie rozkrecac (argumentow juz brak) ...

    > No. Po pół roku nadal mnie zachwyca. Jest tak doskonale zaprojektowany i
    > wykonany.
    > Żadne blackberry ani androidy nie zachwyciły mnie na tak długo.

    Bo wykazales sie juz ignorancja i brakiem jakiejkolwiek zdolnoscia
    opanowac cos wiecej niz WM7 - dlatego Cie tak zachwyca?

    > Ale ja korzystałem z androidów i były brzydkie.

    to za malo - co to znaczy brzydkie?

    > Adroid płynnie na 800MHz? Chyba kpisz ;]

    HTC Vision vel DesireZ

    Widac, ze malo wiesz i androida widziales chyba tylko jak Ci tata pokazal.

    > Good for you.
    > Czyli na ekranowych się nie znasz ;)

    uzywam tego i tego - w zaleznosci co wygodniejsze

    > W obsłudze. Rozchodzi się tylko o kilka pikseli w tę lub wewtę, a robi
    > ogromną różnicę w precyzji trafiania w klawisze.

    ja nie mam problemow w trafianiu - moze mniej pij? ;)
    Duze kafel, duze klawisze klawiatury - ewidentnie masz jakis problem.

    Ile mozesz mies alternatywnych klawiatur?
    (np. programisty z kursorami, swype, grafiti, normalna )

    > W domu nikt. To jest usługa online, ona w chmurach mieszka. Służy do
    > zdobywania achievementów w grach na PC, na Xboxie i na telefonie. I
    > chwaleniu się nimi znajomym, którzy też grają.

    no to o czym my gadamy - jestes dzisciak z gimnazjum.
    Moj 12-to letni syn tez sie chwali przed kolegami ile w jakies sieciowce
    wyciagnol punktow :)

    > Nie wiesz tak elementarnych rzeczy, a zarzucasz mi że ja nie wiem o czym
    > mówię.

    bo w koncu zdradziles, ze jestes dzieiciakiem a zaczynasz dyskusje z
    doroslymi. Trzeba bylo tak od razu, od razu bym zrozumial i tego calego
    watku by nie bylo.

> [...]
    > bo ma czytnik BluRay. Świetnie, ale ale jednak Kinect i Dance Central
    > dostarczają o wiele więcej frajdy niż czytnik płyt. Odtwarzacz do filmów

    kazdy chwali co ma.
    i tlumaczyc sie, ze zawsze mozna zastapic cos czyms innym - ale ten
    watek nie od tego. Pewnie na grupie gry znajdziesz w tym temacie wieksze
    zrozumienie

    > Taka mądra technika przedstawiania wad. Że jak android coś ma czego nie
    > ma WP7, to jest to wada WP7. No zgodnie z twoją logiką, to dałoby się
> [...]

    ??? chciales powiedziec , ze to jest bardzo biznesowa funkcja?

    > - brak metro ui
    a czym to sie je - moze tak troche opisowo, bo powiem, ze znam explicit
    i Tobie to tez nic nie powie

    > - brak zune

    no to jest zaleta, ze nie ma tego :)

    > - brak listy aplikacji nie będącej siatką ikon
    > - cztery przyciski pod ekranem zamiast trzech
    > - brak bing maps
    > - brak nokia mapy
    bo jest cala masa innych i lepszych
    (uprzedze Ci - z moim telefonem dostalem tez darmowe mapy zintegrowane z
    systemem)
    > - brak nokia nawigacja
    > - brak nokia muzyka
    > - brak ujednoliconej regulacji głośności

    czy ty wiesz co ty w ogole piszesz?

    Co ty tu wymieniasz - napisz jeszcze brak logo Nokia... :-D

    > znudziło mi się, ale mógłbym jeszcze tak długo.

    nie wymieniles ANI JEDNEJ sensownej funkcji (nie mowiac, ze czesc z tych
    co wymieniles w WM7 w PL jest kulawa).

    Ale to potwierdza Twoj stan i sposob rozumowania swiata na poziomie
    gimnazjalisty.

    Wiec wybacz, ale nie bede z Toba wiecej dyskutowal.
    Bo szkoda mi na to czasu.

    Mysle, ze czytajacym ten watek tez w pelni dopelnil sie Twoj obraz (w
    tym psychologiczny).

    --
    pozdr
    Adam (AL)