  • Data: 2010-08-02 14:43:53
    Temat: Re: Zestaw ~1500 zł
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 02 Aug 2010 15:46:49 +0200, WiesłaW napisał(a):

    > Gdzie jest Twój argument o potrzebie "więcej pamięci" oprócz wydumanego
    > przez Ciebie większego komfortu pracy?

    > Podałem Ci zużycie pamięci u siebie. Do tego musiałem uruchomić specjalnie
    > na Twoje potrzeby kilka dodatkowych programów - czego normalnie nie robię,
    > bo po co!
    > Jeżeli moje argumenty są dla Ciebie kruche, to co sądzisz o swoich?

    Windows 7 Professional, na którym mam w tej chwili uruchomione:
    - komunikator (Miranda + Skype)
    - Total Commander
    - foobar2000
    - OneNote
    - Outlook 2010
    - Thunderbid 2.x
    - 40tude Dialog
    - Firefox
    - Google Chrome
    - FileZilla
    - Microsoft Security Essentials
    - TightVNC Server
    - kilka gażdetów na pulpicie

    Systeminfo pokazuje:
    Całkowity rozmiar pamięci fizycznej: 8 190 MB
    Dostępna pamięć fizyczna: 5 674 MB

    Chcesz mi powiedzieć, że znacznie przyjemniej by mi się z tego komputera
    korzystało, mając 4GB pamięci, ale za to Q9650 w miejsce E8400?

    > Owszem można liczyć na to, że wielowątkowość nigdy się nie rozwinie, tak
    > samo jak na to, że nie będzie nigdy potrzeba więcej niż 3GB pamięci i
    > zmiany systemu.
    > W dalszym ciągu nie odróżniasz pojęcia dołożenia od wymiany.

    Moja mała, skromna praktyka pokazuje mi jak na razie, że apetyt programów na
    pamięć rośnie o wiele szybciej, niż apetyt na kolejne rdzenie procesora.

    > A dlaczego miałyby się nie obciążać? U Ciebie jeden pracuje, a drugi się
    > nudzi? Odróżniasz wielordzeniowość od wielowątkowości?

    W wielu przypadkach tak po prostu jest. Robię wydruk do PostScriptu z
    InDesigna - obciążony jeden rdzeń (oczywiście pracować w InDesignie wtedy
    nie można, gdyż druk nie jest prowadzony w tle - to dopiero wersja CS5
    potrafi). Obrabiam większy plik w Illustatorze czy Photoshopie - obciążony
    jeden rdzeń. Thunderbird robi aktualizację subskrybowanych kanałów RSS - no
    proszę - znowu obciążony jeden rdzeń. Hamster czyści bazę artykułów - też po
    tyłku dostaje jeden z rdzeni, a nie wszystkie dostępne. Ciekawe...

    [ Tritter: Merry Christmas. House: And a happy go to hell. ]
    [ ("House M.D. 3x10 Marry Little Christmas") ]