  • Data: 2010-08-02 23:01:23
    Temat: Re: Zestaw ~1500 zł
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 02 Aug 2010 22:32:52 +0200, WiesłaW napisał(a):

    > No to włącz jedną i sprawdź!

    No jakoś tak się akurat składa, że Firefox i Chrome to u mnie praktycznie
    non stop działają. Firefoksowi zdarza się spuchnąć do dobrych 300-400MB, na
    starcie wciągnął 130MB, podobnie Chrome. Thunderbird kolejne 65MB, 40tude
    ponad 40MB, Skype - prawie 100MB, Miranda - 40MB, foobar blisko 180MB. Kilka
    programów i poszło ile? Ponad 600 MB. Dołóż narzut samego systemu,
    firewalla, antywirusa.

    Ciekawostka natomiast kolejna - jaki jest procent wykorzystania choć jednego
    rdzenia procesora przez przeglądarkę podczas łażenia po stronach?

    > Aha, czyli według Ciebie procesory stanieją, ale pamięci już nie i lepiej
    > mieć dwa procesory niż komplet wykorzystanych pamięci?

    Większy zysk mam z wyżej taktowanego dwurdzeniowego procesora i większej
    dostępnej ilości pamięci operacyjnej, niż z połowę mniejszej ilości ram i
    czterordzeniowego procesora. To pierwsza korzyść dla mnie.

    Po drugie - patrząc na rozwój oprogramowania, to jednak śmiem twierdzić, że
    w segmencie użytkowników domowych wymagania na ilość dostępnej pamięci rosną
    szybciej, niż na ilość dostępnych rdzeni.

    Intel również to chyba zauważył i stąd w Core i5 / i7 / i3 (nie wszystkich)
    Turbo podbija najmocniej _jeden_ rdzeń, gdy ten konkretny jest najbardziej
    obciążony (oprócz oczywiście konieczności zachowania TDP na ustalonym
    poziomie).

    > Bujasz w obłokach?

    Wręcz przeciwnie.

    > Mowa była o trzy i czterordzeniowym Athlonie!

    Phenom II X4 910e - 642 brutto
    (http://www.morele.net/procesor-amd-phenom-ii-x4-910
    e-2-6ghz-8mb-65w-am3-box-hd910eocgmbox-308856/)
    Phenom II X3 705e - 453 brutto
    (http://www.morele.net/procesor-amd-phenom-ii-x3-tri
    ple-core-705e-am3-7-5-mb-65w-box-hd705eocgibox-24105
    0/)
    Phenom II X2 550 - 330 brutto
    (http://www.morele.net/procesor-amd-phenom-ii-x2-550
    -dual-core-am3-80w-hdx550wfgmbox-294078/)

    Różnice w cenie:
    - X4 do X3 - 189 złotych
    - X3 do X2 - 123 złote
    - X4 do X2 - 312 złotych

    Przy czym ups - X2 ma jednak o 500MHz wyższe taktowanie.

    > Jakie i5, jakie 700 zł różnicy?

    Popatrz po cenach.

    > Może dlatego, że nawet teraz użytkownik ma szansę te rdzenie wykorzystać,
    > czego nie można powiedzieć o 4GB pamięci, która jest droższa dwa razy?

    W końcu użytkownik w domu nic innego nie robi, tylko kompresuje pliki
    WinRARem i jednocześnie skanuje dysk antywirusem.

    Co do cen pamięci:
    - 2*1GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz - 216 brutto
    - 2*2GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz - 364 brutto
    Jak bym nie liczył, to za 4GB musiałbym zapłacić 432 zł, by było to dwa razy
    droższa inwestycja.

    Przy okazji - za Phenoma II X2 550 zapłacę 312 złotych. Wyciągając
    dwukrotnie wyższą kwotę na rękę Phenoma II X4 nie kupię.

    > W koło Wojtek. Miało być 500GB! Kompresuje się chociażby po to, aby
    > zmieścić duże pliki na płytach.

    Jakoś tak konkretniej można prosić? Jakie duże pliki chcesz mieścić na
    płytach i dodatkowo je kompresujesz? Jak patrzę po znajomych i to co
    archiwizują:
    - filmy - najczęściej w formatach XviD, DivX, MKV, QuickTime, Windows Media
    Video. Ups. Już skompresowane...
    - zdjęcia - najczęściej JPEG, rzadko kiedy TIFF. Ups. Już skompresowane...
    - audio - najczęściej MP3, FLAC, Windows Media Audio. Ups. Już
    skompresowane...

    I naprawdę raczej nie chcę wyciągać takiego małego faktu, że IMVHO
    zdecydowana większość osób zrzucając dane na płytki chce mieć w razie czego
    do nich szybki dostęp, a nie bawić się w dekompresję. Płytki cenowo tu
    jeszcze wygrywają, ale pod względem ilości zajmowanego miejsca, trwałości,
    czasu tworzenia archiwum, szybkości późniejszego dostępu do danych i
    łatwości ich aktualizacji, to z zewnętrznymi dyskami przegrywają z kretesem.

    > To był tylko przykładowy test, ale oczywiście nie po Twojej myśli.

    Gdzieś pisałem, że programy do tworzenia archiwów plików (WinRAR, 7-zip)
    potrafią wykorzystać większą ilość dostępnych rdzeni? Cytat i Message-ID
    postu poproszę.

    Patrząc po znajomych po prostu widzę, jak często korzystają oni z tego typu
    możliwości. Skoro płytka DVD kosztuje 2 złote (TDK DVD+R 4,7 GB), to komu
    się będzie chciało siedzieć, aż dane się "skompresują" (cudzysłów zamierzony
    - biorąc pod uwagę fakt, że coraz więcej formatów plików w chwili obecnej
    już jest wewnętrznie skompresowanych)?

    > Nigdy nie twierdziłem, że na dzień dzisiejszy niezbędny jest
    > czterordzeniowiec i jestem pewien, że 4GB pamięci również jest zbędne.
    > Dlatego ja prędzej jestem w stanie zainwestować w procesor niż w pamięć.

    Skoro tak często wykonujesz kompresję danych, to Ci się nie dziwię.

    > Dlaczego - napisałem już kilka razy, a i wykorzystać 3GB pamięci przy
    > normalnym użytkowaniu jeszcze nie udało mi się.

    Podawałem Ci przykłady, że bez specjalnego "napinania" się, nie jest to
    problem.

    [ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]