    Date: Fri, 13 Jan 2012 00:17:24 +0100
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Żegnajcie! (było: chamstwo na grupie)

    W dniu 2012-01-12 22:06, Marek Wyszomirski pisze:
    > Niestety przyznaję, że dzieje sie bardzo źle - za sprawą kilku chamów
    > którzy niestety zdominowali dyskusje na grupie. I - efekt jest taki, że
    > po ok. 15 lat czytania tej grupy i jej poprzedników - listy emailowej
    > f...@m...amu.edu i pl.rec.foto - z żalem wykonuję ubsubscribe. Po
    > prostu lista została zamieniona w szambo w którym dłużej nurzać się nie
    > mam zamiaru. Niestety demokracja i wolność w usenecie doprowadzily od
    > jego zwyrodnienia - i wszelkie miejsca niemoderowane nie mają w takich
    > warunkach racji bytu. Tych, którzy nadal chcieliby podyskutować o
> [...]

    Cóż, mamy jeszcze jeden przykład, że do prawdziwej demokracji ludzkość
    nie dojrzała.
    Kiedyś myślałem, że polityk czysty musi być szczery. Dziś już wiem, że
    musi mieć szczere intencje, ale szczery pod żadnym pozorem być nie
    powinien. Dobry polityk powinien doskonale kłamać. Bo tam, gdzie jest
    szczerość i ufność w rozum ludzi, tam wcześniej czy później nastąpi
    anarchia i terror.

    Na rzecz, która ma miejsce, nałożyły się jeszcze dwa zjawiska. Pierwsze
    - to ostatnie miejsce dla mend. Ich już nigdzie nie chcą, kolejne
    rejestracje na forach natychmiast są banowane, ponieważ ich żałość jest
    niczym odcisk linii papilarnych. W społecznościówkach jest jeszcze
    gorzej, bo tam są skazani na samotność. Zatem przyleźli tu, gdzie -
    wydaje im się - nikt im nic nie może zrobić.

    Drugie zjawisko dotyczy całej branży. Wiele ostatnio nerwów - młodzi za
    uśmiech robią zdjęcia, robią je nie raz lepiej niż weterani ze stażem
    kilkudziesięcioletnim. Fotografia zeszła pod strzechy, jest niczym
    umiejętność pisania i czytania - kiedyś dla wybranych, dziś dla
    wszystkich. Kotlety mają swoje stresy, zainwestowali nie raz sporo
    pieniędzy, ale przede wszystkim postawili wszystko na kartę, która się pali.

    Problem jest też taki, że najgorsze mendy nigdy nie zgodzą się (bo nie
    potrafią tego zrozumieć) z ich zdefiniowaniem. Ich świat ma zakrzywiony
    horyzont, dla nich ten normalny świat jest głupi. Silne ograniczenie
    połączone z uporem kontra logika - wynik z góry przesądzony. Mniej
    więcej jak rozmowa z małpą o sztuce. Nie tylko o sztuce, ale w ogóle -
    nie będzie żadnej rozmowy.

    Myślę jednak, że nie warto niczego ''wyłączać''. Dopóki czytnik poczty
    przy okazji da radę obsługiwać usenet, dopóty niech sobie obsługuje.
    Może i raz w miesiącu będzie można coś zobaczyć, przeczytać - i tak warto.

    --
    pozdrawia Adam
    /największa teoria spiskowa na świecie? - każdy chce zarabiać/