  • Data: 2012-01-15 18:35:01
    Temat: Re: chamstwo na grupie
    Od: marek augustynski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Fotografia w myśli? Rozumiem fotografia jak sposób ujawnienia swoich
    > myśli, przekazania ich, czy choć utrwalenia czegoś co wyzwoli jakieś
    > myśli.

    Nie o tym mówię

    > No ale "w myśli"?

    Masz kolor, pędzel i płótno i tylko od ciebie zależy co z nimi
    zrobisz. To znaczy "osadzenie w myśli".
    A fotografia? Jest obrazem rzeczywistości. Używamy obiektywu, aby na
    płaskiej powierzchni o wymiarach kilku centymetrów kwadratowych złapać
    odbicie otaczającego świata. To już jest kopia, więc powinniśmy zrobić
    wszystko, żeby wynikłe z niej ograniczenia były ostatnimi. Z mojego
    punktu widzenia fotografia nie oparta o prosty przekaz jest dowodem na
    brak umiejętności posługiwania się pędzlem. To również jest myśl.

    > Fotografujesz dlatego że inaczej się nie da czegoś uzewnętrznić, a nie
    > dlatego że akt fotografowania nadaje jakiś sens obiektowi czy zdarzeniu.

    Dokładnie. Wybieram fotografię, ponieważ pokazuje ona rzeczywistość w
    sposób prosty i pod postacią obrazu zatrzymanego. Jeśli wiesz, że ja
    zrobiłem tą fotografię tzn. że ja nadałem jej sens. Obiekty czy
    zdarzenia uwiecznione poprzez fotografię mają swoje znaczenia od niej
    niezależne.

    marek