  • Data: 2018-03-13 17:55:28
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Kupiłem niedawno chiński zegarek z rozjazdem kilku minut na dobę. Nawet
    > radzieckie cebule były lepsze. Rozebralem i w srodku siedzi normalny
    > kwarc 32768. Kto wie czy nie odpadowy. Nic do regulacji nie ma. Kwarc,
    > blob i guma do lcd. Można? Można!

    :-D :-D
    Być może, że ze śmieci go składali, jak wspomniałeś :-D Ja na Twoim
    miejscu wykorzystałbym tak zaoszczędzony czas na coś pożytecznego :-D :-D

    Kiedyś dostałem pojemnik na długopisy z zegarkiem. Nie miałem co z nim
    zrobić bo nie lubię bałaganu na biurku więc wpakowałem go do szafy. Stoi
    tam może od roku. Rozjechał się o 3 minuty jak teraz zerkam.

    Mam też telefon stacjonarny Panasonic'a zasilany DC. Zmieniam w nim czas
    przy każdej zmianie lato/zima bo głupek sam tego nie potrafi zrobić.
    Porównuję teraz czas z tym co PC mi pokazuje - może pół minuty jest
    różnicy. Zresztą sekund w tym Panasonicu chyba nie ustawiałem więc
    poślizg mógł być od początku.

    W AGD nie wiem jaką dokładność mają bo wymiękłem po Ntym zaniku prądu.
    Nie chce mi się już ich ustawiać.

    Ale generalnie nigdy nawet nie zwróciłem uwagi na problem niedokładności
    zegarków kwarcowych. Te z mojego otoczenia całkiem precyzyjnie czas
    wskazują stąd pewnie podświadome założenie iż kwarce muszą być dokładne. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek