  • 11. Data: 2011-02-28 18:02:07
    Temat: Re: Zdjęcie z FR z zagranicy
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 17:57:48 +0100, J.F. napisał(a):

    > Moze idz najpierw do tlumacza albo skorzystaj z googla (chyba lepiej
    > bedzie tlumaczyc na angielski). Byc moze szkoda twojej pisaniny, bo
    > cie wlasnie wypozyczalnia poinformowala ze 100euro bedzie sciagniete z
    > twojej karty kredytowej.

    i to jest najbardziej prawdopodobne rozwiązanie.
    W dodatku byc może z jakąś tam prowizją wypożyczalni za obsługę

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2011-02-28 18:46:09
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 28-02-2011 o 17:57:48 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > bedzie tlumaczyc na angielski). Byc moze szkoda twojej pisaniny, bo
    > cie wlasnie wypozyczalnia poinformowala ze 100euro bedzie sciagniete z

    Karty KK nie widzieli na oczy, płaciłem gotówką.

  • 13. Data: 2011-02-28 18:56:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 18:46:09 +0100, MM wrote:

    >Karty KK nie widzieli na oczy, płaciłem gotówką.

    To pewnie prosza o podanie numeru :-P

    J.

  • 14. Data: 2011-02-28 18:57:12
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Moze idz najpierw do tlumacza

    O właśnie, pominąłem zasadniczy problem :-). On nie ma
    obowiązku znać żadnego obcego języka. To instytucja, pisząc
    do zagranicznej osoby fizycznej, ma obowiązek napisać do
    niej w języku obowiązującym w kraju adresata. Tylko pisząc
    do innej instytucji można klepać w dowolnym języku "unijnym"
    :-). Dlatego tym bardziej należy to pismo olać sikiem
    falistym...

  • 15. Data: 2011-02-28 23:42:30
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?>
    > Karty KK nie widzieli na oczy, płaciłem gotówką.

    o to ciekawe
    w usa by nie przeszło.

  • 16. Data: 2011-03-01 00:12:08
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-02-28 23:42, pm wrote:
    > ?>
    >
    > o to ciekawe
    > w usa by nie przeszło.

    Trzy lata temu mi przeszło. Ale każdy może mieć swoją wizję usa.

    gacek

  • 17. Data: 2011-03-01 08:35:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.02.2011 16:19, MM pisze:
    > Dostałem pierwsze zdjęcie z FR z wysp kanaryjskich :)
    >
    > Pisemko jest oczywiście w języku Hiszpańskim i jedynie co z tego
    > rozumiem to że przekroczyłem na autostradzie prędkość o 21km (100
    > dozwolone niby było), i magiczna kwota 100E.

    Hiszpańskiego nie znasz, więc wyślij im polecony (po polsku) z prośbą o
    komunikowanie się z tobą w języku polskim.

  • 18. Data: 2011-03-01 15:28:45
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > i to jest najbardziej prawdopodobne rozwiązanie.
    > W dodatku byc może z jakąś tam prowizją wypożyczalni za obsługę

    To raczej jakas bzdura. Sam prowadze firme w Unii, przyjmuje transakcje
    kartami i wiem, ze nie wolno ot tak sobie przechowywac danych kart i sciagac
    nieautoryzowanych platnosci. Nawet urzadzenia i programy, dzialajace w
    trybie on-line, ktore obsluguja transakcje, nie maja funkcji zapamietywania
    szczegolowych danych kart. A nawet jesli doszloby do sytuacji opisanego
    sciagniecia platnosci, to posiadacz karty moze zglosic reklamacje w banku,
    anulowac karte i odzyskac pieniadze z transakcji.

    --
    Jan-xx

  • 19. Data: 2011-03-01 15:31:00
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > Dostałem pierwsze zdjęcie z FR z wysp kanaryjskich :)
    >
    > Pisemko jest oczywiście w języku Hiszpańskim i jedynie co z tego rozumiem
    > to że przekroczyłem na autostradzie prędkość o 21km (100 dozwolone niby
    > było), i magiczna kwota 100E.
    >
    > Co z takim fantem zrobić? Nie chętnie bym zapłacił - wiadomo :), problem
    > jest w tym że nie wiem gdzie, brak druku, nr konta.
    > Jest coś do wyboru, A, B, C trochę opisane, ale hiszpańskiego nie znam.
    >
    > Pismo przyszło za potwierdzeniem odbioru.
    >
    > Co zrobić?

    Ja bym zaryzykowal i olal sprawe. Mam znajomych Hiszpanow, ktorzy mowia, ze
    jest tam burdel w sciaganiu mandatow, ba, kilka rodzajow policji, ktore
    miedzy soba niechetnie wymieniaja sie danymi.

    --
    Jan-xx

  • 20. Data: 2011-03-01 15:35:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Mar 2011 14:28:45 -0000, Jan-xx napisał(a):

> [...]
    > sciagniecia platnosci, to posiadacz karty moze zglosic reklamacje w banku,
    > anulowac karte i odzyskac pieniadze z transakcji.

    A kto powiedział, że ona jest nieautoryzowana? Wypożyczając samochód
    upoważniasz firmę do obciążenia karty wszystkimi kosztami związanymi z
    radosną działalnością wypożyczającego.
    Oprócz tego twoja wiedza o kartach jest wiedzą na poziomie - no offence -
    małego Kazia. Wiele, jeżeli nie większość firm przechowuje dane karciane
    swoich zarejestrowanych klientów.
    ZAREJESTROWANYCH.
    Płacąc w sklepie czy na stacji benzynowej nie rejestrujesz się jako klient,
    stąd też brak przechowywania, zresztą sklep czy stacja nie zajmują się
    płatnościami, terminal karciany jest przez VPN fragmentem firmy
    autoryzującej transakcje a nie sprzedającej ci chleb czy paliwo.