    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zdjęcie z FR z zagranicy
    Date: Tue, 1 Mar 2011 14:35:29 +0000

    Dnia Tue, 1 Mar 2011 14:28:45 -0000, Jan-xx napisał(a):

    > To raczej jakas bzdura. Sam prowadze firme w Unii, przyjmuje transakcje
    > kartami i wiem, ze nie wolno ot tak sobie przechowywac danych kart i sciagac
    > nieautoryzowanych platnosci. Nawet urzadzenia i programy, dzialajace w
    > trybie on-line, ktore obsluguja transakcje, nie maja funkcji zapamietywania
    > szczegolowych danych kart. A nawet jesli doszloby do sytuacji opisanego
    > sciagniecia platnosci, to posiadacz karty moze zglosic reklamacje w banku,
    > anulowac karte i odzyskac pieniadze z transakcji.

    A kto powiedział, że ona jest nieautoryzowana? Wypożyczając samochód
    upoważniasz firmę do obciążenia karty wszystkimi kosztami związanymi z
    radosną działalnością wypożyczającego.
    Oprócz tego twoja wiedza o kartach jest wiedzą na poziomie - no offence -
    małego Kazia. Wiele, jeżeli nie większość firm przechowuje dane karciane
    swoich zarejestrowanych klientów.
    ZAREJESTROWANYCH.
    Płacąc w sklepie czy na stacji benzynowej nie rejestrujesz się jako klient,
    stąd też brak przechowywania, zresztą sklep czy stacja nie zajmują się
    płatnościami, terminal karciany jest przez VPN fragmentem firmy
    autoryzującej transakcje a nie sprzedającej ci chleb czy paliwo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.