  • 21. Data: 2010-04-09 06:34:43
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/14 - fotoplenery.eu
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 08 of Apr 2010 13:51, Henry(k) wrote:

    > No właśnie tak zrobiłeś nie na wprost żeby było prosto w poziomie i
    > nie z boku żeby była ładna perspektywa - tak trochę niezdecydowanie.

    Bardziej zdecydowanie, to coś z tak przekrzywionymi pionami
    i poziomami, że nie warto nawet ruszać? Pytam dlatego, że coś
    podobnego popełniłem. Od patrzenia można było się przewrócić
    albo dostać zeza. Próbowałem nieraz obrócić, przystrzyc (nie wiem
    jak przetłumaczyć angielskie shear) czy przekształcić perspektywę,
    ale robiło się tylko gorzej. Jedyne co można było zrobić, to wprowadzić
    kategorię "zdjęcie, które nigdy nie powinno powstać". Tutaj próbka:
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/DSC03509_as.jpg

    --
    nb

  • 22. Data: 2010-04-09 07:14:18
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 09 Apr 2010 08:34:43 +0200, nb napisał(a):

> [...]
    > ale robiło się tylko gorzej. Jedyne co można było zrobić, to wprowadzić
    > kategorię "zdjęcie, które nigdy nie powinno powstać". Tutaj próbka:

    Bardziej z boku piony by były nadal proste - trzeba by tylko lekko
    podkorygować. Oczywiście jeśli pociągniemy z bliska mocno w górę
    (perspektywa zależy od odległości) to potem lipa - jak na Twoim zdjęciu.
    Też mam takie i często po prostu zostawiam jak są. Nie na darmo w starych
    podręcznikach fotografii architektury każą używać dłuższych ogniskowych
    (żeby móc fotografować z większej odległości).

    Chociaż jak wpuściłem Twoje zdjęcie do Hugina i ustawiłem dwie linie
    pionowe, żeby wyprostował, to wynik bardziej mi się podoba:
    http://www.pbase.com/hfoto/image/123443993/original
    Tyle że nie przytniesz tego w prostokąt. Albo musisz prezentować jako romb
    (dlaczego nikt nie pamięta że zdjęcia nie muszą być prezentowane jako
    prostokątne?), albo robić z większym zapasem na wycięcie. Chociaż nie wiem
    czy pocięte w poprzek okna dobrze by wyglądały - to samo z siebie optycznie
    wykręca zdjęcie. Coś jak na tym złudzeniu:

    http://grin.nazwa.pl/zaplecze2/grafika/zludzenia-opt
    yczne-iluzje-rownolegle.jpg

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2010-04-09 15:39:05
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    To ja, ani wiosennie, ani swiatecznie:
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/4497726263
    /sizes/o/

    Thomas

  • 24. Data: 2010-04-09 18:59:56
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    to ja jeszcze jeden raz http://infobot.pl/r/1I4C

    ostatnio wypuściłem się w południową Wielkopolskę i odkryłem, że wszystkie
    albo zdecydowana większośc dworów i pałaców jest w rękach prywatnych i nie
    są to najczęsciej ręce spatkobierców.
    zdarza się ze naprawdę zrujnowane posiadłości są wykupione i ogrodzone a
    niektóre to chyba są ładniejsze niż w czasach świetności.